معرفی شغل و بازار کار تعمیرات الکترونیک

    کد خبر :730823

در حوزه مشاغل فنی، شغل تعمیرات الکترونیک از جمله مشاغل پایدار و پردرآمد محسوب می شود. با یک نگاه کلی به محیط پیرامون خود، با وسایل و تجهیزات الکترونیکی ریز و درشت مواجه می شویم.

بدون تردید، نقش و اهمیت تجهیزات و وسایل الکترونیکی را در تمام ابعاد زندگی انسان ها نمیتوان نادیده گرفت. در ساختمان بسیاری از این وسایل از مدارها و بردهای الکترونیکی مختلفی استفاده به عمل آمده است. در صورت ایجاد خرابی و مشکل در برد دستگاه، تعمیر و برطرف کردن مشکل پیش آمده بیش از پیش اهمیت و ضرورت پیدا می کند.

 

 

حرفه و شغل تعمیرات الکترونیک در جهت برآورده ساختن نیازها و برطرف کردن مشکلات شکل گرفته برای انواع و اقسام تجهیزات الکترونیکی، در دسترس افراد قرار دارد.

معرفی شغل تعمیرات الکترونیک

گفتنی است که شغل تعمیرات الکترونیک به عنوان یکی از مشاغل حوزه برق، به عیب یابی و شناسایی مشکل ایجاد شده در وسایل برقی، به منظور تعمیر اصولی و صحیح آن می پردازد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که از جمله قطعات بسیار مهم در ساختار لوازم الکترونیک، به بردهای الکترونیک اختصاص دارد.

بر همین اساس، تعمیر و نگهداری وسایل الکترونیکی، جزئی جدایی ناپذیر و لاینفک از شغل تعمیرات الکترونیک به حساب می آید. در حال حاضر ردپای وسایل الکترونیک در بسیاری از منازل و محیط های کاری به صورت محسوس به چشم می خورد.

از سوی دیگر، این تجهیزات به صورت روزمره و به منظور انجام کارها مورد استفاده اغلب قریب به اتفاق مردم قرار می گیرند. در صورت بروز مشکل در عملکرد این تجهیزات، مراجعه به تعمیرکاران متخصص و استفاده از تخصص آنها، بهترین و مؤثرترین راهکار به شمار می آید.

در چنین مواقعی اهمیت و ضرورت شغل تعمیرات الکترونیک بیش از پیش به چشم می آید. بنابراین، رفع و برطرف ساختن عیب های وسایل الکترونیک به صورت تخصصی بخشی از وظایف شغل تعمیرات الکترونیک تلقی می گردد.

 

 

اهمیت شغل تعمیرات الکترونیک

بدون اغراق، شغل تعمیرات الکترونیک در زمره شغل های پرکاربرد و در عین حال پردرآمد مشاغل فنی محسوب می شود. لازم به ذکر است که برخورداری از شغل مطلوب و پایدار در کنار امنیت شغلی، به یکی از مهمترین دغدغه بسیاری از متقاضیان بازار کار و جوانان این مرز و بوم تبدیل شده است.

از سوی دیگر، وجود مشکلات اقتصادی در طی این سال ها و متعاقب آن افزایش نرخ بیکاری، داشتن یک شغل با ثبات و مناسب را بیش از پیش گوشزد می نماید. در این میان، بازار کار مشاغل فنی و به ویژه شغل تعمیرات الکترونیک به علت ثبات و پایدار بودن، مورد توجه بسیاری از جوانان و افراد جویای کار قرار گرفته است.

از سوی دیگر، برای متخصص شدن در این حرفه نیازی به طی کردن سال های طولانی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی نبوده، بلکه با سپری کردن دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی و فراگیری تعمیرات تجهیزات الکترونیک به راحتی میتوان جذب بازار کار شده و به کسب درآمد پرداخت.

 

 

بازار کار شغل تعمیرات الکترونیک چگونه است؟

به طور کلی، در بازار کار برخورداری از مؤلفه هایی مانند تخصص، مهارت، به انضمام تجربه، برای کارجویان به عنوان یک امتیاز ویژه محسوب می شود. در حرفه و شغل تعمیرات الکترونیک نیز این پارامترها بسیار تاثیرگذار و مؤثر هستند.

بر این اساس، برخورداری از تخصص و مهارت بالا، بستر مناسب برای موفقیت و کسب درآمد مناسب را برای افراد ایجاد می سازد. از سوی دیگر، شغل تعمیرات الکترونیک در ردیف شغل های پرکاربرد در حوزه صنعت برق بوده که حوزه های گسترده ای را در بر می گیرد.

کسب تخصص کافی و صرف زمان لازم در این حرفه از پیش نیازها و پیش شرط های ضروری قلمداد می گردد. با این حال، با توجه به گستردگی و متنوع بودن تجهیزات الکترونیکی، میتوان عنوان نمود که بازار کار شغل تعمیرات الکترونیک در وضعیت مناسب و پایداری به سر می برد.

علاوه بر این، مشترک بودن اصول تست و عیب یابی، در کنار دانش پایه این تجهیزات، در رونق بخشیدن به بازار این حرفه تاثیر بسزایی دارد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که تخصصی بودن تعمیرات وسایل الکترونیک از یک طرف و تقاضای بالا برای تعمیرات این تجهیزات از طرف دیگر، بازار کاری خوب و مناسبی را برای این کسب و کار تخصصی پدید آورده است. ناگفته نماند که برای وارد شدن به عرصه تعمیرات تجهیزات الکترونیک، گذراندن دوره های تخصصی در آموزشگاه های معتبر از بهترین راهکارها می باشد.

 

درآمد شغل تعمیرات الکترونیک چقدر است؟

گفتنی است که میزان درآمد در هر حرفه تحت تاثیر عوامل و فاکتورهای مختلفی قرار دارد. برخورداری از مهارت های مورد نیاز و لازم به همراه تخصص بالا، از پارامترهای مهم و حائز اهمیت در این زمینه به شمار می آید.

از آنجایی که شغل تعمیرات الکترونیک یک مهارت تخصصی و حرفه ای می باشد، ارتقا و افزایش مهارت و توانمندی، با افزایش میزان درآمد تعمیرکار رابطه مستقیم و تنگاتنگ دارد.

بر این اساس، متاثر از افزایش مهارت و تخصص، میزان درآمد تعمیرکار نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. مضاف بر این، برخورداری از دانش به روز، ارائه قیمت های اقتصادی و مقرون به صرفه، تبلیغات مناسب، عرضه خدمات ویژه و منحصر به فرد و همنیطور مشتری مداری، از دیگر شاخصه های تاثیرگذار در این مقوله تلقی می گردند.

با این تفاسیر باید خاطر نشان نمود که 5 الی 17 میلیون تومان در ماه، متوسط درآمد شغل تعمیرات الکترونیک عنوان شده است.

 

چگونه وارد شغل تعمیرات الکترونیک شده و در این شغل موفق شویم؟

همانطور که اشاره شد مهارت و دانش کلید موفقیت و شرط لازم برای موفقیت در این شغل می باشد. بنابراین برای ورود و موفقیت در شغل تعمیرات الکترونیک می بایست دانش و مهارت های لازم برای تعمیرات و عیب یابی انواع تجهیزات الکترونیک و بردهای آن را داشته باشید.

شایان ذکر است که امروزه آموزشگاه های معتبری دوره های تخصصی و حرفه ای تعمیرات وسایل و تجهیزات الکترونیکی را زیر نظر برجسته ترین اساتید برگزار می نمایند.

افراد میتوانند با شرکت در دوره های تخصصی تعمیرات برالکترونیک، خیال خود را بابت برخورداری از یک شغل ثابت و پایدار راحت نمایند. ناگفته نماند که بردهای الکترونیکی در بسیاری از تجهیزات الکتریکی نظیر لوازم خانگی، دستگاه های لپ تاپ، رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند طراحی شده است. خراب شدن برد دستگاه، کارکرد نامطلوب و غیر اصولی آن را به دنبال دارد.

 

 

آموزشگاه فنون برق بهترین انتخاب کارآموزان الکترونیک

آموزشگاه فنون برق یکی از بهترین آموزشگاه ها در کشور است که به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای به آموزش مباحث مربوط به تعمیرات و عیب یابی تجهیزات الکترونیک می پردازد.

دوره آموزش تعمیرات برد، دوره آموزش plc، دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی، دوره نصب و تعمیرات کولر گازی و پکیج دیواری، دوره آموزش برق صنعتی بخش کوچکی از دوره های این آموزشگاه است.

لازم به ذکر است کلیه دوره های آموزشی این آموزشگاه در کارگاه های مجهز و زیر نظر اساتید کاملا حرفه ای و متخصص برگزار شده و کارآموزان هنگام آموزش به صورت عملی تمامی مباحث آموزشی را تمرین می کنند.

در پایان دوره نیز با دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای و مشاوره رایگان بازاریابی همچنین پشتیبانی نامحدود آماده ورود به بازار کار می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه به سایت فنون برق به آدرس https://fonoonbargh.com/ مراجعه کرده یا با شماره 02166576476 تماس حاصل نمایید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید