شناسایی نخستین نمونه کرونامثبت در دهکده بازی‌های المپیک توکیو

  • آرشیو
  • شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۷
    کد خبر :828349
شناسایی نخستین نمونه کرونامثبت در دهکده بازی‌های المپیک توکیو

یک هفته مانده به آغاز رقابت‌های المپیک توکیو، شناسایی نخستین فرد آلوده به ویروس کرونا در دهکده بازی‌ها مقام‌های کمیته ملی المپیک ژاپن و کمیته بین‌المللی المپیک را نگران‌تر از همیشه کرده است.

توشیرو موتو رئیس سازمان بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ روز شنبه اعلام کرد یکی از افرادی که از خارج وارد ژاپن و دهکده بازی‌ها شده ناقل ویروس کروناست. او نام و هویت فرد کرونامثبت را فاش نکرد. این در حالی است که ورزشکاران و کاروان‌های المپیکی به تدریج وارد دهکده بازی‌ها در توکیو می‌شوند و قرار است بیشتر رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ از ۲۳ جولای تا هشتم اوت بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

به دلیل اوج گرفتن دوباره شیوع کرونا بیشتر مردم ژاپن چندان مشتاق آغاز بازی‌های المپیک نیستند و نگرانند که حضور ورزشکاران و افراد خارجی به گسترده‌تر شدن بحران کرونا در کشور میزبان المپیک کمک کند. ژاپن پیش‌تر هم اعلام کرده بود برای مبارزه با کرونا با کمبودهای پزشکی روبه‌رو شده و اگر قرار باشد مهمانان خارجی هم به چرخه بیماران کووید-۱۹ افزوده شوند، عنان کار از دست مدیران بهداشت و درمان ژاپن خارج می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک سه روز پیش وارد توکیو شد و اعلام کرد برگزار شدن امن و آرام بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ می‌تواند نشانه همبستگی جهانی در دوران شیوع کرونا باشد. درست در همان روز، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن به بالاترین میزان در شش ماه گذشته رسیده بود. باخ قرار است هفته آینده از شهر فوکوشیما و محل رخ دادن حادثه‌های اتمی سال ۲۰۱۱ بازدید کند. فوکوشیما میزبان رقابت‌های سافتبال پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید