هشدار هواشناسی به پایتخت نشین‌ها

    کد خبر :966997
هشدار سازمان هواشناسی

اداره کل هواشناسی استان تهران به دنبال احتمال بارش برف و باران، رخداد مه، وزش باد و کولاک برف در ارتفاعات این استان، نسبت به پرهیز از سفرهای غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی (زنجیر چرخ و سوخت کافی)، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و آمادگی دستگاه‌های خدمت‌رسان شهری و جاده‌ای توصیه کرده است.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح زردرنگ و با اشاره به نفوذ و فعالیت سامانه بارشی که از اواخر وقت روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) آغاز می‌شود و روز یکشنبه (۲۵ دی‌ماه) پایان می‌یابد، آورده است: بارش برف و باران، رخداد مه، وزش باد و کولاک برف در ارتفاعات در استان تهران به ویژه ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

از این رو احتمال لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، یخ‌زدگی معابر کوهستانی، کولاک برف در محورهای کوهستانی و احتمال آبگرفتگی محدود معابر وجود دارد.

در همین راستا اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به پرهیز از سفرهای غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی (زنجیر چرخ و سوخت کافی)، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی در جلوگیری از احتمال خسارات ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های خدمت‌رسان شهری و جاده‌ای توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید