مهمان ناخوانده در تهران/دهکده هایی که قرار است به زندگی مدرن کمک کنند

    کد خبر :820229
دهکده هایی که قرار است به زندگی مدرن کمک کنند

زندگی مدرن و آپارتمان نشینی فعالیت‌های روزانه ما را کاهش داده و فعالیت ورزشی چندانی نداریم و استفاده از امکانات باشگاه های ورزشی در بخش خصوصی هم هزینه گزافی دارد و کمبود مجموعه‌های ورزشی‌ دولتی که هم تنوع ورزش‌ها در آن زیاد باشد و هم برای همه اقشار جامعه در دسترس باشد قابل لمس است.

چندی پیش سازمان ورزش شهرداری تصمیم گرفت برای ایجاد زندگی شهروندی سالم در چند نقطه تهران دهکده‌های ورزشی ایجاد کند. یکی از این دهکده‌ها، شهر ورزش در بوستان ولایت است که به صورت آزمایشی افتتاح شد اما هنوز استفاده کاربردی از آن نشده است.

امیر محسنی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران که قول ایجاد دهکده‌های ورزشی در چهارنقطه تهران را داده بود،درباره این دهکده‌های ورزشی و وضعیت فعلی آن هاگفت:طراحی این دهکده‌ها انجام شده و در مرحله انتشار فراخوان جهت سرمایه گذاری است، اما هنوز به مرحله فیزیکی نرسیده است.

وی افزود:در حال حاضر، در شهر تهران، احداث چهار دهکده ورزشی را پیش بینی کرده‌ایم که شهروندان بتوانند در این دهکده‌های ورزشی، به طور خانوادگی و با انجام فعالیت‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای ساعاتی را به طور خانوادگی به ورزش بپردازند.

محسنی درباره یکی دیگر از اهداف این دهکده‌های ورزشی گفت: عمده ترین مزیت این طرح ممنوعیت استفاده از ابزار الکترونیکی مثل موبایل و تبلت در این دهکده هاست و قصد داریم شیوه های زندگی سالم شهروندی را رواج داده تا در چند سال آینده جامعه ای پویا را در اختیار داشته باشیم و این موضوع به سلامت جسمی و روحی در خانواده ها نیز منجر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی در پایان افزود:در حال حاضر طراحی ساخت تمام شده و پیش بینی این است که تا پایان سال ۱۴۰۰ حداقل در یک نقطه از ۴نقطه‌ای که برای احداث در نظر گرفتیم شاهد افتتاح باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید