نسل جدید لپ تاپ گلکسی بوک سامسونگ معرفی شد

    کد خبر :856476

سامسونگ امروز سه لپ تاپ جدید از سری گلکسی بوک  2021 خود را معرفی کرد. جدیدترین لپ‌تاپ‌های سامسونگ گلکسی بوک، گلکسی بوک Odyssey و گلکسی بوک پرو 360 5G نام دارند. هیچ کدام از این سه مدل به ویژگی‌هایی باورنکردنی مجهز نشده اند اما این لپ‌تاپ‌ها، تلاش سامسونگ برای تبدیل سری گلکسی بوک به محصولی همگانی‌تر هستند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهانداراما در صورتی که به دنبال قوی‌ترین گلکسی بوک‌های سامسونگ هستید، می‌توانید سراغ گلکسی بوک پرو و پرو 360 بروید. ارزان‌ترین لپ‌تاپی که امروز توسط سامسونگ معرفی شد، گلکسی بوک 15.6 اینچی 2021 بود. این مدل تنها لپ‌تاپ جدید سامسونگ است که از همین حالا روانه بازار شده و دو مدل دیگر از حدود دو هفته دیگر عرضه خواهند شد.

گلکسی بوک 15.6 اینچی جدید سامسونگ در حال حاضر در وبسایت Best Buy با قیمت 749 دلار به فروش می‌رسد. این نسخه به پردازنده Core i5 1165G7 مجهز شده است. حافظه داخلی این لپ تاپ 256 گیگابایت و حافظه داخلی 8 گیگابایت است. همچنین نسخه‌ای دیگر از این لپ‌تاپ با پردازنده Core i7 1165G7، حافظه داخلی 512 گیگابایتی و حافظه رم 16 گیگابایتی وجود دارد که با قیمت 999.99 دلار به فروش می‌رسد.

با کمی جستجو می‌توان لپ‌تاپ‌های موجود می‌توان لپ‌تاپ‌هایی با قیمت کمتر هم پیدا کرد اما با توجه به ویژگی‌هایی مانند نمایشگر حرفه‌ای، کیفیت ساخت بالا و البته ویژگی‌های سخت‌افزاری، می‌توان قیمت گلکسی بوک سامسونگ را منصفانه دانست. در کنار قیمت، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گلکسی بوک سامسونگ وزن و ضخامت کم آن است. ضخامت این مدل تنها ۱.۵۴ سانتی‌متر است اما وزن دقیق آن توسط سامسونگ اعلام نشده است. سامسونگ در انتخاب پورت‌ها نیز بسیار خوب عمل کرده و شاهد درگاه نانو سیم، میکرو اس‌دی، USB-C، USB-A و جک صدا هستیم.

با پرداخت 399 دلار بیشتر، می‌توانید به گلکسی بوک اودیسه سامسونگ دسترسی داشته باشید. این لپ تاپ گزینه حرفه‌ای‌تری به نظر می‌رسد و خریداران می‌توانند این مدل را با پردازنده‌های سری H اینتل و گرافیک انویدیا GeForce RTX 3050 TI سفارش دهند. قیمت این لپ تاپ 15.6 اینچی قیمت این مدل 1399 دلار است. البته این مدل بهترین گزینه برای وظایفی سنگین نیست و 3050 تی‌آی یک کارت گرافیک میان‌رده‌ محسوب می‌شود و عملکرد درخشانی ندارد.

گلکسی بوک پرو 360 5G نیز با قیمتی مشابه با نسخه اودیسه روانه بازار خواهد شد. این لپ تاپ که به نمایشگری 13.3 اینچی مجهز شده دارای نسخه‌ای بدون 5G نیز هست که با قیمت 1009 دلار معرفی شده است. هنوز مشخصات فنی این نسخه از گلکسی بوک منتشر نشده اما احتمالا در بهترین حالت شاهد لپ‌تاپی میان‌رده با نمایشگری باکیفیت خواهیم بود که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

جدیدترین گلکسی بوک سامسونگ یک نقطه قوت بزرگ دارد؛ قیمت 749 دلاری. با توجه به کیفیت ساخت لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک سامسونگ، طراحی آن‌ها و استفاده از تراشه نسل یازدهمی اینتل، گلکسی بوک سامسونگ می‌تواند یکی از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های سامسونگ باشد.

در این بازه قیمتی بسیاری از شرکت‌ها کیفیت ساخت و نمایشگر را قربانی دیگر مشخصات می‌کنند اما گلکسی بوک سامسونگ با توجه به موارد اعلام شده و البته در صورت عملکرد فنی مناسب، می‌تواند از رقبای خود در بازار لپ‌تاپ‌های میان‌رده پیشی بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید