هشدار سازمان هواشناسی درباره آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

    کد خبر :868230

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است که موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و در بقیه مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که این جو آرام روز چهارشنبه نیز در اغلب نقاط کشور حاکم خواهد بود. بنابر این در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت‌آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: اواخر وقت چهارشنبه 17 آذر و صبح پنج‌شنبه 18 آذر با نفوذ موجی از شمال غرب کشور در آذربایجان غربی، کردستان و به تدریج آذربایجان شرقی، برخی از مناطق نیمه جنوبی اردبیل، زنجان و کرمانشاه رگبار باران همراه با وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه در اغلب نقاط کشور آسمان آفتابی است و فقط در شرق مازندران و گلستان رگبار پراکنده باران همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران اظهار داشت: آسمان پایتخت فردا صاف تا نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 14 و 6 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه 29 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر و همدان با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید