همه آنچه باید در مورد دعوای خضریان با حجاریان بدانید/ کسب و کار اطرافیان سعید حجاریان چیست؟

  • سیاسی
  • جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۳۳
    کد خبر :733498

در روزهای گذشته و در پی طرح ادعاهایی از سوی علی خضریان نماینده مردم تهران علیه یکی از فرزندان سعید حجاریان، پیرامون فعالیت های اقتصادی خارج از عرف، حواشی فراوانی ایجاد شد و نام این نظریه پرداز جبهه اصلاحات دوباره بر سر زبان ها افتاد؛ حواشی قابل تأملی که حالا برای بسیاری این پرسش را ایجاد کرده است که اساساً کسب و کار اطرافیان سعید حجاریان چیست؟

به گزارش «بازتاب»، علی خضریان در حساب توئیتری خود و در ارتباط با سعید حجاریان و کسب و کار اقتصادی خانوادگی او مدعی شد که در سوال از وزیر جهاد کشاورزی پیرامون حذف بودجه خودکفایی گندم از یک شخصیت پرنفوذ سیاسی گفتم که با استفاده از فضای تضعیف شده تولید داخلی اقدام به واردات محموله‌های گندم از خارج از کشور نموده است؛ این شخص کسی نیست جز جناب سعید حجاریان از تئوریسین‌های جریان اصلاحات!

وی همچنین تاکید کرد: اسناد نشان می‌دهند جناب حجاریان تحت لوای این شرکت خانوادگی و در ادامه فامیلی، چندین محموله محصولات زراعی اعم از گندم را به کشور وارد کرده است؛ تا حذف بودجه خودکفایی گندم توسط دولت و ادامه روند واردات گندم، ضربه محکمی به تولید این کالای استراتژیک بزند.

خضریان همچنین تصریح کرد: آقای حجاریان درحالی ژست جامعه مدنی، حمایت از جنبش پابرهنگان، سینه چاک کردن برای قیام گرسنگان و… را بیان نموده که یکی از کاسبان نان مردم در شرایط کمبود ارز می‌باشد؛ و انتظار می‌رود پیرامون نقش خود در مدیریتی که مردم را دچار این آشفتگی‌های اقتصادی نموده است، توضیح دهد.

این اظهار نظرهای نماینده مردم تهران به سرعت با واکنش محسن حجاریان، فرزند سعید حجاریان رو به رو شد.

محسن حجاریان در واکنش به این ادعا در نامه ای که در فضای مجازی نیز منتشر شده است، آورد: بر کسی پوشیده نیست که هدف از این دست تهمت‌پراکنی‌ها پیشبرد برخی نیات سیاسی و… علیه پدر اینجانب است که تازگی ندارد! اما نظر به حضور شما در نهاد قانونگذاری کشور انتظار این است که در انتشار مطالب و سخنان خود الزامات بدیهی قانونی را مبنی بر عدم تخلف از قانون و نقض حقوق افراد از طریق افترا و نشر اکاذیب رعایت فرمایید.

در ادامه این جوابیه از خضریان درخواست شده که مدعیات خود را نزد مراجع قانونی ارایه کند و تاکید شده که بدیهی است با اثبات کذب این ادعاها وقوع عمل مذموم و مجرمانه افترا و تهمت ازسوی جنابعالی مفروض خواهد بود.

حواشی مطرح شده پیرامون سعید حجاریان و خانواده او به همین موارد ختم نشد و در تاریخ یک مردادماه خبر شکایت حجاریان از علی خضریان در دادگاه فرهنگ و رسانه رسانه ای شد.

در رابطه با این شکایت، علی مجتهدزاده، وکیل محسن حجاریان به رسانه ها گفت: امروز (چهارشنبه یک مرداد) به همراه محسن حجاریان پسر آقای سعید حجاریان از علی خضریان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی برای انتشار مطالب خلاف واقعیت درباره سعید و محسن حجاریان در توییتر شکایت کردیم.

وی افزود: شرکتی که خضریان در توییتر از آن یاد کرده، شرکتی کوچک با معدل حساب ۹۰‌ میلیون تومان است که این شرکت یک‌ حساب واقعی و قانونی دارد. کسی که در جایگاه نماینده مجلس قرار دارد، باید دانش حقوقی داشته باشد؛ مطالبی را که این نماینده بیان کرده مصداق بارز نشر اکاذیب است.

مجتهدزاده در ادامه تأکید کرد: واردات ناچیز موکل من مربوط به قبل از تحریم‌های شدید آمریکا بود؛ متأسفانه در برخی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها هم ۴هزار تن،۴میلیون تن اعلام شده بود که من اصلاح می‌کنم؛ رقم واردات ۴هزار تن بوده و این واردات مربوط به قبل از دوران تحریم بوده است.

ما منتظر هستیم که دستگاه قضا بر مدار عدالت عمل کند و این نماینده تبعات کیفری عمل خود را ببیند؛ دفاعیات ما نیز هم در محضر دادگاه و هم در محضر ملت قابل انتشار خواهد بود.

این واکنش ها از سوی خانواده سعید حجاریان دوباره نماینده مردم تهران را به واکنش واداشت؛ واکنشی که در بخشی از آن خطاب به سعید حجاریان آمد: واردات به خودی خود هیچ اشکالی ندارد و چه بسا حل کننده برخی مشکلات کشور نیز باشد؛ اما سود بردن از فرایندی که منجر به آسیب رساندن به تولید داخلی شود و تولیدات کشاورزی را دچار تضعیف نماید، قطعا مذموم و نهی شده است. دولت محترم جناب روحانی با تئوری پردازی‌های جنابعالی سرکار آمده است و هم اکنون نیز با بی‌تدبیری‌هایش در حوزه اجرایی، معیشت مردم را به نقطه‌ای رسانده که می‌بینید؛ جنابعالی نیز با واردات خود در موضوع گندم بر زخم معیشتی مردم بویژه گندم‌کاران عزیز نمک پاشیدید.

خضریان در ادامه این متن نوشت: حقیقت این است میزان واردات مساله نیست، بلکه عملکرد شما در جهت منافع اقتصادیتان مساله است؛ شما با واردات این محصول استراتژیک و سکوت و همراهی با عدم تامین منافع ملی در ایجاد مخاطره تولید داخلی گندم، به اندازه سهم خود تلاش کردید حتی نان شب مردم نیز به خارج وابسته شود.

حواشی مورد اشاره در مورد خانواده حجاریان، خانواده اش و فعالیت های اقتصادی شان، به اینجا ختم نشد و روز گذشته یکی از فعالان رسانه ای و مجازی به نام فریبرز کلانتری، با انتشار گرافی از فعالیت ها و روابط تجاری خانواده سعید حجاریان، علناً مدعی شد که حجم و گستره فعالیت های اقتصادی مرتبط با این خانواده بسیار فراتر از آنچیزی است که نماینده مردم تهران به آن اشاره کرده است.

گرافی که در بالا مشاهده می کنید، اخیراً توسط فردی به نام فریبرز کلانتری در توئیتر منتشر شده است؛ گرافی که کلانتری مدعی شده است، روابط اقتصادی و تجاری خاندان حجاریان در آن به تصویر کشیده شده است.

بر اساس این گراف، مدارس سلام به مدیریت محمد مهدی حجاریان از نزدیکان سعید حجاریان اداره می شود. همچنین وجیه مرصوصی همسر حجاریان در شرکت هایی چون پزشک کوشک آتیه، پزشکی طلوع اتاه غرب و راشا تندیس پارسیان فعالیت تجاری دارد.

توضیح اینکه راشا تندیس پارسیان، همان شرکتی است که گفته می شود در قالب آن فرزند حجاریان اقدام به واردات گندم کرده است.

مستند به این گراف، شرکت تولیدی خدماتی کوک صنعت تهران نیز وابسته به نزدیکان آقای حجاریان است.

بررسی های بیشتر نشان می دهد، محمد، مسعود (برادر) و عطیه حجاریان کاشانی از دیگر نزدیکان آقای حجاریان در شرکت سامانه کیش فعالیت اقتصادی دارند. همچنین ساعد حجاریان یکی دیگر از برادران سعید حجاریان نیز از مدیران ارشد مدارس سلام است.

علاوه بر موارد ذکر شده، بررسی های بیشتر نشان می دهد افرادی چون محمد مهدی حجاریان، محمد هادی حجاریان و نرگس حجاریان نیز در موسسه فرهنگی آموزشی صدرا دانش مشغول به فعالیت هستند.

گزارش منتشر شده فوق بر اساس اطلاعات موجود در رسانه ها و شبکه های مجازی منتشر شده است و بازتاب بدون هر گونه جانبداری، این آمادگی را دارد هر گونه توضیح و تصحیحی در این رابطه را از سوی خانواده حجاریان عینا منعکس کند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. حماسه ایرانی گفت:

    گر امر شود که مست گیرند، در شهر هر انچه هست گیرند. این آقایانی که با هم دعوا دارند هیچکدام پرونده درستی ندارند. در کشور عزیز و بدبخت ما، همه مسئولان مشغول چپاولند. دعوا هم بر سر سهم خواهی بر سر این چپاول است. هر چه قدرت بیشتر، دست در خون و مال مردم بیشتر است. هیچکس استثنا نیست. اگر کسی شرف داشته باشد و دستش در دزدی نباشد، باید از این سیستم چپاول برائت بجوید.

دیدگاهتان را بنویسید