بازتاب ایران

نیوزویک: برخی ایرانی ها شرکت در رای گیری را بی فایده می دانند/ الجزیره: آیا رئیس جمهور جدید ایران می تواند تغییری ایجاد کند؟ اسپوتنیک: آمریکا سیستم های پاتریوت را از خاورمیانه برداشت/ اورشلیم پُست: آنچه رسانه های ایران درباره انتخابات خود می گویند

  • آرشیو
  • شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰
    کد خبر :819841

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل هفته نامه نیوزویک، شبکه خبری الجزیره، خبرگزاری اسپوتنیک و روزنامه اورشلیم پُست با تأکید بر موضوعاتی چون برخی ایرانی ها شرکت در رای گیری را بی فایده می دانند، آیا رئیس جمهور جدید ایران می تواند تغییری ایجاد کند؟ آمریکا سیستم های پاتریوت را از خاورمیانه برداشت، آنچه رسانه های ایران درباره انتخابات خود می گویند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیوزویک: برخی ایرانی ها شرکت در رای گیری را بی فایده می دانند

رفتار ایرانی ها در رای گیری انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه خاص رسانه ها قرار گرفته است، برخی میزان مشارکت را در بحث های خود برجسته کرده اند.

هفته نامه نیوزویک از این جمله است که در باره رای گیری نوشت: برخی ایرانیان نسبت به انتخابات بی تفاوت هستند و رای گیری را بی فایده می دانند.

در ادامه این هفته نامه مدعی شده است مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران کم بوده است و برخی از کسانی که در رای گیری شرکت نکرده اند مدعی هستند رای گیری بی فایده است.

این رسانه به نقل از شهروندان ایرانی پرداخته و نوشت: هرکس رای بیاورد بعد از مدتی مدعی خواهد شد عده ای نمی گذارند او کار کند و قول های خود را عملی کند در نتیجه مشکلات اقتصادی مردم پابرجا خواهد ماند.

همچنین افزوده است: رهبر معظم ایران به مردم نسبت به دشمن هشدار داد که می خواهد آن ها را در خانه نگهدارد تا در انتخابات مشارکت نداشته باشند.

مشارکت

در پایان این هفته نامه آقای ابراهیم رئیسی را به عنوان شانس اصلی انتخاب به عنوان رئیس جمهور بیان کرده است.

الجزیره: آیا رئیس جمهور جدید ایران می تواند تغییری ایجاد کند؟

تغییر رئیس جمهور در ایران و طیف مسائلی که با این تغییر دچار جابجایی می شود سوال مهمی است که خیلی از رسانه ها مطرح می کنند.

شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت: آیا رئیس جمهور جدید می تواند تغییری در ایران ایجاد کند؟

ادامه می دهد: اگر ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شود، همانطور که انتظار می رفت محافظه کاران را کنترل می کند.

افزوده است: ایرانیان در یک انتخابات بین چهار گزینه برای جانشینی آقای روحانی رای دادند و سرنوشت خود را تعیین کردند.

همچنین آورده است: واجدین شرایط رای دادن تقریباً 60 میلیون هستند و نگرانی از مشارکت پایین وجود دارد که مشارکت پایین احتمال حضور ابراهیم رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری را افزایش می دهد.

رای گیری

در پایان این شبکه خبری امیدوار است حضور ابراهیم رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری منجر به کنترل تندروها شود و بازگشت به برجام سهل تر شود.

اسپوتنیک: آمریکا سیستم های پاتریوت را از خاورمیانه برداشت

اخبار حاکی از خارج کردن سامانه های دفاع موشکی پاتریوت آمریکا از خاورمیانه است که این حرکت تفسیرهای متفاوتی در رسانه ها داشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: ایالات متحده سیستم های پاتریوت را از خاورمیانه برداشت و آن ها را برای استفاده در برابر چین استفاده می کند.

ادامه می دهد: چند هفته قبل دولت عربستان سعودی از ایالات متحده خواسته است تا در دفاع از آن ها در برابر حمله های احتمالی حوثی ها و ایران کمک کند، پنتاگون گفته است که سعودی ها قادر به تامین نیازهای دفاعی خود در جنگ یمن هستند.

افزوده است: پدافند هوایی ایالات متحده از عراق، کویت، اردن و عربستان خارج می شود و برخی از جنگنده ها نیز در حال خارج شدن هستند.

سامانه پاتریوت آمریکا

در پایان این خبرگزاری اشاره کرده است که عربستان سعودی سعی دارد از ایالات متحده برای دفاع از منافع خود استفاده کند، درحالی که در یمن مشغول بمباران مداوم مردم این کشور است.

اورشلیم پُست: آنچه رسانه های ایران درباره انتخابات خود می گویند

اخبار لحظه به لحظه انتخابات و رای گیری ایران در رسانه های بین المللی مخصوصاً رسانه های اسرائیلی پیگیری شده است.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: رسانه های ایران از انتخابات هیجان زده هستند، خبرگزاری تسنیم پرسیده است آیا مردم مراکز رای گیری را تا ساعت 2 بامداد بازنگه می دارند؟

ادامه می دهد: پیروز احتمالی انتخابات ابراهیم رئیسی است، او رئیس قوه قضائیه است و توسط طرفدارانش لیست اصلی خوانده می شود.

همچنین اشاره کرده است که رسانه از مشارکت مردم و حضور پرشور در انتخابات گفته اند و برخی از کاربران در توئیتر عکس هایی از مشارکت یهودیان و زرتشتی های ایران در انتخابات منتشر کرده اند.

انتخابات

در پایان این روزنامه به انتخابات 88 اشاره کرده است و به مسائل مربوط به آن انتخابات پرداخته است و مشارکت در این انتخابات را به مراتب پایین تر از سال 88 برآورد کرده است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید