مکزیک بازرسی نیروی کار از سوی آمریکا و کانادا را در قالب توافق نفتای جدید نمی‌پذیرد

    کد خبر :661524

معاون وزارت امور خارجه مکزیک در امور آمریکای شمالی تاکید کرد: که مکزیک هرگز بازرسی در حوزه نیروی کار و اشتغال از سوی دیگر کشورهای عضو توافق نفتای جدید را قبول نخواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، جیزس سید، معاون وزارت امور خارجه مکزیک در امور آمریکای شمالی اعلام کرد که این کشور هرگز در برابر خواست آمریکا و کانادا به عنوان دیگر اعضای توافق سه‌جانبه نفتای جدید، برای بازرسی به حوزه اشتغال و نیروی کار این کشور تسلیم نخواهد شد.

 

آمریکا در قالب توافق نفتای جدید موسوم به USMCA خواستار آن هستند که بتوانند بازرسی‌هایی را در حوزه اشتغال و نیروی کار در مکزیک اجرایی کنند.

 

روز سه‌شنبه کانادا،‌آمریکا و مکزیک پیش‌نویس توافق مذکور را امضا کردند اما به نظر می‌رسد موضوع پرداختن به نیروی کار و پرداختن به این مسئله آخرین اختلاف حل نشده بین این سه کشور است.

 

سید گفت: مکزیک هرگز هیچ گونه اقدامی در راستای بازرسی پنهان از نیروی کار خود را نخواهد پذیرفت و دلیل آن ساده است: قانون اساسی مکزیک این مسئله را منع کرده است.

 

بر اساس الحاقیه اضافه شده به توافق نفتای جدید که به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده است آمریکا خواستار تشکیل یک گروه شامل حداکثر 5 کارشناس آمریکایی برای نظارت بر اجرای اصلاحات بازار کار و اشتغال در مکزیک شده است.

 

این مسئله با واکنش شدید وزارت امور خارجه مکزیک مواجه شده و در همین قالب معاون وزیر امور خارجه این کشور طی نامه‌ای به رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا، مراتب اعتراض و شگفتی مکزیک را به دلیل اضافه شدن این الحاقیه اعلام کرد.

 

قرار است چین برای مذاکره در این باره به واشنگتن سفر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید