هوندا از فیلتر ضد ویروس کابین خودرو رونمایی کرد

    کد خبر :774636

هوندا در ادامه‌ی تلاش برای مقابله با ویروس کرونا، فیلتر ضد ویروس ویژه کابین خودرو تولید کرده است که در ۱۵ دقیقه، ذرات معلق حاوی ویروس را از بین می‌برد.

پس از ماه‌ها مبارزه با کووید ۱۹، به ‌نظر می‌رسد که با توجه به جدیدترین اخبار، هنوز درگیر این ویروس هستیم و باید شیوه‌ی جدید زندگی که کرونا به جهان تحمیل کرده است، ادامه بدهیم. دنیاگیری کرونا باعث شد برندهای خودروسازی در کنار شرکت‌های فعال در حوزه‌های دیگر، علیه کووید ۱۹ متحد شوند؛ تولید ماسک و محافظ صورت یا خدمات ویژه در ضمانت محصول بخشی از تلاش‌های خودروسازهای کوچک و بزرگ دنیا برای مقابله با کرونا است که پیش از این، خبرگزاری‌های معتبر دنیای خودرودر این مورد گزارش داده‌اند.

به گزارش motor1، هوندا به‌عنوان خودروساز و موتورسیکلت‌ساز مشهور ژاپن، محصولی جدید برای از بین ‌بردن کرونا معرفی کرده است. اختراع هوندا موسوم به کوروماکو (Kurumaku)، فیلتر ضد ویروس مخصوص کابین خودرو است که فضای داخلی ماشین را برای سرنشینان امن‌تر می‌کند. کوروماکو روی فیلتر هوای کابین نصب می‌شود و تا حدودی مثل ماسک روی صورت عمل می‌کند؛ اما ضد ویروس هوندا از سطحی ویژه تشکیل شده است که می‌تواند ذرات معلق حاوی ویروس را به‌ دام بیندازد و با تغییر شکل و کوچک کردنشان، آن‌ها را از بین ببرد.

در ضد ویروس ساده اما کاربردی هوندا، از روش تبدیل شیمیایی فسفات روی استفاده می‌شود که در جلوگیری از زنگ‌زدگی بدنه هم کاربرد دارد. برخلاف فیلترهای N95 که از ورود ویروس‌ و ذرات با ابعاد بزرگ‌تر از ۰٫۳ میکرومتر جلوگیری می‌کنند و برخی از خودروسازها مثل جیلی نمونه‌هایی از این نوع عرضه کرده‌اند، کوروماکو با هدف از بین‌ بردن ویروس‌های راه‌یافته به کابین خودرو تولید شده است. فیلتر ضد ویروس هوندا می‌تواند تنها با ۱۵ دقیقه روشن کردن تهویه، تا ۹۹٫۸ درصد ویروس‌های معلق را از فضای داخلی خودرو پاک کند. کوروماکو برای از بین ‌بردن ویروس‌های روی سطوح مثل روکش‌های صندلی و داشبورد، حداکثر ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد.

به گزارش زومیت، ضد ویروس هوندا یکی از لوازم مصرفی خودرو محسوب می‌شود و با هر ۱۵ هزار کیلومتر کارکرد، باید تعویض شود. ژاپنی‌ها کوروماکو را ابتدا برای خودروی شهری N-Box با قیمت ۶۴۰۰ ین (معادل ۶۲ دلار) فقط در سرزمین خورشید تابان عرضه می‌کنند؛ احتمالا این فیلتر ضد ویروس کاربردی به‌زودی برای تمام خودروهای هوندا در کشورهای مختلف، در دسترس قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید