موتو جی 60 اس موتورولا با تراشه‌ی جی 95 مدیاتک معرفی شد

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۱۹
    کد خبر :835694
موتو جی 60 اس موتورولا با تراشه‌ی جی 95 مدیاتک معرفی شد

موتو جی 60 اس موتورولا در حالی معرفی شده که در مقایسه با مدل موتو جی 60، از تراشه‌ای با توان پردازشی ضعیف‌تر برخوردار است.

مدتی پیش گزارشی منتشر شد که موتورولا روی نسخه‌‌ای از موتو جی ۶۰ با نام موتو جی ۶۰ اس کار می‌کند و در نظر دارد به‌زودی آن را معرفی و راهی بازار جهانی کند. درحالی‌که روز گذشته، سامسونگ محصولات جدید خود از جمله گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ را معرفی کرده است، موتورولا نیز بیکار ننشسته و طبق گزارش GSMArena، گوشی هوشمند میان‌رده‌ی موتو جی ۶۰ اس را برای علاقه‌مندان رونمایی کرده است.

این محصول در وب‌سایت رسمی شعبه‌ی برزیل موتورولا قرار گرفته و جزئیات آن در دسترس است که نشان می‌دهد که محصول جدید موتورولا با چه ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روانه‌ی بازار می‌شود. موتو جی ۶۰ اس دارای صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶٫۸ اینچ خواهد بود که رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در دل گوشی هوشمند جدید موتورولا تراشه‌ی هلیو جی ۹۵ ساخت مدیاتک قرار گرفته است که پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز دارد و از پردازنده‌ی گرافیکی Mali G76MC4 استفاده می‌کند. موتو جی ۶۰ اس از ۶ گیگابایت رم برخوردار است و برای ذخیره‌ی اطلاعات کاربر، حافظه‌‌ای با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت دارد. در پنل پشتی موتو جی ۶۰ اس، ماژول دوربین چهارگانه‌ای قرار گرفته که متشکل شده است از حسگرهای زیر:

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f٫1.7
دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f٫2.2 و میدان دید ۱۱۸ درجه‌ای
دوربین ۵ مگاپیکسلی جهت ثبت تصاویر ماکرو با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f٫2.4
دوربین ۲ مگاپیکسلی جهت تشخیص عمق تصویر با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f٫2.4

در بالای صفحه‌نمایش این گوشی دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد که از گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f٫2.2 استفاده می‌کند. از مشخصات سخت‌افزاری دیگر موتو جی ۶۰ اس می‌توان به پشتیبانی از چیپ NFC، برخورداری از درگاه جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و امکان شارژ باتری با فناوری شارژ باسیم ۵۰ وات اشاره کرد. متأسفانه در فهرست مشخصات سخت‌افزاری محصول جدید موتورولا اشاره‌ای به ظرفیت باتری نمی‌شود.

موتورولا

موتو جی ۶۰ اس همراه با اندروید ۱۱ روانه‌ی بازار می‌شود و دارای ابعاد ۱۶۹٫۷ در ۷۵٫۹ میلی‌متر به ضخامت ۹٫۶ میلی‌متر و وزن ۲۱۲ گرم است. طبق فهرست منتشرشده، محصول جدید موتورولا با قیمتی معادل ۴۳۰ دلار و رنگ‌بندی آبی و سبز به بازار برزیل راه می‌یابد.

منبع خبر اشاره دارد که احتمالا موتو جی ۶۰ اس در بازارهای دیگر دنیا با قیمت ارزان‌تر از بازار برزیل عرضه شود؛ زیرا اصولا گوشی‌های هوشمند با قیمت بالاتری در این کشور فروخته می‌شوند. هم‌اکنون امکان سفارش موتو جی ۶۰ اس موتورولا در بازار برزیل وجود دارد؛ اما هنوز زمان عرضه‌ی آن به مناطق دیگر دنیا مشخص نشده است.

به گزارش زومیت، مشخصاتی که موتو جی ۶۰ اس دارد باعث شده است مقایسه‌ی آن با موتو جی ۶۰ کمی دشوار شود. درواقع از برخی جهات می‌توان شباهت‌هایی بین دو گوشی هوشمند یافت؛ اما موتو جی ۶۰ از پردازنده‌ای توانمندتر استفاده می‌کند و دوربین‌هایی با رزولوشن بالاتری دارد؛ ولی موتو جی ۶۰ اس از فناوری شارژ سریع‌تری استفاده می‌کند و به ماژول دوربین اصلی، دوربین ماکرو اضافه شده است. انتظار می‌رود نسخه‌ی قابل عرضه‌ی موتو جی ۶۰ اس در بازارهای دیگر دنیا از تنوع رنگ‌‌ بیشتری برخوردار باشد؛ به‌طوری‌که در تصاویر می‌توان نسخه‌ای با رنگ‌ نقره‌ای را مشاهده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید