نسل بعدی آیفون SE اوایل 2022 معرفی می شود

    کد خبر :866629

به نظر می‌آید اپل سرگرم توسعه نسل سوم گوشی آیفون SE بوده و قصد دارد این محصول را در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه کند در همین راستا برخی از مشخصات فنی این اسمارت‌فون میان‌رده افشا شده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ظاهراً اپل قصد دارد نسل سوم آیفون SE خود را در سه ماهه‌ اول سال ۲۰۲۲ عرضه کند. با احتساب این بازه زمانی می‌توان انتظار داشت این گوشی هوشمند تا پایان فروردین ۱۴۰۱ به بازار عرضه شود و در دسترس کاربران قرار بگیرد. پیش از این شایعه شده بود که آیفون SE جدید با پشتیبانی از ۵G در حد یک گوشی هوشمند میان‌رده باقی خواهد ماند.

همچنین مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، اعلام کرده که آیفون SE جدید از طراحی مشابه مدل فعلی بهره می‌برد که بر اساس طراحی آیفون ۸ ساخته شده است. بر اساس اعلام این تحلیلگر آیفون SE جدید با نمایشگری ۴٫۷ اینچی، دکمه هوم Touch ID و حاشیه‌های ضخیم‌تر به دست کاربران اپل خواهد رسید. البته مهمترین ارتقای این محصول نسبت به نسل قبل پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم ۵G و پردازنده‌ جدیدتر خواهد بود. بر اساس شایعات آیفون SE جدید از تراشه‌ A15 به‌عنوان قلب تپنده‌ خود بهره می‌برد.

البته برخی منابع خبری معتقدند که اپل در حال کار بر روی نسخه بزرگ‌تر آیفون SE بوده و انتظار می‌رود این دستگاه سال ۲۰۲۳ میلادی یا بعد از آن به بازار عرضه شود. گفتنی است اپل اولین نسل از آیفون SE خود را در مارس ۲۰۱۶ ( اسفند ماه ۹۴) عرضه کرد و در سپتامبر ۲۰۱۸ ( شهریور ماه ۹۷) تولید آن متوقف شد. نسل دوم آیفون SE در آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ماه ۹۹) وارد بازار جهانی شد و فروش این گوشی‌ها همچنان ادامه دارد.

آیفون SE را می‌توان نسخه‌ بهینه شده آیفون ۸ نامید که با دوربین و پردازنده‌ جدیدتر در اختیار کاربران قرار گرفته است. پردازنده‌ این گوشی تراشه‌ A11 بوده و از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا بتواند عمق را در چهره افراد تشخیص داده و عکاسی با افکت پرتره را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

از قابلیت‌های دیگر این گوشی می‌توان به پشتیبانی از WiFi 6، شبکه ارتباطی LTE و پشتیبانی از دو سیم‌کارت اشاره کرد. این گوشی همچنین از یک باتری ۱۸۲۱ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که با توجه به ابعاد این دستگاه ممکن است مناسب به‌نظر می‌آید.

البته همه این اخبار در حد حدس و گمان بوده و باید دید در نهایت آیفون SE جدید از چه قابلیت‌هایی بهره می‌برد و آیا طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید