بازتاب ایران

نیوزویک: ایران حق رای در سازمان ملل را به دست آورد/ پولیتیکو: سناتورها حق وتو توافق با ایران را می خواهند/ اوراسیاریویو: رئیس حماس به تهران سفر می کند/ اسپوتنیک: آمریکا نمی تواند علیه کشتی های ایرانی اقدام کند

    کد خبر :818180

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل هفته نامه نیوزویک، نشریه پولیتیکو، اندیشکده اوراسیاریویو و خبرگزاری اسپوتنیک با تأکید بر موضوعاتی چون ایران حق رای در سازمان ملل را به دست آورد، سناتورها حق وتو توافق با ایران را می خواهند، رئیس حماس به تهران سفر می کند، آمریکا نمی تواند علیه کشتی های ایرانی اقدام کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیوزویک: ایران حق رای در سازمان ملل را به دست آورد

جمهوری اسلامی ایران برای پرداخت به مجمع عمومی سازمان ملل متحد به علت تحریم های یکطرفه ایالات متحده دچار مشکل شده بود.

هفته نامه نیوزویک در این باره نوشت: ایران پس از پرداخت 16 میلیون دلار بدهی، حق رای در مجمع سازمان ملل متحد را به دست آورد.

در ادامه این مطلب آمده است: روز جمعه پس از پرداخت حدود 16 میلیون دلار بدهی، حق رای ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد احیاء شد.

افزوده است: ایران پایین ترین مبلغ ممکن را پراخت کرده است، مجید تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل در توئیتی نوشت: تحریم های غیرقانونی ایالات متحده فقط مردم ما را از دارو محروم نکرده است، بلکه مانع پرداخت حقوق معوقه ما به سازمان ملل شده است.

سازمان ملل متحد

در پایان این هفته نامه به این موضوع پرداخته است که ایران به مدت شش ماه در پرداخت خود تاخیر داشته است و در پاسخ به علت تاخیر اعلام کرده است تحریم های ایالات متحده علت تاخیر بوده است.

پولیتیکو: سناتورها حق وتو توافق با ایران را می خواهند

سناتورها و شخصیت های جمهوری خواه در آمریکا هر لحظه که احتمال توافق ایران و ایالات متحده تقویت می شود، سعی می کنند برای جلوگیری از توافق یا طراحی مسیری برای خروج از آن اقدام کنند.

نشریه پولیتیکو در این باره نوشت: سناتورهای حزب جمهوری خواه خواستار حق وتو توافق آینده ایالات متحده و ایران هستند.

ادامه می دهد: گروهی از سناتورهای جمهوری خواه روز جمعه لایحه ای را پیشنهاد کردند که براساس آن رئیس جمهور بایدن موافقت کنگره را برای هرگونه توافق دیپلماتیک جدید با ایران برای محدود کردن برنامه هسته ای آن را لازم دارد.

همچنین افزوده است: سناتورهای طرفدار این لایحه معتقد هستند، برای امنیت آمریکا و صلح جهانی بسیار مهم است که هرگونه توافق بایدن با ایران، یک معاهده تلقی شود که نیاز به تصویب سنای آمریکا دارد.

سنا

در پایان این نشریه صحبت های آقای ظریف در فایل منتشر شده از وی و حضور دو کشتی ایرانی در اقیانوس اطلس را مورد اشاره قرار داده است و آن ها را باعث شک و تردید در مقامات آمریکایی نسبت به ایران دانسته است.

اوراسیاریویو: رئیس حماس به تهران سفر می کند

اخباری مبنی بر سفر احتمالی اسماعیل هنیه به ایران منتشر شده است، در حاشیه این اخبار تحلیل هایی از سی برخی رسانه ها درباره این سفر ارائه شده است.

از جمله رسانه هایی که در به این مسئله پرداخته است اندیشکده اوراسیاریویو است که در این باره نوشت: رئیس حماس از ایران دیدار خواهد کرد.

در ادامه مطلب آمده است: یک روزنامه لبنانی گزارش داد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، در حال انجام مقدمات سفر به ایران و لبنان است.

افزوده است: هنیه قرار است پس از سفر به قاهره به برخی کشورهای عربی و منطقه ای سفر کند، وی اکنون در قاهره است و برای سفر به ایران و لبنان برنامه ریزی می کند و قصد دارد رهبران گروه های فلسطینی و حزب الله را ببیند.

همچنین گفته شده است که هنیه در سفر به ایران با رهبر، رئیس جمهور، وزیرامورخارجه و مقامات ارشد سپاه پاسداران ایران دیدار خواهد داشت.

حماس

در پایان این اندیشکده اشاره می کند که رئیس حماس برای اولین بار در یک سری گفتگوهای بین مقامات مصری و جناح های فلسطینی که هدف آن آتش بس با اسرائیل است، به قاهره سفر کرده است.

اسپوتنیک: آمریکا نمی تواند علیه کشتی های ایرانی اقدام کند

حضور دو کشتی جنگی ایران در اقیانوس اطلس واکنش های زیادی از سوی آمریکا در پی داشته است، صحبت های فراوانی از سوی مقامات این کشور صورت گرفته است.

رسانه هایی به این مسئله پرداخته اند که از آن جمله می توان به خبرگزاری اسپوتنیک اشاره کرد، که در این باره نوشت: رسانه های آمریکایی توضیح دادند که چرا ایالات متحده نمی تواند علیه کشتی های ایران در اقیانوس اطلس اقدام کند.

در ادامه آمده است: ارتش ایران پیش تر اعلام کرده بود که دو کشتی جنگی ایران به اقیانوس اطلس وارد شده اند، تهران نه درمورد ماموریت آن ها جزئیاتی ارائه داد و نه در مورد گزارش های مبنی بر حمل سلاح توسط آن ها برای ونزوئلا اظهار نظری کرده است.

همچنین افزود: تا زمانی که کشتی جنگی به صورت بی ضرر در حال عبور است کشور ساحلی حداکثر می تواند به ناو جنگی دستور خروج از آب های سرزمینی را بدهد و نمی تواند آن را مورد پیگرد قضایی قرار دهد.

کشتی ایرانی

در پایان این خبرگزاری تاکید می کند ایالات متحده براساس قوانین موجود بین المللی که از طرف دولت آمریکا مورد پذیرش قرار گرفته است، حق توقیف یا اقدام علیه کشتی های جنگی ایرانی را ندارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید