بازتاب ایران؛

نشنال اینترست: چگونه می توان ژنرال های ایرانی را به گریه انداخت؟ هندوستان تایمز: اتحاد چین و ایران برای بایدن یک چالش بزرگ است/ اسپوتنیک: چین برای 25 سال بزرگترین شریک تجاری ایران می شود/ رویترز: ایران و چین توافق نامه همکاری امضاء کردند

    کد خبر :796641

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه نشنال اینترست، روزنامه هندوستان تایمز، خبرگزاری اسپوتنیک و خبرگزاری رویترز  با تأکید بر موضوعاتی چون چگونه می توان ژنرال های ایرانی را به گریه انداخت؟ قرارداد چین با ایران در تقابل با آمریکا، چین 25 بزرگترین شریک تجاری ایران می شود، ایران و چین توافق نامه همکاری امضاء کردند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نشنال اینترست: چگونه می توان ژنرال های ایرانی را به گریه انداخت؟

مسئله توازن قدرت در خاورمیانه و تقابل ایران و اسرائیل موضوع مهمی است که رسانه های مختلفی در دنیا به آن می پردازند.

نشریه نشنال اینترست در مطلبی در همین باره نوشت: اگر می خواهید گریه ژنرال های ایرانی را ببینید بمب افکن های b52 را به اسرائیل بدهید.

این نشریه در ادامه به موضوع تقابل ایران و اسرائیل پرداخته است و هزینه هایی که اسرائیل برای حفظ توان خود جهت در محاصره نگهداشتن نوار غزه انجام می دهد را بررسی می کند.

در بخش دیگری از مطلب این نشریه آمده است: اسرائیل برای تقابل با ایران به تجهیزات گران قیمتی نیاز دارد، که پویایی اقتصاد اسرائیل این فرصت را برای آن ایجاد می کند.

در پایان این طور نتیجه می گیرد که اگرچه در دوره ریاست جمهوری اوباما این غدغه وجود داشت که توانایی اسرائیل در آسیب زدن به ایران باعث برهم خوردن توازن قدرت منطقه می شود و باید کنترل شود، اکنون با توجه به تغییراتی که در فضای داخلی آمریکا صورت گرفته است، ممکن است این نگاه به مسئله کم رنگ شود.

هندوستان تایمز: اتحاد چین و ایران برای بایدن یک چالش بزرگ است

پیمان استراتژیک 25 ساله ایران و چین موضوعی است که این روزها در رسانه های زیادی درحال تجزیه و تحلیل است.

روزنامه هندوستان تایمز در همین باره نوشت: دولت چین قصد دارد در ایران سرمایه گذاری کند و نفت را از جمهوری اسلامی ایران بخرد و روابطش را با ایالات متحده که از خرید مخفیانه نفت ایران توسط چین شکایت دارد تنش آلود کند.

این روزنامه اتحاد ایران و چین را برای دولت بایدن یک چالش بزرگ می داند، که در همین قالب وزیرامورخارجه آمریکا بزرگ ترین آزمون ژئوپلیتیک خود در جهان را در همراه کردن متحدان خود علیه چین در پیش دارد.

اسپوتنیک: چین برای 25 سال بزرگترین شریک تجاری ایران می شود

رسانه های مختلف با توجه به رویکرد های متفاوتی که دارند از زوایای مختلفی به مسئله قرارداد استراتژیک 25 ساله ایران و چین پرداخته اند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم یکی از این رسانه ها است که در همین باره نوشت: چین برای 25 سال به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران بر صادرات و واردات ایران سلطنت خواهد کرد.

در ادامه می افزاید: تهران و پکن پس از پنج سال مذاکره طاقت فرسا، روز سه شنبه توافقنامه 25 ساله مشارکت راهبردی جامع را امضاء کردند.

در پایان این خبرگزاری این طور نتیجه می گیرد که این پیمان سرمایه گذاری چین در خاورمیانه را افزایش می دهد و به ایران فرصت خنثی سازی تحریم های ایالات متحده را می دهد. همچنین این پیمان در موضوع نفت به چین اطمینان می دهد.

رویترز: ایران و چین توافق نامه همکاری امضاء کردند

توافق نامه 25 ساله همکاری ایران و چین در زمانی که هر دو کشور در موضع مخالف و تحت فشارهای ایالات متحده قرار دارند، باعث شده است بحث از فرصت هایی که برای دو کشور در مقابل فشارهای ایالات متحده ایجاد می شود در کانون توجه رسانه ها باشد.

خبرگزاری رویترز در مطلبی در همین باره نوشت: چین و ایران هر دو مشمول تحریم های آمریکا هستند و برای تقویت اتحاد اقتصادی و سیاسی دیرینه خود قرارداد امضاء کردند.

در ادامه آمده است: چین روابط خود با ایران را استراتژیک خوانده است و می گوید این روابط تحت تاثیر شرایط کنونی نیست، چین به دنبال بهبود روابط خود با ایران است.

در طرف دیگر نیز نقل قول هایی از مقامات ایرانی آمده است که چین را دوست روزهای سخت معرفی می کند.

در پایان این خبرگزاری اشاره کرد ایران برای چین ارزشمند است زیرا مانند خیلی از کشورها با یک تلفن نظر خود را عوض نمی کند و دارای استقلال عمل است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید