بازتاب ایران

نشنال اینترست: شاید اسرائیل مجبور شود با سلاح هسته ای ایران زندگی کند/ اوراسیاریویو: نیروهای دریایی ایران تجهیزات جدید دریافت کردند/ رویترز: اولین مورد ابتلا به واریته omicron در ایران تایید شد

    کد خبر :872071
«بازتاب» سعادت شریفی پور - رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه نشنال اینترست، اندیشکده اوراسیاریویو و خبرگزاری رویترز بر موضوعاتی چون شاید اسرائیل مجبور شود با سلاح هسته ای ایران زندگی کند، نیروهای دریایی ایران تجهیزات جدید دریافت کردند، اولین مورد ابتلا به واریته omicron در ایران تایید شد، نوشتند.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه نشنال اینترست، اندیشکده اوراسیاریویو و خبرگزاری رویترز بر موضوعاتی چون شاید اسرائیل مجبور شود با سلاح هسته ای ایران زندگی کند، نیروهای دریایی ایران تجهیزات جدید دریافت کردند، اولین مورد ابتلا به واریته omicron در ایران تایید شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نشنال اینترست: شاید اسرائیل مجبور شود با سلاح هسته ای ایران زندگی کند

در روزهای اخیر رسانه های زیادی به این مسئله تاکید کرده اند که ممکن است جهان مجبور به پذیرش ایران هسته ای باشد، برخی این پذیرش را درباره سلاح هسته ای ایران نیز مطرح می کنند.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: اسرائیل ممکن است مجبور شود با سلاح هسته ای ایران زندگی کند.

ادامه می دهد: اسرائیل اگر چه هرگز تایید نکرده است که سلاح هسته ای در اختیار دارد اما از بازدارندگی هسته ای در مقابل دشمنان خود در منطقه برخوردار بوده است.

افزوده است: اما این سوال مطرح است آیا این بازدارندگی در مقابل ایران نیز وجود دارد؟ ایران در تلاش های هسته ای خود سرسخت بوده است.

 

در پایان نشریه اشاره کرده است که ایران تحریم های اقتصادی و جنگ سایبری را تحمل کرده است و برنامه هسته ای خود را توسعه داده است.

اوراسیاریویو: نیروهای دریایی ایران تجهیزات جدید دریافت کردند

نیروی دریایی ایران در روزهای اخیر شناورها، ناورشکن ها و هواپیماهای نظامی بازسازی شده را به ناوگان خود اضافه کرده است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: نیروی دریایی هواپیماهای نظامی نوسازی شده و ناوشکن دریافت کرد

ادامه می دهد: روز یکشنبه هواپیماهای اورهال شده و برخی دیگر از تجهیزات نظامی که توسط متخصصان ایرانی بازسازی شده اند به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوستند.

افزوده است: این تجهیزات طی مراسمی با حضور دریادار سیاری، معاون هماهنگی ارتش و دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در بندر عباس به نیروی دریایی ارتش ایران تحویل داده شد.

در پایان این اندیشکده اشاره کرده است که دریادار سیاری اهمیت استقرار نیروهای ایران در شمال اقیانوس هند را برای امن سازی تنگه مالاکا، هرمز و باب المندب مورد تاکید قرار داده است.

رویترز: اولین مورد ابتلا به واریته omicron در ایران تایید شد

خبر ورود واریته جدید کرونا به ایران در رسانه های بین المللی بازتاب گسترده ای داشته است، ورود این واریته ایران را در خطر افزایش آمار ابتلا به کرونا قرار می دهد.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: ایران اولین مورد ابتلا به نوع omicron ویروس کرونا را گزارش کرد

ادامه می دهد: وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد که ایران اولین مورد  Omicron COVID-19 را شناسایی کرده است.

افزوده است: این درحالی است که ایران به مردم خود اعلام کرده است برای تزریق دوز تقویتی واکسن اقدام کنند، شخص مبتلا یک مرد میانسال است که به تازگی از کشور امارت به ایران بازگشته است.

در پایان این خبرگزاری تاکید کرده است ایران در ماه های اخیر با افزایش سرعت واکسناسیون موفق به کنترل آمار تلفات ناشی از کرونا شده است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید