میکروب مرگبار در آب شرب آمریکا؛ وضعیت ۸ شهر تگزاس به مرحله هشدار رسید

    کد خبر :749031

ساکنان ۸ شهر در ایالت «تگزاس» هشداری مبنی بر وجود نوعی میکروب کُشنده در تاسیسات آبرسانی این مناطق بافته شده است.

به گزارش پایگاه شبکه «سی ان ان»، «کمیسیون کیفیت محیط زیست تگزاس»، هشداری را درباره آب آشامیدنی ساکنان ۸ شهر در این ایالت که آب آشامیدنی آنها از سوی شرکت «برازوسپورت» تامین می‌شود، صادر کرده است.

 

در بیانیه «کمیسیون کیفیت محیط زیست تگزاس»، از شهروندان خواسته شده که به دلیل وجود «آمیب مغزخوار» یا «ناگلریا فاولری» به عنوان نوعی «آمیب مغز خوار» در تاسیسات آبرسانی این مناطق، از مصرف آب خودداری کنند.

بر اساس گزارش «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا»، «آمیب مغزخوار»، معمولا در خاک، دریاچه‌های آب گرم، رودخانه‌ها و چشمه‌های آب گرم وجود دارد و همچنین می‌توان آن را در استخر‌هایی با نگهداری غیربهداشتی و فاقد کلر و تخلیه آب گرم از کارخانه‌ها مشاهده کرد.

 

هشدار عدم استفاده از آب شرب برای ساکنان مناطق «لیک جکسون، فری پورت، انگلتون، برازوریا، ریچووداویستر کریک، کلوت و روزنبرگ»، صادر شده است.

«کمیسیون کیفیت محیط زیست تگزاس»، در پیامی توییتری اعلام کرده که به جز یک منطقه باقی مناطق را پاکسازی کرده اما مقام‎های منطقه «لیک جکسون»، وضعیت فاجعه اعلام کرده و از ساکنان خواسته اند که تا زمان اقدام شرکت آبرسانی برازوسپورت از استفاده از آب شرب تامین شده به وسلیه این شرکت خودداری کنند.

این هشدار در پی آن صادر شد که در روز ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور)، یک کودک ۶ ساله که به دلیل «آمیب» بستری شده بود، جان خود را از دست داد.

 

مقام‎های اداره خدمات بهداشتی تگزاس در روز ۲۵ سپتامبر (۴ شهریور) نمونه‌هایی را از چندین منطقه جمع آوری و آزمایش کرده اند؛ از ۱۱ نمونه آزمایش شده ۳ مورد آلوده به «ناگلریا فاولری»، بوده اند.

 

به گزارش میزان،بر اساس اعلام مقام‎های بهداشتی آمریکا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ در این کشور ۳۴ نفر دچار عفونت‌های «ناگلری فاولری»، شده اند که از این تعداد، ابتلای ۳۰ نفر از طریق آب آشامیدنی روی داده است؛ این آمار از سال ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۸ حدود ۱۴۵ نفر بوده که از این تعداد تنها ۴ نفر زنده مانده اند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید