نابودی خانه “نیما یوشیج” این بار تحت مالکیت شهرداری تهران؟ /عکس

    کد خبر :745553

بیش از یک سال از زمان خریداری خانه نیما یوشیج توسط شهرداری تهران می‌گذرد، اما هنوز شرایط بازدید از آن برای دوستداران شعر و ادب فراهم نشده است.

پارسال شهرداری تهران پس از ماه‌ها مذاکره و چانه زنی با مالک این خانه موفق شد با مبلغ ۱۳ و نیم میلیارد تومان وی را راضی به فروش این ملک کند، خانه‌ای که سقفش در حال فروریختن و درختانش بر اثر نرسیدن آب در حال خشک شدن بودند.

در تابستان سال ۹۸ محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، حسن خلیل آبادی رئیس کمیته بنا‌های تاریخی و برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران به اتفاق هم و اصحاب رسانه از این خانه بازدید کردند تا فرآیند بازسازی آن به سرعت آغاز شود و در اختیار اهالی شعر و ادب قرار گیرد.

پس از این بازدید در‌ب‌های خانه بسته شدند و دیگر معلوم نبود که در داخل آن چه می‌گذرد و چه کاری برای بازسازی آن انجام می‌شود.

حسن خلیل آبادی رئیس کمیته بنا‌های تاریخی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خانه نیما یوشیج قبلا در آستانه تخریب و تبدیل به مسکونی بود، گفت: من متوجه این تصمیم شدم و از این کار ممانعت کردم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، اوایل سال ۹۸ خانه نیما یوشیج توسط شهرداری خریداری و مقرر شد که سازمان زیباسازی اقدامات لازم برای تبدیل آن به موزه نیما را انجام دهد.

عضو شورای شهر تهران با اظهار تأسف از اینکه کار بازسازی خانه نیما به کندی پیش می‌رود، گفت: اواسط سال ۹۸ کار بازسازی شروع شد و به طور طبیعی باید پس از یک سال و نیم به اتمام می‌رسید.

او درخصوص دلیل تأخیر در بازسازی گفت: مسائل مالی و طراحی منزل از دلایل به تأخیر افتادن پروژه است.

خلیل آبادی در مورد علت خشک شدن درختان حیاط خانه نیما یوشیج اظهار کرد: خشک شدن درختان مربوط به دوره‌ای است که خانه در اختیار مالک شخصی بوده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا خسارت خشک شدن درختان را از مالک گرفتید یا خیر؟، گفت: دنبال عرق زیر بغل مار می‌گردید؟

همچنین محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران روز پنجشنبه با حضور در خانه نیما یوشیج ویدئویی ضبط و منتشر کرد که در آن از بابت تأخیر طولانی در بازسازی خانه نیما یوشیج عذرخواهی کرد.

حق شناس در این ویدئو گفت: با وجود گذشت یک سال و نیم از تملک خانه نیما یوشیج، متأسفانه همکاران من در شهرداری و حوزه مدیریت شهری نتوانسته‌اند تعهدات خود را در رابطه با مرمت و آماده سازی این مجموعه بر اساس انتظاراتی که کمیسیون فرهنگی شورا داشته، انجام دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،او با اظهار تأسف از اینکه برنامه برای بازسازی این خانه به کندی پیش رفته است، گفت: به خاطر این اتفاق از طرف کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از مردم عذرخواهی می‌کنم، زیرا این رویکرد قابل انتظار ما نیست.

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید