بازتاب ایران

میدل‌ایست‌مانیتور: سفارت ایران در افغانستان فعال است/ المانیتور: سیاست آمریکا در قبال ایران چیست؟ دِ هیل: روند غنی سازی اورانیوم ایران سریع تر شده است

    کد خبر :837398

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری میدل‌ایست‌مانیتور، پایگاه خبری المانیتور و روزنامه دِ هیل تأکید بر موضوعاتی چون سفارت ایران در افغانستان فعال است، سیاست آمریکا در قبال ایران چیست؟ روند غنی سازی اورانیوم ایران سریع تر شده است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

میدل‌ایست‌مانیتور: سفارت ایران در افغانستان فعال است

در پی سقوط دولت اشرف غنی در افغانستان و خارج شدن رئیس جمهور افغانستان از کشور و تسلط کامل طالبان بر کابل برخی کشورهای اقدام به تعطیلی سفارت های خود کرده اند؛ در این میان سفارت جمهوری اسلامی ایران همچنان مشغول فعالیت است.

پایگاه خبری میدل‌ایست‌مانیتور نوشت: سفارت ایران در افغانستان هنوز فعال است

ادامه می دهد: سفارت ایران در کابل پایتخت افغانستان باز و کاملاً فعال باقی مانده است، این درحالی است که ایالات متحده نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده است.

افزوده است: سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری در هرات هر دو فعال هستند و کنسولگری های ایران در مزارشریف، جلال آباد و قندهار متوقف شده است.

میدل‌ایست‌مانیتور: سفارت ایران در افغانستان فعال است

در پایان این پایگاه به نقل از ابراهیم رئیسی آورده است که شکست نظامی و عقب نشینی آمریکا از افغانستان زمینه را برای برقراری صلح پایدار در این منطقه ایجاد می کند.

المانیتور: سیاست آمریکا در قبال ایران چیست؟

مسئله تغییر دولت در ایران موضوع مهمی است که مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا را تحت الشعال قرار داده است و همچنان گمانه زنی های مختلفی درباره آینده مذاکرات جاری است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: سیاست آمریکا در قبال ایران چیست؟

ادامه می دهد: انتخاب رئیس جمهور جدید ایران و تصرف خیره کننده طالبان در افغانستان تا حدودی مذاکرات هسته ای ایران را متزلزل کرده است، اما ایران و آمریکا به وضوح می دانند بازگرداندن این توافق به نفع آن ها است.

افزوده است: هنوز مشخص نیست در ایران در دولت جدید کدام بخش بر مذاکرات هسته ای نظارت خواهد کرد، وزارت خارجه یا شورای عالی امنیت ملی.

المانیتور: سیاست آمریکا در قبال ایران چیست؟

در پایان این پایگاه خبری مدعی شده است در صورت ناامید شدن واشنگتن از ایران بازگشت به برجام اتفاق نخواهد افتاد و این یک تراژدی خواهد بود.

دِ هیل: روند غنی سازی اورانیوم ایران سریع تر شده است

پس از خروج ترامپ از برجام و کاهش تعهدات برجامی توسط جمهوری اسلامی ایران قدم هایی در این راستا از سوی ایران برداشته شده است و اکنون سرعت غنی سازی اورانیوم ایران نسبت به سنوات قبل رشد قابل توجهی داشته است.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: ایران تسریع در غنی سازی را دنبال می کند و به سلاح هسته ای نزدیک است

ادامه می دهد: در گزارشی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران سطح غنی سازی خود را تقریباً به سطح تسلیحاتی رسانده است.

افزوده است: اکنون سطح غنی سازی اورانیوم ایران 60% است و برای رسیدن به سطح تسلیحاتی باید این خلوص به 90% برسد.

دِ هیل: روند غنی سازی اورانیوم ایران سریع تر شده است

در پایان این روزنامه آورده است ایران مدعی است که از برنامه هسته ای خود اهداف صلح آمیز دارد و کشورهای غربی این ادعا را نپذیرفته اند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید