ناگفته‌هایی از روز قتل خاشقجی از زبان راننده تاکسی ترکیه‌ای

    کد خبر :402426

یک راننده تاکسی ترکیه‌ای در مصاحبه با رسانه‌ها به بیان جزئیات دیگری از اتفاقات روز قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی پرداخته است.

به گزارش بازتاب، به نقل از روزنامه حریت، یک راننده تاکسی ترکیه‌ای اهل استانبول در مصاحبه با رسانه‌ها به بیان جزئیات دیگری از اتفاقات روز قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی پرداخته است.

وی در این مصاحبه گفته است که تیم ترور خاشقجی پس از ورود به فرودگاه استانبول تعدادی تاکسی را برای رفت و آمد خود به هتل و کنسولگری عربستان کرایه می‌کند.

او که راننده یکی از این تاکسی‌ها بوده و به شرط افشا نشدن هویتش حاضر به مصاحبه شده، در همان روز (دوم اکتبر/دهم مهرماه) تعدادی از اعضای تیم ترور خاشقجی را از فرودگاه به هتل و سپس از آنجا به کنسولگری عربستان در استانبول می‌برد. او می‌گوید بر اساس تصاویری که بعدا در رسانه‌ها مشاهده کرده، یکی از مسافرانش «ماهر مطرب» محافظ شخصی محمد بن سلمان -ولیعهد سعودی- بوده که گفته می‌شود بخشی از جسد خاشقجی را به ریاض منتقل کرده است.

این راننده تاکسی ترکیه‌ای سپس طبق دستور، روبروی کنسولگری منتظر می‌ایستد و نامزد خاشقجی را می‌بیند که در گوشه‌ای دیگر انتظار بازگشت همسرش را می‌کشد. او می‌گوید در طول حدود دو ساعتی که در آنجا منتظر بوده، نگهبانان کنسولگری به بهانه “انجام بازرسی داخلی” از ورود مراجعه‌کنندگان به داخل ساختمان جلوگیری می‌کردند.

طبق اظهارات او، حدود یکساعت بعد سه خودرو با پلاک سیاسی و یک ون سیاه با شیشه‌های کاملا دودی‌شده ساختمان کنسولگری عربستان را ترک می‌کنند.

آنطورکه این راننده ترکیه‌ای گفته، یک ساعت بعد نیز [پس از کشته شدن خاشقجی] سه نفر از آنها خنده‌کنان سوار خودروی او شده و در حالیکه در داخل خودرو سیگار و نوشیدنی الکلی مصرف می‌کردند از او می‌خواهند که آنها را ابتدا به هتل و سپس به فرودگاه برساند.

جمال خاشقجی روز دهم مهر برای دریافت مدارک موردنیاز برای ثبت ازدواجش با یک شهروند ترکیه‌ای به کنسولگری عربستان در استانبول رفت اما دیگر هرگز از آن خارج نشد. عربستان ابتدا ادعا کرد که او پس از اتمام کارش از کنسولگری خارج شده اما سرانجام پس از 18 روز تحت فشار افکار عمومی جهان، کشته شدن خاشقجی در داخل کنسولگری را پذیرفت اما آن را به گردن عوامل خودسر انداخت.

اما مقامات ترکیه‌ای می‌گویند فایل صوتی ضبط‌شده‌ای در اختیار دارند که نشان می‌دهد قتل او “برنامه‌ریزی شده” بوده و او ابتدا شکنجه شده و پس از کشته شدن، جسدش قطعه قطعه شده است.

عربستان با وجود پذیرش این جنایت هنوز درباره مکان اختفای جسد خاشقجی به افکار عمومی جهان پاسخ نداده است. برخی گزارش‌های تایید نشده می‌گویند تیم ترور خاشقجی پس از کشتن او برای از بین بردن آثار جنایت، جسد او را در اسید حل کرده‌اند.

برخی گمانه‌زنی‌های دیگر که اظهارات این راننده تاکسی ترکیه‌ای نیز آنها را تایید می‌کند، می‌گویند تیم ترور خاشقجی پس از کشتن و قطعه قطعه کردن او، جسدش را با خودرو از داخل کنسولگری به مکانی نامعلوم منتقل می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید