بازتاب ایران؛

نیوزویک: حمله هوایی به اهداف ایرانی در عراق و سوریه انجام شد/ آروتزشوا: ایران تصاویر سایت های هسته ای را به آژانس تحویل نمی دهد/ رویترز: بایدن و رئیس جمهور اسرائیل دیدار می کنند/ آروتزشوا: ایران پهپاد با بُرد 7000 کیلومتر دارد

    کد خبر :822727

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل هفته نامه نیوزویک، کانال خبری آروتزشوا و خبرگزاری رویترز با تأکید بر موضوعاتی چون حمله هوایی به اهداف ایرانی در عراق و سوریه انجام شد، ایران تصاویر سایت های هسته ای را به آژانس تحویل نمی دهد، بایدن و رئیس جمهور اسرائیل دیدار می کنند، ایران پهپاد با بُرد 7000 کیلومتر دارد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیوزویک: حمله هوایی به اهداف ایرانی در عراق و سوریه انجام شد

روز یک شنبه پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد به اهدافی در عراق و سوریه حمله کرده است که گروه های نزدیک به ایران از آن ها اتفاده می کردند.

هفته نامه نیوزویک در این باره نوشت: بمبارن اهداف ایرانی در عراق و سوریه قبل از دیدار رئیس جمهور اسرائیل از کاخ سفید

ادامه می دهد: درست قبل از آن که رئیس جمهور جدید اسرائیل به دیدار بایدن در کاخ سفید برود، آمریکا حملات هوایی به نیروهای نزدیک به ایران در سوریه و عراق را ترتیب داد.

افزوده است: این تاسیسات توسط گروه های کتائب سیدالشهداء ایران، کتائب حزب الله استفاده می شده است، این گروه ها حمله های پهپادی به نیروهای ایالات متحده را شکل می دهند.

همچنین آورده است: کمتر از دو ساعت پس از اعلامیه پنتاگون، کاخ سفید برنامه ای برای دیدار رئیس جمهور اسرائیل و بایدن منتشر کرد.

حمله آمریکا

در پایان این هفته نامه به نقل از مقامات آمریکایی نوشته است که این عملیات برای حفظ امنیت نیروهای آمریکایی و یک پیام بازدارنده روشن است.

آروتزشوا: ایران تصاویر سایت های هسته ای را به آژانس تحویل نمی دهد

بحث همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای بیش از پیش اهمیت یافته است، تاثیر این همکاری ها بر مذاکرات هسته ای وین نیز رو به افزایش است.

کانال خبری آروتزشوا در این باره نوشت: ایران: ما هرگز تصاویری از سایت های هسته ای را به آژانس بین المللی انرژی هسته ای تحویل نخواهیم داد.

ادامه می دهد: رئیس پارلمان ایران تصریح کرد تهران تصاویر سایت های هسته ای خود را با ناظر هسته ای سازمان ملل تحویل نمی دهد.

افزوده است: ایران به دلیل منقضی شدن زمان توافق با آژانس از تحویل تصاویر تاسیسات هسته ای به آژانس امتناع می ورزد.

هسته ای

در پایان این کانال خبری آورده است که این اقدامات ایران در پی خروج ترامپ از برجام بود و در قالب گام هایی برای کاهش تعهدات صورت گرفت.

رویترز: بایدن و رئیس جمهور اسرائیل دیدار می کنند

دیدار بایدن و رئیس جمهور جدید اسرائیل در کاخ سفید انجام می شود، این مقام اسرائیلی اعلام کرده است برای رایزنی عیه ایران به ایالات متحده سفر کرده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: رئیس جمهور جدید اسرائیل با بایدن دیدار می کند.

ادامه می دهد: او در جمع یهودی های نیویورک علیه ایران ایران صحبت کرده است و از رایزنی خود با رئیس جمهور ایالات متحده درباره ایران سخن گفته است.

افزوده است: این سفر برای انتقال یک پیام از اسرائیل به آمریکا صورت گرفته است، کابینه جدید اسرائیل قصد دارد به ایالات متحده اعلام کند، درباره برجام نظر مخالف دارد.

دیدار رئیس جمهور اسرائیل و بایدن

در پایان این خبرگزاری تاکید می کند اسرائیل بر حق دفاع از خود پافشاری دارد و آن را از ایالات متحده نیز مطالبه می کند.

آروتزشوا: ایران پهپاد با بُرد 7000 کیلومتر دارد

صحبت های فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره توان پهپادی ایران مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است، بیشترین توجه در رسانه های اسرائیلی بوده است.

کانال خبری آروتزشوا در این باره نوشت: فرمانده سپاه: ایران هواپیمای بدون سرنشین با بُرد 7000 کیلومتر دارد.

ادامه داده است: فرمانده سپاه پاسداران ایران ادعا می کند ایران دارای هواپیماهای بدون سرنشین با بُرد 7000 کیلومتر است که می توانند در هر کجا که برنامه ریزی شده باشد فرود بیایند.

افزوده است: این صحبت های سردار سلامی روز یکشنبه بیان شده است، او مدعی شده است هواپیماهای بدون سرنشین ایران همچنین این قابلیت را دارند در مکان برنامه ریزی شده فرود آیند یا این که به خانه بازگردند.

پهپاد ایران

در پایان این کانال خبری می گوید: ایران همواره به دستاوردهای نظامی خود می بالد اما همیشه نمی توان به ادعاهای آن اعتماد کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید