نقل و انتقال خودرو با برگ سبز ممکن نیست؟

    کد خبر :752762

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اختلاف‌ موجود میان پلیس و دفاتر اسناد رسمی بر سر نقل و انتقال پلاک خودرو، اظهار کرد: هر چه قانون می‌گوید را باید همان گونه اجرایی کنیم و ماده ۲۹ تأکید کرده که ابتدا باید پلاک خودرو تعویض شود و سپس ثبت رسمی سند آن در دفترخانه انجام شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: در متن قانون این موضوع نوشته شده و هیچ ابهامی وجود ندارد؛ اینکه برخی می‌گویند اختیاری است صحیح نیست، زیرا هیچ قانونی اختیاری نیست؛ ثبت و انتقال اسناد رسمی وسایل نقلیه موتوری باید حتماً در دفتر ثبت اسناد رسمی صورت گیرد.

وی افزود: در همین راستا معاونت حقوقی قوه قضاییه هم ابلاغ کرده که ثبت اسناد باید در دفترخانه‌ها انجام شود؛ همچنین کمیسیون اصل ۹۰ هم بر این موضوع تأکید کرده است.

خندانی تصریح کرد: از همه مهمتر بخشنامه رئیس قوه قضاییه است؛ او در بخشنامه ابلاغی به تمام محاکم قضایی سراسر کشور اعلام کرده که فقط اسناد ثبت و تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی، باید به عنوان سند پذیرفته شوند، بنابراین برگ سبز خودرو برای نقل و انتقال پلاک به هیچ وجه مورد قبول نیست.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره اقدامات تحولی در این کانون گفت: ما معتقد به اجرای تحولات هستیم و هر سازمانی در دستگاه خود وظیفه اجرای تحولات را بر عهده دارد؛ رئیس دستگاه قضا هم اعتقاد راسخی به رسمی شدن اسناد دارد که این خود دارای محسنات بسیار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید