بازتاب ایران؛

نشنال اینترست؛ تهدید ایران برای اسرائیل فراتر از سلاح هسته‌ای است/فارن پالیسی؛ عبدالناصر همتی باید در مذاکرات حاضر باشد/ اسپوتنیک؛ ایران از توان بالایی در تولید پهپاد برخوردار است/ اورشلیم پست؛ حمله آمریکا به سوریه، چرا اکنون؟

    کد خبر :788638

رسانه«بازتاب» در ادامه ارایه تحلیل‌ها کارشناسی از تحولات بین‌الملل؛ در رویه‌ای جدید در نظر دارد تا به‌صورت روزانه جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با ایران در رسانه‌های معتبر خارجی را تحت عنوان «بازتاب ایران» منتشر نماید.

مطلب زیر چهارمین شماره از «بازتاب ایران» است:

در 24 ساعت گذشته رسانه‌های معتبر خارجی در مورد ایران و مسائل مرتبط با آن به موضوعاتی چون احساس تهدید اسرائیل از ایران، حضور عبدالناصر همتی در مذاکرات ایران و آمریکا، پهپاد کمان 22، حمله هوایی آمریکا به سوریه موضوعات قابل‌تأملی که در ادامه به جزئیات بیشتری از آن‌ها اشاره‌شده است.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه نشنال اینترست، مجله خبری فارن پالیسی، خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه اورشلیم پست که با تأکید بر موضوعاتی چون احساس تهدید اسرائیل از ایران، حضور عبدالناصر همتی در مذاکرات ایران و آمریکا، پهپاد کمان 22، حمله هوایی آمریکا به سوریه؛ نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نشنال اینترست؛ تهدید ایران برای اسرائیل فراتر از سلاح هسته‌ای است

ترور شهید سلیمانی و همراهان وی رخدادهای فراوانی را در پی داشته است. با مطرح‌شدن واژه انتقام سخت و تبدیل‌شدن آن به یک پروسه، دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی ایران از اقدامات احتمالی ایران هراس دارند.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است نشریه نشنال اینترست است.

نشریه نشنال اینترست در مطلبی با تیتر «تهدید ایران برای اسرائیل فراتر از سلاح هسته‌ای» به تهدیدات احتمالی از سوی ایران برای اسرائیل پرداخته و این‌طور نوشته است:

لیست نگرانی‌های اسرائیل از ایران زیاد است اما آن‌ها را به‌هم‌پیوسته می‌داند. تصمیم اوباما از سال 2013 تا 2015 برای کم کردن حملات هوایی در سوریه و رفتن به سمت توافق با ایران به افزایش تنش در سوریه، عراق و یمن دامن زد.

این نشریه در ادامه به حملات به نیروهای آمریکایی در عراق اشاره‌کرده است و ایران را به‌عنوان عامل آن‌ها معرفی کرده است.

این رسانه این‌طور نتیجه می‌گیرد که اسرائیل قبلاً علیه برنامه هسته‌ای عراق و سوریه اقدام کرده است. همه ما صرف‌نظر از سیاست هر چیزی را که اسرائیل را به خطر بیندازد را قبول نمی‌کنیم.

فارن پالیسی؛ عبدالناصر همتی باید در مذاکرات حاضر باشد

پس از شروع به کار دولت بایدن در ایالات‌متحده و داغ شدن احتمال مذاکره میان ایران و ایالات‌متحده، گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره این موضوع رواج یافته است.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است مجله خبری فارن پالیسی است.

مجله خبری فارن پالیسی در مطلبی با تیتر «گفتگوهای ایران و آمریکا بدون حضور عبدالناصر همتی در میز مذاکره پیش نمی‌رود» درباره تأثیر حضور رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات نوشت.

کنار گذاشتن تحریم‌ها در احیای توافق هسته‌ای نقش اساسی دارد. اگر دولت بایدن دنبال یک‌راه حل پایدار است. باید رئیس‌کل بانک مرکزی ایران را درگیر این مذاکرات کند.

بیشترین تأثیرات برنامه‌های تحریمی ترامپ از طریق محدود کردن دسترسی بانک مرکزی ایران به منابع ارزی آن بود.

این رسانه این‌طور نتیجه می‌گیرد که اقدامات دولت ترامپ در روزهای پایانی برای جلوگیری از لغو تحریم‌ها توسط دولت دموکرات پس از او کار را برای دولت بایدن دشوار کرده است. حضور همتی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

اسپوتنیک؛ ایران از توان بالایی در تولید پهپاد برخوردار است

روز چهارشنبه ششم اسفند از پهپاد کمان 22 پرده‌برداری شد. این پهپاد دستاورد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است خبرگزاری اسپوتنیک است.

اسپوتنیک در مطلبی با تیتر «رسانه‌های آمریکا ادعا می‌کنند پهپاد ایرانی از طرح های آمریکایی است» در تحلیل خبر پرده‌برداری از پهپاد کمان 22 ارتش ایران نوشته است:

جمهوری اسلامی ایران ازجمله کشورهای انگشت‌شماری است که فناوری تولید انواع پرنده‌های بدون سرنشین را در اختیار دارد.

در ادامه به مسئله پهپادهای متجاوز آمریکایی که در خاک ایران گرفتارشده‌اند اشاره‌شده است.

این رسانه این‌طور نتیجه می‌گیرد که ایران از فناوری بالایی درزمینه تولید انواع پهپادها برخوردار است. البته امکان استفاده از فناوری‌های موجود در پهپادهای متجاوزی که به دست آورده است را نیز در اختیار دارد.

اورشلیم پست؛ حمله آمریکا به سوریه، چرا اکنون؟

روز پنج‌شنبه هفتم اسفند نیروی هوایی ایالات‌متحده اقدام به حمله هوایی به مناطقی در شرق سوریه کرد. ادعا می‌شود محل‌هایی که به آن‌ها حمله شده است. در اختیار نیروهای نزدیک به ایران بوده است.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است  روزنامه اورشلیم پست است.

این روزنامه در مطلبی با تیتر «حمله آمریکا در سوریه؛ چرا اکنون؟ چه چیزهایی می‌توان آموخت؟» به تحلیل این خبر از دیدگاه کارشناسان صهیونیست پرداخته و نوشته است: دنیس راس گفت: حمله محدود بود اما نشان داد ما می‌توانیم از زور استفاده کنیم، در صورت لزوم انجام خواهیم داد.

در ادامه این حملات را پاسخی محدود به حملات موشکی در عراق بیان‌شده است.

این رسانه این‌طور نتیجه می‌گیرد که ایالات‌متحده تحریک شد و به تحریک پاسخ داد. ایران و آمریکا در حال امتحان یکدیگر هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید