بازتاب ایران

نیوزویک: آمریکا و انگلیس مسئول بازداشت زاغری هستند/ المانیتور: ایران مبادله زندانیان را کم اهمیت می داند/ اویل پرایس: صادرات نفت ایران تا 2.5 میلیون بشکه می رسد/ واشنگتن پُست: بایدن باید توافق هسته ای را کنار بگذارد

    کد خبر :807122

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل هفته نامه نیوزویک، پایگاه خبری المانیتور، نشریه اویل پرایس و روزنامه واشنگتن پُست تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا و انگلیس مسئول بازداشت زاغری هستند، ایران مبادله زندانیان را کم اهمیت می داند، صادرات نفت ایران تا 2.5 میلیون بشکه می رسد، بایدن باید توافق هسته ای را کنار بگذارد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیوزویک: آمریکا و انگلیس مسئول بازداشت زاغری هستند

دستگیری و محکومیت نازنین زاغری در ایران از ابتدای پرونده با حاشیه های فراوانی همراه بود، ایران مدعی است وی اقدام به جاسوسی کرده است و در طرف مقابل دولت انگلیس می گوید ایران از او برای دریافت غرامت تسلیحاتی خود استفاده می کند.

هفته نامه نیوزویک در این باره نوشت: آمریکا و انگلیس مسئول بازداشت نازنین زاغری هستند، زاغری دارای دو تابعیت ایرانی و بریتانیایی است و در سال 2016 در ایران بازداشت شده است، پس از اعلام این که وی یک سال دیگر باید در زندان و یک سال حبس خانگی را تحمل کند، امیدها برای آزادی او از دست رفت.

در ادامه آمده است: برخی محکومیت جدید زاغری را یک ابزار برای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای دانسته اند.

همچنین افزوده است: نازنین زاغری به روزنامه نگاران ایرانی آموزش می داده است و سابقه همکاری با بی‌بی‌سی فارسی را نیز داشته است.

زاغری

در پایان این هفته نامه مدعی است که بوریس جانسون با پرداخت غرامت ایران بابت لغو قرارداد تسلیحاتی پیش از انقلاب می تواند زاغری را آزاد کند و در مسیر مذاکرات وین نیز راهگشا باشد.

المانیتور: ایران مبادله زندانیان را کم اهمیت می داند

گزارش هایی مبنی بر توافق ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان و آزاد شدن هفت میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران منتشر شد، این توافق توسط دولت ایالات متحده انکار شد.

در همین باره پایگاه خبری المانیتور نوشت: ایران گزارش رسانه های دولتی در مورد مبادله زندانیان آمریکایی را کم اهمیت جلوه می دهد.

این رسانه افزوده است: مقامات ایرانی می گویند نمی توانند گزارش رسانه های دولتی ایران را که مدعی است توافق تبادل زندانیان با ایالات متحده متعقد شده است را، تایید کنند.

این رسانه اشاره کرده است که در گزارش رسانه های دولتی ایران این طور ادعا شده است که چهار ایرانی-آمریکایی بازداشت در ایران با چهار ایرانی محبوس در ایالات متحده به جرم نقض تحریم ها و هفت میلیارد دلار پول بلوکه شده تبادل خواهند شد.

مذاکرات هسته ای

در پایان این پایگاه خبری به پرونده نازنین زاغری نیز اشاره کرده است و درباره پرونده زندانیان دو تابعیتی ایران-آمریکایی گفته است مقامات آمریکایی از آغاز گفتگوها در این باره خبر داده اند.

اویل پرایس: صادرات نفت ایران تا 2.5 میلیون بشکه می رسد

با افزایش احتمال لغو تحریم های نفتی ایران گمانه زنی ها درباره آینده حضور ایران در بازار جهانی نفت افزایش یافته است.

نشریه اویل پرایس در این باره نوشت: ایران با لغو تحریم های ایالات متحده قصد دارد صادرات نفت را به 2.5 میلیون بشکه در روز برساند.

این رسانه به استناد صحبت های یک مقام ایرانی که نام او را ذکر نکرده است، مدعی شده است ایران با توجه به پیشرفت در مذاکرات وین و احتمال حذف تحریم های نفتی سعی دارد صادرات نفت خود را تا 2.5 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

در ادامه نقل از اسحاق جهانگیری آورده است: فروش نفت بسیار کاهش یافته است اما اکنون وضعیت بهتر است و ما قادر هستیم تا 2.5 میلیون بشکه در روز، پس از حذف تحریم ها تولید کنیم.

صادرات نفت

در پایان این نشریه به صحبت های آقای روحانی درباره شکست دشمن در جنگ اقتصادی و بازگشت کشور به دوران رونق اقتصادی اشاره کرده است و در طرف مقابل به صحبت های مقامات آمریکایی استناد کرده است که مسیر توافق را طولانی توصیف کرده اند.

واشنگتن پُست: بایدن باید توافق هسته ای را کنار بگذارد

انتشار فایل صوتی صحبت های دکتر ظریف در ایالات متحده بازتاب گسترده ای داشته است، هر یک از رسانه با توجه به گرایش و تمایالات خود از زاویه ای به این صحبت ها پرداخته است.

از جمله این رسانه های روزنامه واشنگتن پُست است که در این باره نوشت: نوار ظریف نشان می دهد که چرا بایدن باید احیای توافق هسته ای ایران را کنار بگذارد.

در ادامه آمده است: نکته مهم درباره نوار صوتی منتشر شده از وزیرامورخارجه ایران این است که آیا جان کری اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داده است یا خیر.

همچنین افزوده است: همچنین ظریف ادعا کرد افزایش حضور نظامی ایران در سوریه باعث حملات اسرائیل شده است.

ظریف

در پایان این روزنامه صحبت های ظریف را شاهد گرفته است که وزارت امورخارجه و شخص وزیر در تعیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نقشی ندارند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید