نسل جدید پژو 308 معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ۱۶:۱۰
    کد خبر :794774

مدل ۲۰۲۱ رقیب فرانسوی فولکس واگن گلف، کمی بزرگ‌تر از نسخه‌های قبل است. نمونه‌های مختلف پژو 308 جدید، ۱۱۰ تا ۲۲۵ اسب‌ بخار قدرت دارند و همراه پیشرانه پلاگین هیبرید نیز تولید می‌شوند.

اولین مدل پژو 308 در سال ۲۰۰۷ معرفی شد. این محصول، بزرگ‌تر از ۲۰۸ و ۱۰۸ است تا برای استفاده خانوادگی و سفرهای بین شهری مناسب باشد. پژو 308 هم‌زمان در فرانسه، چین و مالزی مونتاژ می‌شود؛ درحالی‌که خودرویی محبوب برای بازار اروپا، شرق آسیا و امریکای لاتین است.

نسل سوم پژو 308 به فاصله ۸ سال پس از مدل قبلی، برای تولید در اواخر سال ۲۰۲۱، آماده می‌شود. این محصول مبتنی بر پلتفرم EMP2 گروه پژو -سیتروئن خواهد بود که خودروهای متنوعی مثل شاسی‌بلند DS7 و سدان ۵۰۸ را میزبانی می‌کند. مدل جدید 308، اولین محصول تجاری پژو با لوگو جدید شرکت سازنده محسوب می‌شود.

علاوه بر تغییر نشان تجاری، تفاوت‌های جالبی بین 308 جدید و مدل قبلی وجود دارد. این محصول با تابعیت از شاسی‌بلندهای جدید پژو، جلوپنجره ویژه با ساختار خطوط کوتاه و ناپیوسته خواهد داشت. همچنین، نور روشنایی روز با خطی باریک و کشیده، زیر چراغ اصلی نصب می‌شود تا حالت تهاجمی و اسپرت 308 تقویت شود.

در نمای عقب 308، نوعی ساختارشکنی در سنت پژو وجود دارد تا چراغ‌های باریک و کشیده، جایگزین نمونه‌های قبلی شوند. حجم‌دهی بدنه در پشت خودرو، بسیار استادانه و چشم‌نواز است؛ درحالی‌که جایگاه ویژه برای اگزوزها و چراغ‌های هشداردهنده، طراحی عالی برای یک محصول فرانسوی را نشان می‌دهند. این محصول می‌تواند با رینگ‌های اسپرت ۱۶ تا ۱۸ اینچ به رنگ‌های تیره یا روشن خریداری شود.

به گزارش زومیت، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های 308 جدید با مدل قبلی، افزایش ابعاد است. مدل ۲۰۲۱، طول ۴٫۳۶ متر دارد تا ۱۱ سانتی‌متر بزرگ‌تر از نسل دوم باشد. همچنین فاصله محورها ۵٫۵ سانتی‌متر بیشتر خواهد بود که نقش مهمی در افزایش راحتی سرنشینان عقب خواهد داشت. ارتفاع سقف پژو 308 مدل ۲۰۲۱، تنها ۱٫۴۴ متر است. این موضوع در کنار مهندسی پژو در طراحی خودرو، ضریب درگ را به ۰٫۲۸ می‌رسد و آیرودینامیک بسیار خوبی برای 308 فراهم می‌کند.

آنچه بیش از طراحی بیرونی، پژو 308 را مستعد رقابت با فولکس واگن گلف نشان می‌دهد، کابین خودرو و ترکیب چشم‌نواز ادوات داشبورد است. فرمان، داشبورد، جایگاه نمایشگرها و حتی کنسول میانی، سرشار از خطوط تیز و زاویه‌دار هستند. این شرایط، همراه نمایشگر ۱۰ اینچ پشت فرمان و کلیدهای لمسی، 308 جدید را به یک خودروی مفهومی شبیه کرده است. شارژر بی‌سیم، هشت رنگ قابل تغییر برای نورپردازی کابین، سیستم صوتی با ۱۰ اسپیکر و فیلترهای محافظ کابین برای کاهش ورود گازهای آلاینده، برای سرنشینان این خودرو فراهم خواهد بود.

فضای صندوق عقب 308 جدید نسبت به مدل قبلی، کمی کاهش خواهد داشت و ۴۱۲ لیتر خواهد بود. این بخش با جمع شدن صندلی‌ها ردیف دوم، به ۱۳۲۳ لیتر می‌رسد که در مقایسه با نسل دوم، ۳۴ لیتر بیشتر است.

نسخه پایه 308 مدل ۲۰۲۱، مجهز به جعبه‌دنده دستی و پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ ۱٫۲ لیتری خواهد بود تا ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت داشته باشد. مدل قوی‌تر با همین پیشرانه و جعبه‌دنده خودکار ۸ سرعته، ۱۳۰ اسب‌بخار قدرت دارد. موتور دیزل ۱۳۰ اسب‌بخار هم برای 308 عرضه خواهد شد. پژو 308 جدید با دو مدل پلاگین هیبرید هم تولید می‌شود که ۱۸۰ و ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت دارند. این خودروها همراه باتری ۱۲٫۴ کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی ۶۰ کیلومتر در حالت تمام برقی خواهند داشت.

تولید نسل جدید پژو 308، نیمه دوم ۲۰۲۱ آغاز می‌شود. این محصول، مشابه گلف دارای نسخه استیشن واگن خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید