بازتاب ایران

نشنال اینترست: حماس 2000 موشک به اسرائیل شلیک کرد/ گاردین: پناهجوی ایرانی از اتهام قاچاق تبرئه شد/ اسپوتنیک: فلسطین به ائتلاف ضد خشونت نیاز دارد/ نیویورک پُست: بایدن در دوگانه ایران و اسرائیل گرفتار است

    کد خبر :810150

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه نشنال اینترست، روزنامه گاردین، خبرگزاری اسپوتنیک و روزنامه نیویورک پُست تأکید بر موضوعاتی چون حماس 2000 موشک به اسرائیل شلیک کرد، پناهجوی ایرانی از اتهام قاچاق تبرئه شد، فلسطین به ائتلاف ضد خشونت نیاز دارد، بایدن در دوگانه ایران و اسرائیل گرفتار است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نشنال اینترست: حماس 2000 موشک به اسرائیل شلیک کرد

درگیری میان اسرائیل و گروه های فلسطینی باعث شده است قابلیت های نظامی و تاکتیکی جدیدی از نیروهای مقاومت دیده شود، حماس توانایی خود را با شلیک موشک و به پرواز درآوردن پهپاد به نمایش گذاشت.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: دفاع موشکی اسرائیل در مقابل 2000 موشک حماس آزمایش شد.

این نشریه معتقد است: حماس در روز با شلیک حجم زیاد موشک توانایی خود را برای عبور از دفاع موشکی اسرائیل آزمایش کرده است، همچنین مکان هایی که هدف قرار گرفته است هوشمندانه انتخاب شده است.

افزوده است: حماس نشان داد موشک های آن دارای بار سیاسی نیز هستند و برای حمایت از اعراب معترض در قدس شلیک هایی انجام دادند، شهرهای مختلف را برای آسیب وارد کردن به سیستم دفاع موشکی اسرائیل هدف قرار دادند.

حماس

در پایان این نشریه این طور نتیجه می گیرد که حماس با شلیک موشک با برد 250 کیلومتر نشان داد می تواند هر نقطه ای در اسرائیل را هدف قرار دهد و با استفاده از پهپاد قابلیت حمله انتحاری هوایی را به توانایی های خود افزوده است.

گاردین: پناهجوی ایرانی از اتهام قاچاق تبرئه شد

فوادکاکایی یک پناهجوی ایرانی است که در سال 2019 در حال عبور از فرانسه به انگلیس توسط مقامات مرزبانی دستگیر شده است متهم به قاچاق انسان شده بود.

روزنامه گاردین درباره او نوشت: پناهجوی ایرانی از اتهام قاچاق تبرئه شده است، برخی از کارشناسان از حکم دادگاه برای تبرئه او ناراضی هستند و ابراز تاسف کرده اند.

آن بخش از کارشناسانی که با حکم تبرئه وی مخالف هستند، معتقد هستند که این حکم مباعث خواهد شد اجرای قوانین ضد مهاجرت تضعیف شود.

پناهجوی ایرانی

در پایان این روزنامه اشاره می کند که این پناهجو مدعی شده است قاچاقچی انسان نبوده است و فقط برای این که در دریا جان خود را از دست ندهد، قایق را هدایت کرده است.

اسپوتنیک: فلسطین به ائتلاف ضد خشونت نیاز دارد

صحبت های سرلشکر باقری درباره مسئله فلسطین و لزوم ائتلاف علیه خشونت صهیونیست ها نسبت به مردم فلسطین توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.

از جمله این رسانه ها خبرگزاری اسپوتنیک است که نوشت: فرمانده نظامی ایرانی ائتلاف علیه خشونت را برای پایان خشونت در فلسطین نیاز می داند.

در ادامه از قول سرلشکر باقری آمده است: ما از مسلمانان، کشورهای مسلمان و همچنین سازمان های منطقه ای و بین المللی متعهد به حقوق ملت ها می خواهیم یک ائتلاف واقعاً راهبردی و منسجم برای حل مسئله فلسطین ایجاد کنند.

همچنین افزوده است: این فرمانده ایرانی درباره کشورهایی که عادی سازی روابط با اسرائیل را در قالب قرارداد ابراهیم انجام دادند می گوید: آن ها به آرمان فلسطین خیانت کردند.

فلسطین

در پایان از قول سرلشکر باقری آمده است: سامانه دفاع موشکی اسرائیل که با نام گنبد آهنین خوانده می شود یک سیستم توخالی و ناکارآمد است که در روزهای اخیر ناکارآمدی آن به وضوح دیده شد.

نیویورک پُست: بایدن در دوگانه ایران و اسرائیل گرفتار است

در داخل آمریکا فشارهای زیادی بر دولت برای حمایت بیشتر از اسرائیل در جنگ با حماس وارد می شود، از طرفی برخی از نمایندگان و فعالان سیاسی ایران را حامی اصلی حماس می دانند و معتقد هستند باید در گفتگوهای هسته ای تغییر ایجاد شود.

روزنامه نیویورک پُست نوشت: تلاش های بایدن برای ایران، حمایت آمریکا از اسرائیل در جنگ با حماس را زیر سوال برده است.

در ادامه آمده است: با افزایش حملات موشکی و افزایش خشونت در نوارد غزه روز چهارشنبه دولت بایدن معاون دستیار وزیرامورخارجه را به منطقه اعزام کرده است تا سعی کند آرامش را به منطقه باز گرداند.

این روزنامه احتمال موفقیت این ماموریت را کم می داند و فرستاد آمریکا را بی تقصیر می داند و مدعی است دلیل عدم موفقیت ناهماهنگی سیاست خاورمیانه ای دولت بایدن با این ماموریت است.

اسرائیل

در پایان این روزنامه مدعی است اصرار زیاد دولت بایدن برای بازگشت به برجام در این زمان نادرست است و امکان دستیابی ایران به سلاح هسته ای را فراهم می کند. به همین دلیل مقامات اسرائیل تمایلی به شنیدن دیدگاه های دولت بایدن درباره گروه های مورد حمایت ایران ندارند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید