هشدار وزارت بهداشت درباره صعود نگران‌ کننده کرونا و خطر افزایش فوتی‌ها در تهران

    کد خبر :750658

دکتر سیما سادات لاری، دربار وضعیت کرونا در استان تهران، گفت: پس از گذر از خیز اول بیماری در اسفند ماه سال گذشته و خیز دوم در تیر ماه سال جاری در استان تهران، از اوایل شهریور ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند صعودی به خود گرفته است و شیب صعودی موارد ابتلا و بستری در استان تهران به شکل نگران کننده ای در حال امتداد است.

وی افزود: مطمئنا در صورت تداوم این روند افزایشی، شاهد بالا رفتن موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این استان طی هفته های آتی خواهیم بود. در حال حاضر شهرستان های تهران، پیشوا، دماوند، ری، شمیرانات، شهریار، فیروزکوه و ورامین در وضعیت قرمز و شهرستان های رباط کریم و پاکدشت در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

لاری ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تهران ۴۶ درصد گزارش شده است که پایین تر از میانگین کشوری است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته، استفاده از ماسک توسط مردم استان تهران در مراکز و اماکن عمومی ۵۹ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۵۰ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک ها ۷۹.۴ درصد و صنوف و صنایع ۴۵ درصد گزارش شده است که میزان استفاده در این دو گروه یاد شده در استان، پایین تر از میانگین کشوری است.

وی گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی، بروز موارد مثبت بستری در استان تهران بالاتر از میانگین کشوری است و در حال حاضر تعداد ۴۶۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند که تعداد ۹۱۲ نفر از این بیماران به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت های ویژه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، لاری تاکید کرد: عادی انگاری شرایط بزرگترین سد مبارزه با بیماری کووید-۱۹ است و متاسفانه این موضوع مدتی است که دامن گیر مردم کشورمان شده است. در حالیکه همانطور که بارها اعلام کرده ایم، این بیماری فعلا هیچگونه دارو و واکسن قطعی ندارد. بنابراین باید سبک زندگی مان را با شرایط خاص حاکم بر جهان امروز تطبیق دهیم. امیدواریم با تقویت و نهادینه شدن تعهد لازم در عمل به توصیه های بهداشتی از سوی مردم شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در کشور باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید