بازتاب ایران

نیوزویک: اسرائیل مورد حمله سایبری گسترده ایران قرار گرفت/ المانیتور: ایران می گوید روسیه مانع توافق هسته ای نمی شود/ اوراسیاریویو: باکو و تهران در مورد کریدور نخجوان توافق کردند

    کد خبر :896077

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل هفته نامه نیوزویک، پایگاه خبری المانیتور و اندیشکده اوراسیاریویو بر موضوعاتی چون اسرائیل مورد حمله سایبری گسترده ایران قرار گرفت، ایران می گوید روسیه مانع توافق هسته ای نمی شود، باکو و تهران در مورد کریدور نخجوان توافق کردند، نوشتند.

در ادامه به ‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیوزویک: اسرائیل مورد حمله سایبری گسترده ایران قرار گرفت

برخی رسانه های بین المللی با اشاره به حمله سایبری گسترده روز قبل به اسرائیل، ایران را مسئول این حمله دانسته اند و از ایران به عنوان تهدید نام برده اند.

از جمله این رسانه های هفته نامه نیوزویک است که در این باره نوشت: تهدیدات ایران، حمله سایبری گسترده ایران به اسرائیل در حین حمله روسیه به اوکراین

ادامه می دهد: یک روز پس از اینکه اسرائیل مورد حمله سایبری قرار گرفت، مقامات اسرائیلی حمله این طور توصیف کردند که به برخی وبسایت ها از جمله پورتال های دولتی به طور موقت قطع شده است.

افزوده است: اما یک دیپلمات ارشد سابق اسرائیلی و هم کارشناسان امنیت سایبری، با توجه به تشدید تنش های ژئوپلیتیکی که این حادثه را احاطه کرده بود، این حمله را از سوی ایران می دانند.

در پایان این هفته نامه به نقل از برخی مقامات اسرائیلی این حمله را گسترده ترین حمله سایبری برآورد کرده است که اسرائیل تجربه کرده است.

المانیتور: ایران می گوید روسیه مانع توافق هسته ای نمی شود

در هفته های اخیر یکی از مسائلی که درباره مذاکرات هسته ای بسیار مورد توجه قرار گرفته است، درخواست های روسیه از ایالات متحده است که باعث شده است یک رفتار مخرب از سوی روسیه در جریان شکل گیری توافق هسته ای دیده شود.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: ایران می گوید روسیه مانع از توافق هسته ای نمی شود

ادامه می دهد: دیپلمات ارشد ایران در مسکو حضور دارد زیرا به نظر می رسد فشارهایی برای تغییر نظر روسیه درمورد مذاکرات هسته ای دنبال می شود.

افزوده است: وزیر امور خارجه ایران گفت که مسکو با هیچ وجه مانع توافق بالاقوه نخواهد شد که به منظور احیای توافق هسته ای 2015 دنبال می شود.

در پایان این پایگاه خبری اشاره کرده است که وزیرامورخارجه روسیه مدعی است ارتباطی بین مذاکرات هسته ای ایران و مسئله اوکراین وجود ندارد.

اوراسیاریویو: باکو و تهران در مورد کریدور نخجوان توافق کردند

پس از جنگ آذربایجان و ارمنستان روابط ایران و آذربایجان فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است و اکنون به نظر می رسد رو به بهبود است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: توافق باکو و تهران در مورد کریدور ایران بین آذربایجان و نخجوان با دور زدن ارمنستان

ادامه می دهد: در باکو، دولت های جمهوری آذربایجان و ایران یادداشت تفاهمی درباره افتتاح کریدور حمل و نقل و ارتباطی بین آذربایجان و خودمختاری نخجوان در پنج کیلومتری جنوب مرز ارمنستان و ایران امضا کردند.

افزوده است: از آنجایی که این مسیر در واقع همان مسیری است که ارمنستان و آذربایجان در نوامبر 2020 بر سرآن توافق کردند.

در پایان این اندیشکده هدف از این کریدور را نه صرفاً ارتباط نخجوان با بقیه آذربایجان است، بلکه بخشی از یک ساختار حمل و نقل و لجستیکی در سطح منطقه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید