معرفی سری پی 50 هواوی در ۱۲ خرداد رسما تأیید شد

  • آرشیو
  • شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۴۳
    کد خبر :814587
معرفی سری پی 50 هواوی در ۱۲ خرداد رسما تأیید شد

انتظار می‌رود هواوی در تاریخ ۱۲ خرداد علاوه بر سیستم‌ عامل هارمونی 2، از محصولات مبتنی بر آن از جمله هواوی واچ 3، تبلت میت‌پد پرو 2 و سری هواوی پی 50 رونمایی کند.

برای مدتی است که شایعاتی در مورد معرفی سیستم‌عامل هارمونی ۲ هواوی در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ سیستم‌عاملی که جایگزین اندروید خواهد شد تا کمی از فشار واردشده بر اثر تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده بر هواوی کاسته شود. در زمان ریاست دونالد ترامپ، دولت آمریکا به شرکت هواوی اتهام زد که اطلاعات شهروندان آمریکایی را سرقت می‌کند و به دولت چین تحویل می‌دهد. هواوی اتهامات واردشده را تکذیب می‌کرد؛ اما تحریم‌های بسیار سختی برای شرکت چینی در نظر گرفته شد.

تحریم‌های ایالات متحده به شرکت‌های آمریکایی اجازه‌ی همکاری با هواوی نمی‌داد و همچنین هواوی دیگر حق هیچ‌گونه فعالیت در خاک ایالات متحده نداشت. ضربات بعدی زمانی به هواوی وارد شد که TSMC قبول سفارش برای تولید انبوه تراشه‌های کرین های‌سیلیکون را در ابتدا کاهش داد و سپس متوقف کرد. در واقع هواوی در شرایطی قرار گرفت که دیگر نمی‌توانست به اندازه‌ی نیاز تراشه برای پرچم‌داران خود تولید کند و محصولات جدید این شرکت فاقد سرویس‌های گوگل مانند دسترسی به پلی استور بودند.

به گزارش زومیت، اما هواوی سیاست‌های جدیدی در نظر گرفت و برای ماندن در بازار گوشی‌ هوشمند تلاش کرد. ازجمله کارهایی که صورت گرفت، معرفی سرویس اپ گالری برای جایگزینی با پلی استور گوگل بود؛ اما شرکت چینی اعلام کرد که سیستم‌عامل انحصاری خود را نیز توسعه می‌دهد. این سیستم‌عامل که هارمونی ۲ نام دارد در ۱۲ خرداد معرفی خواهد شد.

GSMArena گزارش می‌دهد که هارمونی ۲ تنها دستاورد هواوی در کنفرانس پیش رو نخواهد بود. شرکت چینی در نظر دارد محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل انحصاری خود را نیز معرفی کند که شامل ساعت هوشمند هواوی واچ ۳، تبلت میت‌پد پرو ۲ و سری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار هواوی پی ۵۰ می‌شوند. این اطلاعات به‌صورت رسمی تأیید شده و هواوی تیزرهایی در رابطه با محصولات جدید خود منتشر کرده است.

در تیزری که منتسب به سری پی ۵۰ است، ماژول دوربینی با طراحی دوال‌رینگ دیده می‌شود؛ ماژولی که گویا قرار است در سری پی ۵۰ هواوی مورد استفاده قرار گیرد. این طراحی متشکل دو حلقه است که دوربین‌ها به همراه حسگرها و فلش در داخل حلقه‌ها قرار می‌گیرند.

در مورد دوربین اصلی مورد استفاده در سری پی ۵۰ گفته می‌شود که هواوی از سونی کمک گرفته است تا حسگر IMX800 با ابعاد ۱ اینچی را روی ماژول دوربین سوار کند. البته اطلاعات منتشرشده در حد شایعه است و باید صبر کرد و دید چه اتفاقاتی در کنفرانس خبری ۱۲ خرداد شرکت چینی رقم می‌خورد. استفاده از دوربینی با حسگر ۱ اینچی تازگی ندارد و شارپ چندی پیش پرچم‌داری با همکاری لایکا معرفی کرد که روی ماژول دوربین، حسگر ۱ اینچی سوار شده بود.

سری پی ۵۰ اتفاقات بزرگی برای هواوی رقم خواهد زد؛ زیرا در تولید مدل‌های این سری دیگر خبری از همکاری با لایکا نخواهد بود و تراشه‌ی مورد استفاده در مدل‌های مختلف هواوی پی ۵۰ نیز هنوز به‌صورت رسمی مشخص نشده است. هواوی در پرچم‌داران خود از تراشه‌های سری کرین استفاده می‌کرد؛ اما باید دید شرکت چینی برای پرچم‌داران بعدی خود چه برنامه‌هایی در نظر می‌گیرد.

عرضه‌ی پرچم‌داران بعدی هواوی با سیستم‌عامل هارمونی ۲ نشان می‌دهد که تا چه حد شرکت چینی حاضر به ریسک کردن در بازار گجت‌های هوشمند است. بروز هرگونه مشکل در هارمونی ۲ می‌تواند آسیب فراوانی به هواوی و فروش محصولات جدید این شرکت بزند. البته اعضای سری پی ۵۰ تنها محصولات مبتنی بر هارمونی نیستند.

چندی پیش گزارش شد که هواوی تیزرهایی از میت‌پد پرو ۲ و هواوی واچ ۳ منتشر کرده است. در تیزر میت‌پد پرو ۲ می‌شد M-Pen را مشاهده کرد که مشخص می‌سازد تبلت جدید شرکت چینی از قلم لمسی پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود هواوی تبلت میت‌پد پرو ۲ را در ابعاد ۱۲٫۲ و ۱۲٫۶ اینچی روانه‌ی بازار کند. در زیر قاب این تبلت هواوی، تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ قرار خواهد داشت که در محصولات پیشین شرکت چینی استفاده شده بود و به‌نوعی می‌توان گفت امتحان خود را به‌خوبی پس داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید