وال‌ استریت ژورنال؛ مقصر افزایش تنش با غرب ایران است/ اورشلیم پست؛ اسرائیل به دنبال سرکوب نیروهای نزدیک به ایران است/ واشنگتن پست؛ بازرسی های آژانس نباید برای چانه زنی استفاده شود/ رویترز؛ اروپایی ها برای تصویب قطعنامه علیه ایران تلاش می کنند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰
    کد خبر :789512

رسانه«بازتاب» در ادامه ارایه تحلیل‌ها کارشناسی از تحولات بین‌الملل؛ در رویه‌ای جدید در نظر دارد تا به‌صورت روزانه جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با ایران در رسانه‌های معتبر خارجی را تحت عنوان «بازتاب ایران» منتشر نماید.

مطلب زیر هفتمین شماره از «بازتاب ایران» است:

در 24 ساعت گذشته رسانه‌های معتبر خارجی در مورد ایران و مسائل مرتبط با آن به موضوعاتی چون ایران پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را رد کرد و تنش با غرب را افزایش داد، حملات اسرائیل و آمریکا علیه ایران در سوریه زمینه همکاری را افزایش می دهد، بازرسی های آژانس بین المللی انرژی هسته ای نباید برای چانه زنی استفاده شود، اروپایی ها برای تصویب قطعنامه علیه ایران تلاش می کنند، پرداخته اند موضوعات قابل‌تأملی که در ادامه به جزئیات بیشتری از آن‌ها اشاره‌شده است.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل وال‌ استریت ژورنال، روزنامه اورشلیم پست، واشنگتن پست ، خبرگزاری رویترز که با تأکید بر موضوعاتی چون یران پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را رد کرد و تنش با غرب را افزایش داد، حملات اسرائیل و آمریکا علیه ایران در سوریه زمینه همکاری را افزایش می دهد، بازرسی های آژانس بین المللی انرژی هسته ای نباید برای چانه زنی استفاده شود، اروپایی ها برای تصویب قطعنامه علیه ایران تلاش می کنند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

وال‌ استریت ژورنال؛ مقصر افزایش تنش با غرب ایران است

طرح پیشنهاد مذاکره مستقیم هسته ای بین ایران و آمریکا یکی از چالش برانگیزترین مسائل این روزها است. رسانه های زیادی به این مسئله پرداخته اند.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است وال‌ استریت ژورنال است.

وال‌ استریت ژورنال در مطلبی با تیتر « ایران پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را رد کرد و تنش با غرب را افزایش داد» درباره پیشنهاد مذاکره ایران و آمریکا و رد شدن آن توسط ایران نوشت:

بعید است رد شدن این پیشنهاد توسط ایران دیپلماسی را کاملاً از دستور کار خارج کند. اما می تواند افزایش تنش ایران و غرب را در پی داشته باشد.

این روزنامه در ادامه به مسائلی چون؛ افزایش فعالیت هسته ای ایران در ماه های اخیر، حملات هوایی آمریکا به سوریه، انتخابات ریاست جمهوری در ایران، اشاره کرده است.

این روزنامه با تکیه بر نظر دیپلمات ها این طور نتیجه می گیرد که عوامل پیش تر آمده می تواند فرصت های کاهش تنش را از بین ببرد.

اورشلیم پست؛ اسرائیل به دنبال سرکوب نیروهای نزدیک به ایران است

طی روزهای اخیر آمریکا و اسرائیل به صورت جداگانه به مناطقی در سوریه حملاتی را انجام داده اند و هر دو مدعی هستند این حملات علیه مواضع ایران در سوریه انجام شده است.

ازجمله رسانه‌هایی که به این مسئله پرداخته است روزنامه اورشلیم پست است.

روزنامه اورشلیم پست در مطلبی با تیتر «حملات اسرائیل و آمریکا علیه ایران در سوریه زمینه همکاری را افزایش می دهد» درباره حملات آمریکا و اسرائیل به سوریه نوشت:

اسرائیل بیش از 1500 حمله هوایی علیه اهداف ایران در سوریه انجام داده است. اسرائیل و آمریکا به صورت پیاپی در روزهای گذشته مواضع نیروهای وابسته به ایران در سوریه را مورد حمله قرار دادند.

این روزنامه این طور نتیجه می گیرد که ایالات متحده و اسرائیل درحال شکل دادن به یک سازوکار برای همکاری در سرکوب نیروهای نزدیک به ایران در سوریه هستند.

واشنگتن پست؛ بازرسی های آژانس بین المللی نباید برای چانه زنی استفاده شود

در پی تلاش ایالات متحده برای ایجاد اجماع در جهت تصویب قطعنامه علیه ایران به بهانه مسئله هسته ای، و هشدار ایران به آژانس بین المللی انرژی هسته ای، مقامات مختلف از جمله رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای اعلام نظر کرده اند.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است روزنامه واشنگتن پست است.

روزنامه واشنگتن پست در مطلبی با تیتر « بازرسی های آژانس بین المللی انرژی هسته ای نباید برای چانه زنی استفااده شود » درباره صحبت های رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای نوشت:

رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای از ایران، ایالات متحده و سایر طرف ها خواست از بازرسی های آژانس به عنوان ابزار چانه زنی استفاده نکنند.

وی افزود: در صورت نبود بازرسی ها شفافیت از بین خواهد رفت. نباید بازرسی ها را به ابزار مذاکره تبدیل کرد و به میز مذاکره برد.

این روزنامه در ادامه این طور نتیجه می گیرد که آژانس بین المللی انرژی هسته ای توافق با ایران برای تحویل فیلم های دوربین های نظارتی پس از سه ماه به شرط رفع تحریم را امیدوار کننده می داند.

رویترز؛ اروپایی ها برای تصویب قطعنامه علیه ایران تلاش می کنند

اخباری مبنی بر تلاش ایالات متحده برای تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام وجود دارد. کشورهای مختلف مواضع متفاوتی را اتخاذ کرده اند.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است خبرگزاری رویترز است.

خبرگزاری رویترز در مطلبی با تیتر « اروپایی ها برای تصویب قطعنامه علیه ایران تلاش می کنند» درباره موضع سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در موضوع فوق نوشت:

انگلیس، فرانسه و آلمان در حال برنامه ریزی برای حمایت از آمریکا برای تصویب قطعنامه هستند. هشدارهای ایران و روسیه نتوانسته دولت های اروپایی را از حمایت آمریکا بازدارد.

این خبرگزاری این طور نتیجه می گیرد که علی رغم هشدار روسیه مبنی بر از بین رفتن چشم انداز احیای برجام درصورت تصویب قطعنامه؛ آمریکا و متحدان اروپایی آن بر تصویب قطعنامه پافشاری می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید