نیسان نسل جدید ایکس تریل را با پیشرانه هیبریدی معرفی کرد

    کد خبر :938869
ایکس تریل

شرکت نیسان شاسی بلند روگ را که در بازارهای اروپا و خاورمیانه با نام ایکس تریل شناخته می شود، به تازگی بروزرسانی کرد و به عنوان مدل 2023 رونمایی نمود. خودرویی که ویژگی‌های برجسته ای در آن نهفته است.

بازتاب-‌نیسان دو سال قبل نسل چهارم روگ را برای بازار امریکا تدارک دید و حال نوبت به نسخه بازار اروپا رسید تا دستی روی آن کشیده شود. نکته قابل توجه این بوده که در اروپا ایکس تریل تنها با پیشرانه هیبریدی به فروش خواهد رسید. در نسخه پایه یک پیشرانه هیبریدی که از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با فناوری تراکم متغیر تشکیل شده، به آن قدرت می بخشد و 161 اسب بخار هم قدرت تولید می کند. در کنار چنین پیشرانه ای گیربکس Xtronic CVT نیرو را به چرخ های جلو انتقال می دهد.

نیسان نسل جدید ایکس تریل را با پیشرانه هیبریدی معرفی کرد-1

یک سیستم هیبریدی نرم هم وجود دارد که در شرایط خلاص، ترافیک و سکون به کار می آید. سیستمی که انرژی را در یک باتری لیتیومی ذخیره نموده و 6 نیوتن متر گشتاور ارائه می دهد. پیشرانه مورد اشاره 0 تا 100 آن 9.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت 200 کیلومتربرساعتی دارد. افرادی که دنبال هیجان بیشتر هستند می توانند با خرید نسخه e-Power مدلی را تهیه کنند که پیشرانه 1.5 لیتری هیچ ارتباطی با چرخ نداشته و در دو نسخه چهارچرخ محرک یا دو چرخ جلو محرک به فروش می رسد.

نیسان نسل جدید ایکس تریل را با پیشرانه هیبریدی معرفی کرد-2

این نوع پیشرانه درون سوز همچون یک ژنراتور برای پیشرانه عمل کرده و آلودگی صوتی ایجاد نمی کند و مانع از بالا رفتن دور موتور بیش از حد می شود. در مدل دو چرخ محرک e-Power پیشرانه 201 اسب بخاری بوده که 0 تا 100 آن 8 ثانیه می باشد و حداکثر سرعت 170 کیلومتربرساعتی دارد. اما نسخه چهار چرخ محرک پیشرانه 211 اسب بخار قدرت داشته و 0 تا 100 نیز 7 ثانیه بوده و می تواند حداکثر 180 کیلومتربرساعت حرکت کند.

البته نسخه چهارچرخ محرک ایکس تریل 2023 از سیستم e-4ORCE بهره گرفته که هر چرخ سیستم ترمزگیری آن جداگانه مدیریت شده تا بهترین عملکرد را در هندلینگ ارائه دهد. نسخه دو چرخ محرک هم با فناوری e-Pedal همراه است که شتابگیری و کاهش سرعت با یک پدال میسر می شود. در بحث طراحی این مدل متفاوت از نسخه امریکا نیست و تنها قاب چراغ راهنمای آن رنگ دیگری با توجه به قوانین اتحادیه اروپا پیدا کرد.

نیسان نسل جدید ایکس تریل را با پیشرانه هیبریدی معرفی کرد-3

در داخل کابین متریال جذابی از چرم و پلاستیک قابل مشاهده بوده که یک نمایشگر 12.3 اینچی بزرگ در میانه داشبورد قرار گرفته و سیستم سرگرمی NissanConnect را دربرمی گیرد. یک نمایشگر 12.3 اینچی دیگر هم در پشت آمپرقرار گرفته و گذشته از آن هدآپ دیسپلی 10 اینچی هم به کار گرفته شد. نیسان محصول جدید را با سیستم پروپایلوت و Navi-link عرضه بازار خواهد کرد. البته سیستم Navi-link خود مجموعه ای از فناوری های کمک راننده را دربرمی گیرد. در داخل کابین 7 ایربگ گنجانده شده تا نهایت ایمنی را برای سرنشینان فراهم آورد.

نیسان نسل جدید ایکس تریل را با پیشرانه هیبریدی معرفی کرد-4

برای سرنشینان عقب چند آپشن چون پورت USB، کلید تنظیم سیستم تهویه مطبوع و آفتاب گیر یکپارچه تدارک دیده شد. برای خانواده پرجمعیت صندلی ردیف سومی هم وجود دارد اما اگر از آن بهره گرفته نشود فضای بار 585 لیتری فراهم خواهد شد. این کراس اوور جدید از پاییز راهی بازار خواهد شد و نسخه پایه 37 هزار دلار بوده و بهترین نسخه با قیمت 56 هزار دلار قابل تهیه است.

اگر بخواهیم به رقبای سرسخت این مدل اشاره کنیم باید به تویوتا RAV4، سوبارو فورستر، فولکس واگن تیگوان، اشکودا کودیاک و پژو 5008 پرداخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید