معرفی و بررسی پایه دوربین و گیمبال

    کد خبر :870611

همان طور که در جریان هستید پایه دوربین و گیمبال جزء یکی از تجهیزات مهم و کلیدی شغل های عکاسی و فیلمبرداری به شمار می روند و همچنین شما با استفاده از این ابزار های جانبی می توانید میزان کیفیت عکس ها و فیلم های مورد نظر خود را تا حد زیادی نیز افزایش دهید.

در ادامه این مقاله مطالبی کلیدی و اساسی در رابطه با تحلیل و بررسی موضوع انواع ویژگی ها و کاربرد های پایه دوربین و گیمبال به طور کامل بیان خواهیم کرد و همچنین به سراغ معرفی فروشگاه معتبر و اینترنتی دیدنگار نیز خواهیم رفت.

 

پایه دوربین چیست؟

به طور کلی اگر شما به دنبال یک عکاسی حرفه ای و پیشرفته هستید پیشنهاد ما به شما این است که حتما از وسیله ای به نام سه پایه دوربین استفاده کنید و همچنین شما با استفاده از این ابزار می توانید میزان حساسیت ISO را کنترل کنید و در مجموع وجود همین عامل باعث می شود که میزان کیفیت تصاویر شما افزایش پیدا کند.

اولین نکته ای که در رابطه با کاربرد پایه دوربین خدمت شما بیان خواهیم کرد موضوعی به نام لرزش دوربین است؛ همان گونه که میدانید شما با استفاده از این وسیله می توانید میزان لرزش دست های خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید و همچنین به این مورد توجه داشته باشید که اگر سرعت شاتر از فاصله کانونی لنز دوربین کمتر باشد در این صورت شما حتما باید از سه پایه استفاده کنید.

از دیگر کاربرد های اصلی پایه های دوربین می توان به فضای آتلیه عکاسی نیز اشاره کرد؛ شما با استفاده از این ابزار و دوربین عکاسی به راحتی می توانید کادر مورد نظر خود را تنظیم و ثبت کنید و سپس توصیه های لازم و ضروری را به مدل خود انتقال دهید.

اگر شما در درون محیط های داخلی و خارجی مثل جنگل و یا تولد بخواهید از خودتان عکس بگیرید توصیه ما به شما این است که حتما از سه پایه استفاده کنید زیرا دوربین های عکاسی دارای تایمر هستند و در مجموع به این نکته توجه داشته باشید که عکس های سلفی از لحاظ موضوع کیفیت و کادربندی در سطح پایینی قرار دارند.

شما با استفاده از این ابزار کاربردی می توانید میزان عمق میدان و شارپنس تصاویر را افزایش دهید و همچنین به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که بعضی از پایه های دوربین دارای ارتفاع کمی هستند و در نهایت وجود همین عامل باعث می شود که دوربین شما تصاویر عجیب و شگفت انگیزی را ثبت کند.

راهنمای خرید پایه دوربین

اولین نکته ای که در هنگام خرید پایه دوربین باید رعایت کرد موردی به نام جنس بدنه است؛ به این نکته توجه داشته باشید که پایه های آلومینیومی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و از آن طرف پایه های پلاستیکی از لحاظ موضوع قیمت و کیفیت در سطح پایینی قرار دارند.

از دیگر مواردی که در حین خرید سه پایه باید به آن توجه کرد موضوعی به نام وزن محصول است؛ به طور کلی پایه هایی برای شما مناسب هستند که بتوانند دو برابر وزن دوربین عکاسی را تحمل کنند که در مجموع می توان به مواردی مثل پایه های آلومینیومی و ضد زنگ نیز اشاره کرد.

وجود قفل سه پایه جزء یکی دیگر از نکاتی است که در حین خرید این محصول باید به آن توجه کرد و به طور کلی شما با استفاده از این قابلیت می توانید از افتادن و یا سر خوردن پایه ها به خوبی جلوگیری کنید و در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که از قفل های مستحکم آلومینیومی استفاده کنید.

گیمبال چیست؟

همان طور که میدانید گیمبال یا استابلایزر جزء یکی از ابزار های تکنولوژیک و مدرن محسوب می شود و همچنین شما با استفاده از این وسیله می توانید دوربین فیلم برداری مورد نظر خود را در هوا به صورت معلق نگه دارید.

گیمبال ها دارای مدل های مختلف و متنوعی هستند که در مجموع می توان به گیمبال های دو محوره و سه محوره نیز اشاره کرد که در ادامه این بخش بیشتر راجع به آنها صحبت خواهیم کرد.

گیمبال های دو محوره از وزن نسبتا کمی برخوردار هستند و شما می توانید آنها را به راحتی جا به جا کنید و در نهایت به این مورد توجه داشته باشید که گیمبال های دو محوره فقط حرکات چرخشی و عمودی را پشتیبانی می کنند.

در رابطه با موضوع معرفی گیمبال های سه محوره اینگونه می توان بیان کرد که اگر به دنبال یک فیلم برداری حرفه ای و درجه یک هستید پیشنهاد ما به شما این است که حتما از گیمبال های سه محوره استفاده کنید.

همان طور که میدانید گیمبال های سه محوره حرکات افقی، عمودی و چرخشی دوربین فیلم برداری را به خوبی کنترل می کنند و در مجموع وجود همین عامل اصلی باعث می شود که لرزش دوربین به هیچ وجه احساس نشود.

گیمبال های سه محوره از قیمت و وزن نسبتا بیشتری برخوردار هستند و همچنین به این نکته حتما توجه داشته باشید که گیمبال های سه محوره نیازمند باتری اضافه هستند زیرا این دسته از محصولات انرژی بیشتری مصرف می کنند.

در حین خرید گیمبال حتما به باتری آن توجه ویژه داشته باشید؛ بعضی از گیمبال ها دارای باتری های قلیایی هستند و بعضی از آنها دارای باتری های لیتیومی هستند و همچنین به این مورد اساسی توجه داشته باشید که باتری های قلیایی پس از اتمام انرژی باید تعویض شوند ولی از آن طرف باتری های لیتیومی قابلیت شارژ مجدد را به همراه دارند.

گیمبال های مختلف و متعددی در بازار داخلی و خارجی موجود هستند که در نهایت می توان به موارد محبوب و پرفروش مثل OSMO Mobile، Zhiyun CRANE، TILTA G1 و OSMO+ نیز اشاره کرد.

در نهایت با توجه به مطالب کلیدی و اساسی که در رابطه با معرفی، تحلیل و بررسی موضوع راهنمای خرید پایه دوربین و گیمبال خدمت شما به طور کامل بیان کردیم؛ شما می توانید به مجموعه معتبر و حرفه ای دیدنگار مراجعه کنید و همچنین محصولات مورد نظر خود را با قیمتی خوب و کیفیتی عالی نیز تهیه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید