معرفی یک خودروی باکیفیت چینی/ام جی5 مدل 2021 زیباتر از همیشه وارد بازار می شود / عکس

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۴۵
    کد خبر :846784
معرفی یک خودروی باکیفیت چینی

جدیدترین محصولی که از برند MG در گروه خودرو عصر ایران معرفی شد مربوط به خانواده “6” می شود که با نام کامل ام جی6 مدل 2021 اینجا قابل دسترسی است. هم اکنون مدل دیگری از این برند با نام ام جی5 مدل 2021 را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گفتنی است؛ ام جی میان دیگر برندهای چینی همواره عملکرد موفق تری در زمینه طراحی محصولات داشته و به عبارت دیگر بیشتر به دل مخاطب نشسته است. این ویژگی البته مربوط به ریشه های آن می شود. نام موریس گاراژ با رودسترهای اسپرت و سابقه ای از 1924 میلادی، شناخته می شود. این کمپانی که با لوگوی مشهور “MG” محصولاتش را روانه بازار می کند از زمان تاسیس تا کنون حدود 10 بار تغییر مالکیت را پشت سر گذاشته تا آنکه از سال 2005 به عنوان بخشی از گروه خودروسازی سایک موتور چین فعالیت خود را ادامه می دهد.

ام جی5 همانند ام جی6 طراحی مدرن و کاملا متفاوتی را با نسل قبل سواری های خود به نمایش می گذارد. در قسمت دماغه، چراغ های اصلی الگوی برش بسیار جذابی دارند تا نگاهی مرموز و جدی ایجاد کنند. گرافیک داخلی آنها نیز متشکل از ال ایی دیی و هالوژن کاملا خلاقانه جانمایی شده اند.

گریل(جلوپنجره) کاملا در عرض توسعه یافته و بافت جدیدی برای آن انتخاب شده تا اطراف لوگوی بزرگ MG را پوشش دهد. بامپر(سپر) جلو نیز طراحی چندسطحی بسیار مناسبی دارد تا مجموعا چهره ای اسپرت برای ام جی5 مدل 2021 شکل گرفته باشد.

در نقدهای خودرویی؛ ام جی5 با تویوتا کرولا مقایسه شده که البته از منظر ابعاد، ام جی5 مجموعا مقداری بزرگ تر است.

طول خودرو برابر با 4675 میلیمتر، عرض برابر با 1842 میلیمتر و ارتفاع 1480 میلیمتر است. فاصله بین محورها برابر با 2680 میلیمتر است. بدین ترتیب هم در طول و هم عرض برتری با ام جی5 خواهد بود. رینگ ها در حالت استاندارد 17 اینچی هستند.

زیبایی های طراحی ام جی5 زمانی بیشتر نمایان می شود که از زاویه تصویر زیر بدان نگاه کنید. مجموعه ای از خطوط و زوایا که بدنه ای عضلانی را برای آن شکل داده است. خط شانه از فندر(گلگیر) جلو با شیب منفی به انتهای درب عقب حرکت می کند و آنجا دست به دست خط و حجم جدیدی می دهد که روی فندر عقب ایجاد شده و در نهایت به چراغ های اصلی عقب می رسد.

گرافیک داخلی آبشاری چراغ های عقب نیز در نوع خود جلب نظر می کند. بامپر عقب و شکل قرار گیری خروجی های کرومی سیستم اگزوز در قاب یک شبه دیفیوزر نیز به خوبی با مجموعه آنچه که مشاهده کردیم، هماهنگ و سازگار است.

فضای داخل کابین و کیفیت مواد به کار رفته در توسعه آن با توجه به تجربیات قبلی از ام جی، در جلب نظر مخاطب عملکرد موفقی خواهد داشت. اینجا تم چرم دو رنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر 10 اینچی سیستم سرگرمی، پشتیبانی از اتصال تلفن هوشمند، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سانروف، استارت دکمه ای، کلید دیجیتال(روی تلفن هوشمند) و … در اختیار کاربر قرار می گیرد.

از امکانات ایمنی می توان به ترمز ای بی اس، دستیار ترمز، دستیار حرکت در سربالایی، پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، 6 ایربگ، دوربین عقب، هشدار برخورد، نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دوربین 360 درجه و … اشاره کرد.

در بخش پیشرانه و تریم پایه از تپنده 1.5 لیتری 4 سیلندر با 114 اسب بخار خروجی و گشتاور 150 نیوتن متر استفاده شده است. در خبرها به حضور موتور توربو نیز اشاره شده که خروجی آن برابر با 173 اسب بخار خواهد بود.

در بخش جعبه دنده نیز نمونه 8 سرعته سی وی تی به عنوان مهمترین گزینه مطرح شده است.

عصر ایران

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید