هاچبک برقی سونوموتورز در آلمان تولید خواهد شد

    کد خبر :794508

سونو موتورز که اوایل امسال از نمونه اولیه خودروی الکتریکی و خورشیدی سایون در CES رونمایی کرد، برای حضور در بازار بورس ایالات متحده آمریکا آماده می‌شود.

پیش از این شاهد شرکت‌های خودروسازی زیادی بوده‌ایم که برای حضور در بازار بورس آمریکا تلاش می‌کنند؛ اما طی سال‌های اخیر استارتاپ‌هایی ظهور کرده‌اند که به امید پیشرفت بیشتر، وارد بازار بورس شده‌اند. ‌اکنون یکی از جدیدترین سازندگان خودروی الکتریکی نیز برای احتمال پیوستن به بازار بورس ایالات متحده برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش زومیت، این شرکت یک برند آلمانی با نام سونو موتورز (Sono Motors) است که در اواسط مراحل توسعه و تولید خودرویی معروف به سایون (Sion) به سر می‌برد. این خودروی الکتریکی به‌عنوان نمونه اولیه در CES در ابتدای سال جاری میلادی نشان داده شد و دارای صفحات خورشیدی در بیشتر قسمت‌های بدنه است.

به گزارش رویترز، سونو موتورز با بانک‌های Citi و Berenberg همکاری می‌کند و نشانه‌هایی از تمایل این شرکت برای حضور در فهرست شرکت‌های سهامی عام به چشم می‌خورد و ممکن است در ماه‌های آینده از طریق پیشنهاد عرضه اولیه سنتی یا ادغام با شرکتی در حال توسعه این کار را انجام دهد. حضور در این فهرست می‌تواند ارزش سونو موتورز را به بیش از ۱ میلیارد دلار برساند.

گزارش شده است که سونو موتورز به‌طور محرمانه درخواست عرضه اولیه (IPO) در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت کرده و در حال مذاکره‌ی موازی با چند شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری خاص برای تبدیل به شرکت سهامی عام است.

سونو موتورز قصد دارد خودروی الکتریکی سایون را به باتری ۳۵ کیلووات ساعت مجهز کند که نیروی موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب ‌بخار و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تأمین می‌کند. این باتری، خودروی برقی کوچک سونو موتورز را قادر می‌سازد طبق استاندارد WLTP با یک‌ بار شارژ مسیر ۲۵۵ کیلومتر را طی کند و حداکثر سرعت آن به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. پنل‌های خورشیدی که بدنه‌ی خودروی خورشیدی سایون را تزئین کرده‌اند، هر روز حداکثر ۳۵ کیلومتر به ظرفیت پیمایش آن اضافه می‌کنند.

فضای داخلی سایون کاملاً منحصربه‌فرد و زیبا به نظر می‌رسد و از داشبورد پر از خزه بهره می‌برد که برای فیلتر کردن هوا و تنظیم رطوبت طراحی شده است. همچنین سیستم سرگرمی و اطلاعاتی برجسته و جلوداشبورد دیجیتال سفارشی در آن یافت می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید