وضعیت تنیس زنان در کشورهای منطقه رضایت بخش نیست

  • ورزشی
  • شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ ۱۲:۵۸
    کد خبر :252552

«سید امیر برقعی» مدیر توسعه فدراسیون جهانی تنیس در منطقه آسیای غرب و میانه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که وضعیت تنیس زنان در کشورهای منطقه برای فدراسیون جهانی رضایت بخش نیست.

گفت و گو با برقعی در حاشیه مسابقات تنیس نوجوانان غرب آسیا در بیروت صورت گرفت.
وی سطح برگزاری این مسابقات در بخش پسران را رضایت بخش دانست اما با اشاره به حضور تنها 4 تیم در بخش دختران، این سطح را ناکافی دانست.
وی گفت: شرکت 4 کشور از 12 کشور غرب آسیا، مورد رضایت فدراسیون جهانی نیست و این نشان می دهد که در بخش دختران باید کار بیشتری صورت گیرد تا کشورها بتوانند بازیکنانشان را در رده های سنی پایه برای شرکت در مسابقات آماده کنند.
برقعی تنیس را در غرب آسیا ورزشی نوپا برای دختران و زنان توصیف و اظهار امیدواری کرد که در سال های پیش رو تنیس زنان و دختران در منطقه پیشرفت کند و به سطح قهرمانی برسد.
مقام ایرانی فدراسیون جهانی تنیس با اشاره به اینکه مسابقات غرب آسیا برای دومین سال پیاپی در لبنان برگزار می شود، اظهار داشت: کشور لبنان در چند ورزش معدود از جمله تنیس معروف است و لبنان در این ورزش از عقبه و سابقه خوبی برخوردار است.
وی افزود: بر این اساس لبنان هر ساله میزبان مسابقات مختلف تنیس است و من در پنج سال گذشته که به نمایندگی فدراسیون جهانی به این کشور آمده ام، میزبانی آنها را تحسین می کنم. لبنان در رده سنی پایه در هر دو بخش دختران و پسران بازیکنان خوبی دارد و همواره آمادگی برگزاری مسابقات را دارند.
سیدامیر برقعی همچنین درباره نگاه کشورهای دیگر به تنیس ایران گفت: ایران، تیم با سابقه ای در این ورزش دارد و یکی از کشورهایی است که حضور دائمی در رقابت های غرب آسیا داشته و دارد. اما برخی کشورها، گاهی حضور دارند و گاهی غایب هستند و در سطح بازی شان نوسان دارند.
وی با بیان اینکه ایران جزو سه تیم برتر تنیس در غرب آسیا به شمار می رود، ابراز امیدواری کرد که تنیس ایران به سطحی برسد که مانند چند ورزش دیگر بتواند با اقتدار برنده چنین مسابقاتی باشد.
برقعی افزود: امیدواریم رقیبان اصلی ایران کشورهای غرب آسیا نباشند بلکه ما حداقل در سطح کشورهای مطرح تر آسیا مانند چین، ژاپن، قزاقستان، کره جنوبی، ازبکستان، هند و تایلند باشیم و با آنها برابری کنیم.
نماینده فدراسیون جهانی تنیس این را هم گفت که نمایندگان کشورهای دیگر در ابتدا زمانی که دختران ایرانی را با حجاب در مسابقات می دیدند تعجب می کردند اما دختران ما با شایستگی هم از نظر فنی و هم با حجاب خود تحسین همه را برانگیختند و در سالهای گذشته حتی تیم دختران ایران از پسران، بهتر و موفق تر بوده است.
به گزارش ایرنا ، مسابقات تنیس قهرمانی زیر 12 سال آسیا امسال در بیروت پایتخت لبنان و با شرکت 7 کشور لبنان، ایران، سوریه، یمن، اردن، قطر و عراق در حال برگزاری است و در بخش دختران، تیم ایران متشکل از «ماندگار فرزامی»، «ملیسا مهرانی» و «مهرانه ظهوریان» با هدایت «فریبا سفیدباف» توانست به مقام دوم دست یابد و به همراه لبنان به مسابقات آسیایی راه پیدا کند.
مسابقات تنیس قهرمانی زیر 12 سال آسیا، در اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهرماه) در قزاقستان و با شرکت 12 تیم برتر آسیا برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید