هزینه ۱۹ میلیون تومانی درمان بیماران کرونا در مراکز دولتی صرف پیشگیری شود

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ۹:۰۷
    کد خبر :737785

اوج‌گیری دوباره کرونا در حالی مردم را شدیداً نگران‌تر و اداره شرایط کرونایی را سخت‌تر کرده است که خیلی‌ها باور دارند ساده‌انگاری‌ای که در اواخر فصل بهار صورت گرفت در پدید آمدن این شرایط خطیر سهم زیادی دارد.

فرزانه‌ ترکان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: امروز در شرایطی شیوع کرونا شدت گرفته است که متاسفانه دولتمردان بعد از پیک اول طوری برخورد کردند که ترس مردم از این بیماری ریخت، و متاسفانه کمرنگ شدن ترس از کرونا هنوز هم تا حدی ادامه دارد. دقیقاً به همین دلیل بالاخص در شهرهای دورتر نسبت به مرکز مردم احتمال ابتلا به کرونا را به حدی که لازم است، جدی نگرفتند. همچنین اقدام‌های دولت نظیر دورکاری و برداشتن طرح ترافیک، که دیر هم انجام شد، به خاطر اطلاع‌رسانی نامناسب افاقه نکرد. حالا هم که دیدیم مردم چمدان‌های خود را به قصد سفر در عید غدیر بستند و جاده‌ها مملو از ماشین شد.

او تصریح کرد: برای اینکه از شدت و حدت هزینه‌های کرونا کم کنیم به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیشتری احتیاج داریم. در واقع اگر دولت پیش‌بینی‌های لازم را صورت دهد و هزینه ۱۹ میلیون تومانی درمان بیماران کرونا در مراکز دولتی به درستی صرف پیشگیری شود، حتماً خواهیم دید که کرونا روزبه‌روز کمرنگ‌تر خواهد شد.

ترکان که پزشک است و این روزها بیماران کرونایی را درمان می‌کند، ادامه داد:‌ درباره برگزاری مراسم ماه محرم باید بگویم که متاسفانه حسن روحانی اظهارنظر صحیحی راجع به برگزاری مراسم این ایام نکرد. شکی نیست که محرم و واقعه عاشورا در قشرهای مختلف مردم از جایگاه بسیار فاخری برخوردار است، اما عقل و شرع حکم می‌کند که به خطر افتادن جان و سلامت انسان‌ها تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست.

او توضیح داد: آقای روحانی علاوه بر اینکه رئیس‌جمهوری است، ریاست ستاد مهار کرونا را هم بر عهده دارد و به همین دلیل برای اظهارنظر درباره مراسم عزاداری امام حسین ‌(ع) باید منتظر توصیه‌های ستاد کرونا می‌ماند و به جای تشویق به برگزاری مراسم، محدودیت‌ها را تعیین می‌کرد. به هر حال او با رأی مردم روی کار است و به همین دلیل باید سلامت مردم را نسبت به هر مقوله دیگری در اولویت بداند.

فرزانه ترکان در پایان گفت: کرونا با کسی شوخی ندارد و باید بدانیم کمترین اهمال و لغزش می‌تواند بیشترین آسیب را به مردم وارد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید