نگاهی به اجراهای روز سوم سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

    کد خبر :786349

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مهم ترین رویداد موسیقی سالانه کشور در روز سوم از دور سی و ششم خود، عصر امروز ( پنجشنه ۳۰ بهمن) میزبان پنج گروه موسیقی از داخل و خارج کشور است. این برنامه ها به ترتیب ساعت پخش به شح زیر خواهد بود.

سومین روز از سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر، عصر امروز با پخش ۵ اجرا بصورت اینترنتی ادامه خواهد یافت. این اجراها براساس برنامه‌ زمان‌بندی مشخص در سایت‌های جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران و دیگر سایت‌های اعلام شده قابل دیدن است.

ساعت ۱۷/۰۰

کنسرت هنرستان موسیقی دختران و کنسرت ارکستر دانشگاه هنر

ساعت۱۸/۳۰

اجرای گروه اقبال آذر به سرپرستی سبحان مهدی پور

ساعت ۲۰/۰۰

کنسرت تکنوازی ویلنسل مارتین ملندز از کشور کوبا

ساعت ۲۱/۳۰

کنسرت گروه رستاک به سرپرستی سیامک سپهری

 

ساعت ۲۳/۰۰

کنسرت آنسامبل نیواک به حضور ژابیز و گلریز زرخش

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش غیر رقابتی میزبان ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی است که برای حضور در جشنواره از طریق فراخوان ثبت نام کردند، در مرحله نخست ۶۱ گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته اند.
با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و اضافه شدن بخش رقابتی، جدول برنامه ها تغییرات اجرایی نسبت به جشنواره های قبل دارد. بر اساس تقسیم بندی هیات انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰ درصد گروه‌ها با تایید هیات انتخاب به جشنواره دعوت شدند.
همزمان با این جشنواره و در بخش جنبی، دومین دوره مسابقه موسیقی و رسانه و بخش پژوهشی از ۲۸ بهمن به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد. این رویداد چهارم اسفند، پس از آخرین اجراها در فضای مجازی، با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی، جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه به کار خود پایان خواهد داد.

تجلیل از چهار هنرمند موسیقی کشورمان بانو ملیحه سعیدی و آقایان احمد علی راغب، حسن ناهید و محمدرضا اسحاقی گرجی از جمله برنامه های جنبی این دوره از مهم ترین رویداد موسیقی کشورمان خوهد بود.

در دو روز گذشته گروه‌های ایستم از خراسان، کوئینتت زهی رسپینا به سرپرستی بهزاد عبدی، دوئت ویلا مادلنا از کشور اتریش، کوارتت زهی نماد به سرپرستی ستاره بهشتی و گروه ژاو، گروه خاوران،تریو(JAZZ) از کشور آلمان به سرپرستی تیموفولبرشت، گروه وحید اسداللهی، گروه موسیقی ماهیما به خوانندگی حجت اشرف زاده و کنسرت به یاد استاد به خوانندگی مظفر شفیعی از طریق سایت رسمی جشنواره موسیقی فجر، سایت انجمن موسیقی ایران و تیوال پخش شد.

به گزارش ایرنا، در بخش جنبی سی و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر دو نشست پژوهشی با عنوانهای سیر تطور ترانه با سخنان حسن علیشیری و مجید افشاری در تاریخ ۲۸ بهمن و آسیب شناسی موسیقی پاپ در دو دهه گذشته با سخنان دکتر محمدرضا چراغعلی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه از رادیو گفتگو پخش شده است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید