گفتگوی کوتاه بازتاب با ربات جدید دنیای فناوری؛

هوش مصنوعیChatGPT چیست و چه کاربردی دارد؟

    کد خبر :971561
سایت چت بات GPT

هوش مصنوعی ChatGPT امکان شگفت انگیزی است که اخیرا توسط شرکت OpenAI توسعه یافته است. با وجود اینکه این برنامه هنوز درمراحل تست و آزمایشی قرار دارد، تاکنون در چندین آزمون دانشگاهی شرکت کرده و آز آنها نمره قبولی خوب گرفته است.

این برنامه یک گفتگوی رباتیک است که می تواند به هر سئوالی پاسخ دهد. و البته در برخی موارد جواب های مناسبی ارایه نمی دهد.

پاسخ های دقیق و توضیحات محتوایی عالی این برنامه سبب شده است تا برخی دانشجویان از این ابزار برای نوشتن مقالات و مطالب خود استفاده نمایند و در این مدت کوتاه از معرفی آنها؛ میلیون ها نفر از دانشجو و دانش آموز گرفته تا خبرنگار، وکیل، پزشک و.. از آن استفاده کرده اند به طوریکه گفته می شود طی 4 روز 10 میلیون نفر از  استفاده کردند و میزان استقبال از آن از میزان استقبال از اپ هایی مانند اینستاگرام هم در مدت زمان مشابه، پیشی گرفته است.

دیجیاتو با اشاره به همه گیر شدن این ابزار نوین نوشت: کاربران از پیشرفت چشمگیر آن شگفت‌زده شده‌اند و تعدادی هم گفته‌اند که ChatGPT‌ یک ترند زودگذر است، درحالی‌که اینستاگرام به رشد خود ادامه می‌دهد.

با وجود چنین نظراتی، ChatGPT به‌اندازه‌ای پیشرفته است که گوگل، شرکتی بسیار بزرگ‌تر و ثروتمندتر از OpenAI (سازنده ChatGPT) را هم ترسانده است. درحقیقت این چت‌بات باعث یک زنگ خطر در گوگل شده و حتی این کمپانی از بنیان‌گذارانش کمک خواسته است.

اگرچه گفته می‌شود که گوگل در آینده از یک چت‌بات رونمایی می‌کند، اما نمی‌دانیم قادر به رقابت با ChatGPT خواهد بود یا خیر. البته گوگل هم در این سال‌ها مدل‌های هوش مصنوعی زیادی توسعه داده که یکی از جدیدترین آن‌ها، MusicLM است. این هوش مصنوعی می‌تواند هر متنی را به موسیقی تبدیل کند.

ما نیز در بازتاب، ChatGPT را تست کردیم و به عنوان اولین سئوال درباره خود او پرسیدیم:

توضیح اینکه تمامی سئوالات و گفتگوی ما با ChatGPT به زبان انگلیسی بوده و فارسی ترجمه شده است.

ChatGPT جواب داد:

ChatGPT یک مدل هوش مصنوعی مکالمه ای است که این ابزار بر اساس معماری GPT (تبدیل پیش‌آموزش‌شده تولیدی) است و بر روی مجموعه بزرگی از داده‌های متنی از اینترنت، محتوای وب‌سایت‌ها، کتاب‌ها و مقالات آموزشی توسعه داده شده است.

هدف ChatGPT ایجاد پاسخ‌هایی شبیه انسان به سوالات با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و مدل‌های آماری برای تولید پاسخ‌هایی که مرتبط، آموزنده و منسجم هستند؛ این مدل به گونه‌ای تنظیم شده است که در سناریوهای مختلف مکالمه، مانند پاسخ دادن به سؤالات، ایجاد خلاصه، ارائه توصیه‌ها و موارد دیگر، عملکرد خوبی داشته باشد.

چت جی پی تی چیست؟

ChatGPT به گونه ای طراحی شده است که سریع و مقیاس پذیر باشد و به آن اجازه می دهد حجم زیادی از داده ها را در زمان واقعی مدیریت کند. می توان آن را در برنامه های مختلف مانند چت بات ها، دستیارهای صوتی و سیستم های خدمات مشتری ادغام کرد تا اطلاعات و پشتیبانی فوری و شخصی را در اختیار کاربران قرار دهد.

از ChatGPT درباره سایت خبری بازتاب پرسیدیم:

ChatGPT جواب داد:

بازتاب یک وب سایت خبری و اطلاع رسانی مستقر در ایران است. این سایت طیف گسترده ای از موضوعات از جمله سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ورزش را پوشش می دهد. این وب‌سایت به زبان فارسی منتشر می‌شود و هدف آن ارائه اخبار و تحلیل‌های دقیق و به‌روز از ایران و جهان به خوانندگان است.

baztab chat GPT بازتاب

baztab.ir سایت خوبی است؟

ChatGPT جواب داد:

به عنوان یک ربات گفتگو، من توانایی ارزیابی ذهنی کیفیت یک وب سایت را ندارم. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که منابع خبری می‌توانند دیدگاه‌ها و چهت گیری های متفاوتی داشته باشند، و همیشه ایده خوبی است که اطلاعات را از چندین منبع بررسی کنید تا درک کاملی از یک موضوع خاص داشته باشید. علاوه بر این، مهم است که اعتبار یک منبع را در نظر بگیرید و مراقب اطلاعات نادرست یا گمراه کننده باشید.

