معرفی هاوال چیتو 2021

    کد خبر :820988
معرفی هاوال چیتو 2021

گریت‌وال در سال‌های اخیر توجه خود را به ساخت خودروهای شاسی­‌بلند و کراس‌اور معطوف کرده و می­‌توان به جرات ادعا کرد که در این زمینه موفق هم بوده است. اکنون شرکت هاوال به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه گریت‌وال، کراس‌­اور تازه‌­ای را معرفی کرده که در رده مدل‌های جمع‌وجور قرار می‌­گیرد.

یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزین­‌سوز برای هاوال چیتو قابل انتخاب است که در دو نسخه با 150 یا 184 اسب‌بخار قدرت قابل سفارش است.

این خودروی جدید که به عنوان جانشین مدل F5 و با نام چیتو (Chitu) معرفی شده، چهارمین محصول هاوال روی پلتفرم L.E.M.O.N و دومین مدل از این برند بوده که با اسم یک حیوان نام‌گذاری شده چراکه چیتو به معنای «اسب سرخ» است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای هاوال چیتو به ترتیب 4.45، 1.841، 1.625 و 2.7 متر است و همان‌طور که اشاره شد، این خودرو در رده کراس‌اورهای جمع‌وجور قرار می­گیرد.

یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزین­‌سوز برای هاوال چیتو قابل انتخاب است که در دو نسخه با 150 اسب­‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور یا 184 اسب‌بخار قدرت و 275 نیوتن‌متر گشتاور قابل سفارش است. هردو مدل با جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه خودکار عرضه می­‌شوند.

نسخه هیبرید این خودرو هم به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی و یک پیشرانه برقی مجهز است، که در مجموع 190 اسب­‌بخار قدرت در اختیار این کراس‌­اور قرار می­دهد.

نمای جلوی محصول هاوال به نظر آشناست و به لطف فرم تیز چراغ‌ها، جلوپنجره بزرگ و حاشیه آن، طرحی اسپرت را به نمایش گذاشته است. خط جانبی بدنه مستقیماً به چراغ‌های عقب متصل شده و در نمای عقب هم با طرحی هماهنگ روبرو هستیم که چراغ سرتاسری و حروف HAVAL روی در صندوق، مهمترین شاخصه­‌های آن است.

اما فضای کابین هاوال چیتو را باید یکی از مزیت­‌های آن نسبت به نمونه­‌های مشابه دانست، جایی که فرم کنسول میانی با کمی چرخش به طرف راننده، نمایشگر مرکزی 12.3 اینچی با سامانه ارتباطی هوشمند Fun-Life، اهرم کریستالی دنده و دکمه­‌های لمسی، حال و هوای یک خودروی مدرن و امروزی را به خوبی القاء کرده است.

برخی خصوصیات نوآورانه همچون شناسایی هویت، سامانه خودران سطح 2، نمایشگر هداپ و هشدارهای هنگام رانندگی، بازهم یادآور رانندگی با یک خودروی مدرن خواهند بود. دستیار پارک خودکار و سامانه پایش هوشمند هم برای این مدل پیش‌­بینی شده است.

به گزارش باما، هاوال چیتو در سه تریم و با قیمت 17,050 الی 19,230 دلار به فروش می‌رسد. چانگان CS75 پلاس و جیلی بویو مهمترین رقیبان این مدل خواهند بود. با توجه به وضعیت بازار خودرو در چین، به نظر می­رسد هاوال چیتو تنها با ثبت آمار فروش بیش از 7 هزار دستگاه در سال می­‌تواند از موفقیت خود اطمینان داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید