هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی این نکات را در نظر بگیرید
دنیای امروز دنیای اینترنت و فضای مجازی است. به همین دلیل تبلیغ کسبوکار در این فضا میتواند بیش از دیگر فضاهای موجود دیده شود. چرا که افراد زمان زیادی از روز خود را در این فضا میگذرانند.
یکی از بهترین شیوهها برای تبلیغ در این فضا استفاده از رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی باعث دیده شدن سایت شما شده و تعداد مخاطبین سایتتان را افزایش میدهد. البته به شرطی که با شیوهای درست نوشته شده باشد.
به همین دلیل در این مقاله آموزش رپورتاژ آگهی نکاتی درباره نوشتن رپورتاژ را بیان میکنیم.
1- موضوع رپورتاژ را مشخص کنید
شما باید بدانید که قرار است یک رپورتاژ آموزشی بنویسید یا رپورتاژ تبلیغات و برندینگ ؟
در رپورتاژهای آموزشی معمولا معرفی سایت شما خیلی کم انجام شده و هدف بیشتر تهیه محتوایی نمونه برای پی بردن مخاطب به موضوع سایت است. در چنین مواردی افراد اگر به موضوع رپورتاژ علاقه پیدا کنند به سایت شما سر میزنند. اما در رپورتاژ برندینگ هدف بیشتر معرفی برند شما است. بنابراین خدمات برند، محصولات مختلف و نحوه ارتباط مخاطب با شما در این رپورتاژها توضیح داده میشوند.
2- حجم رپورتاژ را تعیین کنید
قرار نیست با رپورتاژ مخاطب را خسته کرده و حجم زیادی از اطلاعات را به او بدهید. بسته به اینکه موضوع چیست و در کجا منتشر میشود، حجم متفاوتی برای رپورتاژ انتخاب کنید. توجه کنید که حجم انتخابی نباید خیلی کوتاه باشد. چرا که مطلب شما باید مشخص بوده و موضوع اصلی را که کار تبلیغاتی برای برند است به شما برساند.
3- عنوان رپورتاژ بسیار مهم است
کابر شما باید از طریق عنوان متوجه شود که با چه چیزی طرف است. همین موضوع باعث میشود که او برای خواندن یا نخواندن رپورتاژ تصمیم گیری کند. بنابراین عنوان رپورتاژ را ساده، جذاب و واضح انتخاب کنید. عنوانی که مخاطب را جذب کرده و او را به خواندن مطلب پیش رو علاقمند کند. فراموش نکنید که عنوان دریچه ورود مخاطب به متن شما است. پس در انتخاب آن دقت کنید.
4- محتوای رپورتاژ مخاطب را به سایت شما میکشاند
توجه کنید که در یک رپورتاژ خوب تنها توجه به عنوان کافی نیست. مخاطب شما نباید با خواندن اولین جمله و جملات بعدی رپورتاژ ناامید شود. بنابراین تلاش کنید بهترین محتوای ممکن را برای رپورتاژ تولید کنید. اگر خودتان از پس این کار برنمیآیید، میتوانید از خدمات تیمهای متخصص تولید رپورتاژ آگهی استفاده کنید. یکی از این تیمها ویرلن است که با تولید محتواهای جذاب برای سایت شما مخاطبین علاقمند را به آن جذب میکند.
5- به سلایق مخاطب احترام بگذارید
اینکه رپورتاژ شما قرار است در کجا منتشر شود تاثیر زیادی در انتخاب موضوع و محتوای آن و در نتیجه مخاطبی که آن را میخواند دارد. بدون شک افرادی که به طور مرتب به سایت منتشرکننده رپورتاژ سر میزنند به موضوع آن علاقمند هستند. بنابراین بهتر است موضوع رپورتاژ را متناسب با موضوعات سایت انتخاب کنید. این کار باعث میشود که مخاطب با دید متن تبلیغاتی به مطلب شما نگاه نکرده و با علاقه تا انتهای آن را بخواند. در نهایت نیز با کلیک بر روی لینکهای قرار داده شده به سایت شما منتقل شده و به یکی از مشتریان دائمی آن تبدیل شود.
6- موتورهای جست و جو را فراموش نکنید
مدتی است که گوگل و دیگر موتورهای جست و جو در خصوص انتشار رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک حساسیت به خرج میدهند.
در صورتی که رپورتاژ را به گونهای بنویسید که از نظر موتور جست و جو خرید بک لینک به حساب آید، ورق برگشته و همه چیز به ضرر شما تمام میشود. بنابراین بهتر است خودتان کار تولید محتوای رپورتاژ را انجام ندهید و آن را به تیمی متخصص نظیر ویرلن بسپارید. تیمی که در زمینه تولید رپورتاژ تجربههای موفق زیادی داشته و شناخت خوبی از موتورهای جست و جو دارد.
7- قوانین سئو را دست کم نگیرید
رپورتاژ آگهی متنی است که در اینترنت منتشر شده و قرار است در نتایج جست و جوی کاربران به آنها نمایش داده شود. بنابراین باید مثل هر محتوای دیگری که در اینترنت منتشر میشود قوانین سئو را در نظر بگیرید. بنابراین پیش از آن که دست به کیبورد شده و شروع به نوشتن رپورتاژ کنید، تعدادی کلمه کلیدی مناسب پیدا کرده و بر اساس آنها موضوع را تعیین کنید.
8- محل انتشار را در نظر بگیرید
پیش از این گفتیم که تناسب موضوع رپورتاژ آگهی با موضوعات سایت منتشرکننده آن بسیار مهم است. چرا که هم مخاطبین و هم موتورهای جستوجو احساس رویارویی با یک محتوای تبلیغاتی را نداشته و در مقابل آن جبهه نمیگیرند. اما موضوع دیگری که در محل انتشار اهمیت دارد، استانداردهای مطالب آن است. ممکن است سایت منتشر کننده قوانین خاص خود را برای محتوای رپورتاژ آگهی داشته باشد. بنابراین پیش از نوشتن از این قوانین مطلع شوید.
اگر جای مناسبی برای انتشار رپورتاژ نمیشناسید، حتما از کمک تیمهای باتجربه کمک بگیرید. تیم ویرلن دقیقا میداند که باید کدام رپورتاژ را در چه سایتی منتشر کند. این تیم با تعداد زیادی از سایتهای خبری پربازدید در ارتباط بوده و به خوبی از قوانین و استانداردهای آنها برای نگارش رپورتاژ آگهی آگاه است. بنابراین با سپردن رپورتاژ آگهی خود به این تیم خیلی زود شاهد نتایج بهتر رتبه بندی خواهید بود.
9- قدرت تصاویر را دست کم نگیرید
قرار نیست رپورتاژ تنها متنی باشد که مخاطب خوانده و بعد از مدتی آن را به طور کامل فراموش میکند. بلکه رپورتاژ باید مثل یک آهنربا مخاطب را جذب کرده و درگیر کند. استفاده از تصاویر جذاب میتواند شما را در گوشهای از ذهن مخاطب حک کند. چرا که افراد اطلاعات تصویر را بیشتر از متن به خاطر میسپارند. بنابراین به دنبال تصاویری جذاب و گیرا برای رپورتاژ خود باشید.
10- رپورتاژ یک متن تخصصی نیست
توجه کنید که حتی برای متخصصان و استادان یک رشته هم خواندن متنی ثقیل با کلمات تخصصی فراوان خسته کننده است. چه رسد به اینکه با مخاطبی عام رو به رو باشیم که علاقهای به خواندن متون تخصصی ندارد. ازآنجاییکه رپورتاژ در سایتهای پربازدید منتشر میشود و مخاطبان این سایتها معمولا مردم عادی هستند، باید مراقب باشید که با اصطلاحات تخصصی متن را سنگین و خسته کننده نکنید. به علاوه اینکه حتی اگر رپورتاژ آموزشی مینویسید بهتر است موضوعی ساده را برای آموزش انتخاب کنید. موضوعی که بیشتر مردم به دانستن درباره آن علاقه دارند.
سخن پایانی
نوشتن رپورتاژ آگهی کار چندان راحتی نیست
به خصوص که موتورهای جست و جو حساسیتهای بیشتری روی محتواهای منتشر شده در اینترنت نشان میدهند. یک اشتباه کوچک در انتخاب مکان و زمان انتشار یا موضوع رپورتاژ میتواند به برند شما ضربه سنگینی وارد کند. پس میتوان نتیجه گرفت که نوشتن و انتشار رپورتاژ کار هر کسی نیست.
بنابراین قبل از خرید رپورتاژ بهتر است بدانید که کار تولید رپورتاژ را به دست کاردان بسپارید.
تیم ویرلن یک تیم حرفهای نگارش و انتشار رپورتاژ است که با در نظر گرفتن همه موارد فوق برند شما را در مدتی کوتاه به برندی محبوب و شناخته شده تبدیل میکند. این تیم به خوبی از چند و چون کار تولید محتوا و انتشار رپورتاژ آگاهی داشته و با تجربهای ۱۰ ساله پشتیبان برند و سایت شما است. به علاوه این تیم برای بهبود محتوا و سئوی سایت نیز در کنار شما است. بنابراین میتوانید اشکالات موجود در سایت را برطرف کرده و پس از آن با تبلیغ در سایتهای معتبر از دیگر رقبا پیشی بگیرید.