و اما سئوالی انحرافی برای درک بهتر قدرت پاسخگویی:

بهترین راه برای درمان نقرس چیست؟

پاسخ ChatGPT:

نقرس نوعی آرتریت است که در اثر افزایش سطح اسید اوریک در خون ایجاد می شود. درمان نقرس به شدت و فراوانی علائم بستگی دارد، اما به طور کلی شامل ترکیبی از موارد زیر است:

داروها: داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، کلشی سین و کورتیکواستروئیدها اغلب برای کاهش درد و التهاب در طول حمله نقرس استفاده می شوند. علاوه بر این، داروهایی برای کاهش سطح اسید اوریک، مانند آلوپورینول یا فبوکسوستات، ممکن است برای جلوگیری از حملات بعدی تجویز شود.

درمان بیماری نقرس chat GPT

تغییر در شیوه زندگی: ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی، مانند کاهش مقدار غذاهای غنی از پورین و اجتناب از الکل و نوشیدنی های شیرین، می تواند به کاهش سطح اسید اوریک و کاهش خطر حملات نقرس کمک کند. کنترل وزن و فعالیت بدنی نیز می تواند مفید باشد.

درمان های خانگی: قرار دادن یخ روی مفصل آسیب دیده و بالا بردن اندام می تواند به کاهش کمک کند.

 

پشتیبانی هوش مصنوعی ChatGPT از زبان فارسی

ما درگفتگوی کوتاه خود با ChatGPT از او درباره پاسخگویی و گفتگو با زبان فارسی پرسیدیم و این ربات جواب داد:

گفتگوی فارسی با چت بات GPT

مورد جالب اینکه این ربات به سئوال های تکراری پاسخ تکراری نمی دهد و هر بار متن پاسخ جدیدی را ارایه می دهد.

پاسخ ربات GPT

هوش مصنوعیChatGPT چه کاربردی دارد؟

پاسخ ChatGPT:

ChatGPT برای جواب دادن به پرسش‌ها و تولید متن با زبان فارسی آموزش داده شده است. از آن می‌توان برای کاربردهای مختلف مانند:

1-جواب دادن به پرسش‌های عمومی درباره موضوعات مختلف

2- تولید متن خودکار با تأکید بر نقاط خاص

3- پاسخگویی به پرسش‌های بصری و صوتی

و کاربردهای دیگر می‌تواند به کار برده شود.

کاربرد هوش مصنوعی GPT

 

و بلاخره اینکه از آینده هوش مصنوعی ChatGPT پرسیدیم

پاسخ ChatGPT:

آینده ChatGPT و هوش مصنوعی محاوره ای به طور کلی امیدوار کننده است و پتانسیل زیادی دارد. همانطور که این فناوری به تکامل خود ادامه می دهد، احتمالاً پیچیده تر می شود و قادر به رسیدگی به مکالمات و وظایف پیچیده تر می شود. در آینده، این امکان وجود دارد که ChatGPT و مدل‌های مشابه در طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و صنایع ادغام شوند و راه‌های انسانی‌تر و ملموس تری برای تعامل افراد با فناوری فراهم کنند.

یکی از کاربردهای احتمالی ChatGPT در آینده، خدمات و پشتیبانی به مشتریان است، جایی که می تواند از طریق چت یا رابط های صوتی به مشتریان کمک کند. علاوه بر این، ChatGPT و سایر مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند برای تولید محتوای خلاقانه، مانند نوشتن مقاله یا آهنگسازی، و همچنین برای بهبود سیستم‌های شخصی‌سازی و توصیه در زمینه‌هایی مانند تجارت الکترونیک و سرگرمی استفاده شوند.

آینده هوش مصنوعی GPT

حوزه دیگری که ChatGPT ممکن است در آینده نقش داشته باشد، آموزش و پرورش است. می‌توان از آن برای ارائه تجربیات یادگیری تعاملی و شخصی استفاده کرد و به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که در حین پیشرفت تحصیلی، بازخورد و پشتیبانی را در زمان واقعی دریافت کنند.

به طور خلاصه، آینده ChatGPT و هوش مصنوعی محاوره‌ای روشن به نظر می‌رسد و پتانسیل زیادی برای بهبود نحوه تعامل ما با فناوری و دگرگونی صنایع مختلف دارد.

 

ثبت نام و استفاده از ChatGPT:

قبل از هر چیز بایستی عرض کنیم که این امکان برای کاربران ایرانی میسر نیست زیرا نیاز به تایید شماره تلفن دارد که بسیاری از کاربران ایرانی این امکان را ندارند. مگر اینکه از شماره های مجازی اختصاصی استفاده کنید.

نسخه حرفه ای این ربات رایگان نیست و برای استفاده از نسخه مبتدی آن نیز نیاز به نصب هیچ اپلیکیشنی ندارید و از طریق وب سایت شرکت می توان این چت اعجاب انگیز را تجربه کرد.

توجه داشته باشید که هنوز اپلیکیشنی برای این برنامه ارایه نشده است و هیچکدام از برنامه های موجود در گوگل پلی و اپ استور، اپ رسمی نیستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید