واکسن کرونای موسسه رازی وارد فاز انسانی شد / پروتکلی خاص برای آزمایش انسانی لحاظ می‌شود

    کد خبر :781529

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آزمایش های انسانی واکسن کرونا ساخت موسسه رازی طبق پروتکلی خاص بوده و پایه آن داوطلبانه است گرچه ملاحظاتی نیز وجود دارد که در نشست خبری پیش از آغاز کار اعلام خواهد شد.

جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، صبح امروز در حاشیه آئین در حاشیه آئین امضای تفاهم نامه آغاز کارآزمایی بالینی واکسن کرونای متعلق به موسسه رازی، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران مفتخر است در فاز آزمایش انسانی واکسن کرونای موسسه رازی با این موسسه معتبر و ارزشمند کشورمان همکاری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در دانشگاه علوم پزشکی ایران به طور کامل توسط محققان و بیمارستان‌ها و خدمات سلامتی که در اختیار داریم در بخش‌های مورد نیاز در کنار موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خواهیم بود.

به گزارش فارس، کوهپایه زاده با اشاره به این که تلاش می‌کنیم آزمایش های انسانی فازهای اول و دوم این واکسن به سرعت انجام و وارد فاز سوم تست انسانی شویم، افزود: امید است بتوانیم هر چه سریع تر با گسترده‌ای بیشتر این واکسن ارزشمند که محققان موسسه رازی به صورت کاملا بومی ساخته اند را در قالب همکاری مشترک بین ساختارهای تولید و تزریق پیش ببریم.

وی، یادآور شد: آزمایش های انسانی این واکسن طبق پروتکلی خاص بوده و پایه آن داوطلبانه است گرچه ملاحظاتی نیز وجود دارد که در نشست خبری پیش از آغاز کار اعلام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید