نگرانی از افزایش مهاجرت‌ چهارمحال و بختیاری‌ها به استان‌های همجوار

    کد خبر :453918

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری گفت: جلوگیری از انتقال آب به سایر استان‌ها به معنای ذخیره‌سازی آب نیست بلکه ابتدا باید مردم استان آن مقدار آب را که نیاز دارند استفاده کنند و مابقی انتقال داده شود و اگر مشکلات آب استان حل نشود فاجعه است.

آیت‌الله علیرضا اسلامیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پیگیری‌های شخصی در مورد مسئله آب استان، افزود: بنده دو بار با وزیر نیرو در رابطه با مسئله آب استان صحبت کرده‌ام و بازدیدهایی از مناطق مورد اختلاف داشته‌ام و آنچه در توانم بوده است به عنوان نماینده استان در خبرگان رهبری دنبال کرده‌ام و با نمایندگان خبرگان استان خوزستان نیز صحبت‌هایی شده است اما هیچ مسئولی مجبور به پاسخگویی یا اطاعت از نمایندگان خبرگان رهبری نیست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری مشکلات آب در استان را یک مشکل ملی، فرهنگی و اعتقادی دانست و اظهار کرد: قوام چهارمحال و بختیاری به کشاورزی و دامپروری است که حیات هردوی این‌ها به آب وابسته است و اگر آب استان با مشکل مواجه شود شاهد افزایش مهاجرت‌ها به استان‌های همجوار خواهیم بود که خطرات امنیتی و اخلاقی در پی دارد.

برخی از شهرها و روستاهای استان هنوز با تانکر آبرسانی می‌شود

آیت‌الله اسلامیان با بیان اینکه برخی از شهرها و روستاهای استان هنوز با تانکر آبرسانی می‌شود که زیبنده نظام و استانی که منبع آب است، نیست، تصریح کرد: جلوگیری از انتقال آب به سایر استان‌ها به معنای ذخیره‌سازی آب نیست بلکه ابتدا باید مردم استان آن مقدار آب را که نیاز دارند استفاده کنند و مابقی انتقال داده شود و اگر مشکلات آب استان حل نشود فاجعه است.

زیبنده نیست آبی که مردم نان و کشاورزی‌شان از آن رونق دارد صرف آبیاری چمن‌های استان‌های دیگر شود

وی با تأکید بر اینکه ایجاد طرح‌های انتقال آبی که باعث خشک شدن چاه‌ها و قنات‌های استان شود، برای استان و کشور فاجعه آور است و مسئولین باید در این زمینه فکر اساسی کنند، ادامه داد: زیبنده نیست آبی که مردم نان و کشاورزی‌شان از آن رونق دارد صرف آبیاری چمن‌های استان‌های دیگر شود لذا مردم استان فقط حق خودشان را طلب می‌کنند.

آیت‌الله اسلامیان با بیان اینکه نظام و دولت اسلامی وظیفه دارد مطالبات مردم را پیگیری کرده و امکانات لازم را در اختیار آنان قرار دهد، تأکید کرد: مسئولین وظیفه ملی و دینی دارند که مشکلات را قبل از تجمعات و اعتراضات بررسی و رفع کنند تا دشمنان از این تجمعات سوء استفاده نکنند و خواسته‌های به حق مردم عملی شود.

وی با اشاره به اینکه مردم استان از جهات مختلف دارای محرومیت هستند و آب فقط یکی از آن‌هاست، خاطرنشان کرد: متأسفانه بازی سیاسی، کشور را رنج می‌دهد و درد بی درمان است و برخی از مسئولین بر اساس نگاه‌های سیاسی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایسنا،نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبلیغات انتخابات در کشور در تراز جمهوری اسلامی نیست و باید در این زمینه تجدیدنظر کنیم، گفت: برخی از نامزدهای انتخاباتی وعده‌های خارج از توان و دروغ می‌دهند که عملی کردن آن‌ها مسیر نیست لذا مردم باید در این راستا هوشیار و با بصیرت باشند.

آیت‌الله اسلامیان با تأکید بر اینکه در رد کردن برخی از قوانین از طرف شورای نگهبان هیچ نگاه خطی یا سیاسی وجود ندارد و قوانین از نظر مطابقت با قانون اساسی بررسی می‌شود، ادامه داد: گاهی اشکالاتی در برخی از قوانین مجلس دیده می‌شود که بسیار ساده و صریح است.

وی با تأکید بر اینکه هرگز برای به مسئولیت رسیدن فردی سفارش نکرده‌ام، افزود: این استان مردم با ایمان و پاکی دارد و با توجه به شرایط آب‌وهوا و خاک مناسب ظرفیت‌های بسیاری دارد اما محرومیت‌های بسیاری بر استان تحمیل شده است.

آیت‌الله اسلامیان حزبی فکر کردن را آفت بزرگ مسئولیت دانست و خاطرنشان کرد: پول بیت‌المال باید بر اساس اولویت‌ها هزینه شود نه بر اساس میزان رأی به نامزدها یا در دسترس بودن مردم میزان اعتبارات مشخص شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مردم باید خودشان روشن شوند و بصیرت لازم را کسب کنند، ادامه داد: مردم در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی بصیرت داشته باشند و موج‌های کاذب را همراهی نکنند لذا باید تعمق به مردم بدهیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نامزدهای اصولگرای استان اختلاف را کنار بگذارند، افزود: یکی از مظلومیت‌های استان این است که رأی مردم استان اصولگرایی است ولی خروجی آن اصولگرایی نیست. تقریباً 75 درصد مردم استان به نامزدهای اصولگرا در مجلس رأی دادند اما اصولگرایی خروجی آن نبوده است زیرا اصولگراها با هم کنار نیامدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید