هر آنچه باید درباره تسلا و محصولات آن بدانیم

    کد خبر :980015

بازتاب- برکسی پوشیده نیست که تسلا برندی خوشنام در زمینه تولید خودروهای الکتریکی است. کمپانی که توانسته با محصولات جذاب خود ارزش بسیار بالایی پیدا کرده و موردتوجه قرار گیرد.

اما این پرسش ممکن است برای افراد پیش بیاید که تسلا چیست و چه محصولاتی ارائه می‌دهد. در این مطلب قصد داریم با مدل خودروهای تسلا آشنا شویم و کمی از این کمپانی بگوییم.

تسلا چیست؟

تسلا سازنده وسایل نقلیه الکتریکی (EV) واقع در پالو آلتو، کالیفرنیا است. هدف آن تولید خودروهای برقی بوده که برای مصرف کنندگان عادی یا پریمیوم یا مقرون به صرفه باشند. این شرکت توسط ایلان ماسک تاسیس شده و مدیریت می شود.

خارج از خودروهای الکتریکی، تسلا همچنین در حال بررسی یک اکوسیستم گسترده‌تر است و راه‌حل‌های دیگری را ارائه می‌کند که از تجربه‌اش در انرژی باتری استفاده می‌کند، مانند پنل‌های خورشیدی و ذخیره‌سازی نیرو.

 

کدام خودروی تسلا برای خرید مناسب است؟

تسلا خودروهای الکتریکی متعددی ارائه می‌کند که از مدل اس گرفته تا ایکس و Y، همگی طراحی شبیه به هم دارند اما سگمنت متفاوتی برای آنها در نظر گرفته شده است. تسلا مدل S خودرو گران قیمت و سدان بزرگ بوده که طراحی اسپرتی هم دارد. تسلا مدل ایکس خودرویی کراس اوور و پریمیومی بوده که ویژگی‌های بزرگی دارد. تسلا مدل Y کراس اوور اقتصادی بوده و قابلیت‌های ایده آل در آن به کار گرفته شد.

بنابراین هر یک از مدل‌های تسلا گزینه خاصی هستند و برای اقشاری طراحی شدند. بنابراین باتوجه به نیاز و بودجه باید یکی را انتخاب کرد.

تسلا

تسلا مدل S

قیمت: 94 هزار دلار

مدل S تسلا خودرویی در سگمنت سدان میان سایز است. خودرویی که اولین محصول تسلا بوده و در سال 2012 راهی بازار شد. تسلا از سال 2012 سعی کرد این مدل را بروزرسانی کند اما نسل جدیدی برای آن در نظر گرفته نشد. در حال حاضر دو نسخه این خودرو به فروش می‌رسد که باید به نسخه Plade و مدل S اشاره کرد.

در حالی که تسلا سال‌های قبل نسخه دو چرخ عقب محرک این خودرو را عرضه می‌کرد، در مدل‌های جدید همگی تمام چرخ محرک شدند. جدیدترین نسخه همان Plade است که قدرت بالایی دارد و در کمتر از 2 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. تمامی نسخه‌ها فناوری خودران Autopilot دارند. البته تسلا یک آپشن Autopilot کامل هم در نظر گرفته که هزینه 6000 دلاری داشته و قابلیت‌های خودران مختلفی ارائه می‌دهد. به طور کلی مدل S خودرو جذاب تسلا بوده و قیمت بالایی هم دارد.

تسلا

تسلا مدل 3

قیمت: 42 هزار دلار

در سال 2016 تسلا مدل 3 را به عنوان جایگزین اقتصادی مدل اس معرفی کرد. باتوجه به قیمت اقتصادی توانست فروش بالایی داشته باشد. این سدان کامپکت چهار درب دارای قابلیت‌های مختلفی بوده و شامل اتوپایلوت هم می‌شود. اما برای تهیه اتوپایلوت پیشرفته باید هزینه 6000 دلاری داشت. تسلا قصد دارد مدل برد طولانی این خودرو را سال 2023 عرضه بازار کند.

تسلا

تسلا مدل ایکس

قیمت: 109 هزار دلار

این خودرو یک شبه شاسی بلند بوده که قابلیت حمل 7 نفر را دارد. خودرویی پیشرفته و الکتریکی که طراحی جذابی هم برای آن در نظر گرفته شد. نقطه عطف این مدل درب‌های گالوینگی آن است که همچون باله‌ای باز می‌شوند. خریداران می‌توانند سه مدل 5 نفره، 6 نفره و 7 نفره آن را خریداری کنند. همانند سایر مدل‌ها سیستم اتوپایلوت دارد اما برای تهیه اتوپایلوت پیشرفته باید 6000 دلار اضافی پرداخت.

همانند مدل اس چندین نسخه داشته و باید به نسخه پایه و Plaid اشاره کرد.

تسلا

تسلا مدل Y

قیمت: 54 هزار دلار

این خودرو تسلا بین مدل ایکس و مدل 3 قرار می‌گیرد. یک شاسی بلند کامپکت 5 صندلی که برای علاقمندان مدل ایکس با قیمت کمتر گزینه مناسبی است. البته افراد برای خرید نسخه 7 صندلی باید 4 هزار دلار هزینه بیشتر پرداخت کنند. این خودرو هم از قابلیت اتوپایلوت بهره می‌برد.  این محصول تسلا توانسته فروش بالایی با سگمنت و ویژگی‌های خود داشته باشد. تسلا پیکربندی مختلفی برای این گزینه تدارک دیده که مشتریان باتوجه به نیاز خود می‌توانند انتخاب کنند.

تسلا

سایبرتراک

قیمت: 39 هزار دلار

سایبرتراک وانت پیکاپ تسلا بوده که از طراحی آینده نگرانه و زاویه دار برخوردار است. این محصول تسلا در سال 2019 معرفی شد اما هنوز برای فروش دردسترس قرار نگرفت. خودرویی که فضای باری بزرگی داشته و قدرت بکسل قابل توجهی دارد. سایبرتاک مدل Dual و Tri Motor دارد و از سال 2023 به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

 

تسلا

تسلا رودستر

قیمت: 200 هزار دلار

تسلا از سال 2008 برروی مدل رودستر فعالیت می‌کند و قرار بود سال 2020 راهی بازار شود. این مدل را باید سریع‌ترین خودرو الکتریکی بدانیم که در کمتر از 1.9 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت می‌رسد. سقف سرعت آن هم بیش از 400 کیلومتر برساعت است. یک مدل اصلی بوده و دیگری نسخه Founders است که تفاوت قیمت 50 هزار دلاری با مدل اصلی دارد. حال باید دید تسلا چه زمانی آن را عرضه خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید