جدیدترین اخبار
15 شهریور 1399 ساعت 15:27 اقتصادی کد خبر :743519

دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک را بیشتر بشناسیم/ تصاویر

دنا پلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو, دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربوی اتوماتیک، نمایشی از اوج توانمندی های صنعت خودروی کشور در طراحی و تولید خودرو های روز است .

سدان جدید ایران خودرو هم اکنون در آستانه ورود به بازار کشور است، این خودرو دو مشخصه اصلی یعنی بهره گیری از پیشرانه قدرتمند 150 اسب بخاری و گیربکس جدید و مدرن شش سرعته اتومات را یدک می کشد که پیشتر در هیچ خودروی تولیدی در کشور وجود نداشت.

بررسی فنی

این محصول نخستین خودروی اتوماتیک تمام بومی کشور است که نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات نیز یکی از خودروهای پیشرو بازار در کلاس D به حساب می آید.
در قلب سوگلی جدید ایران خودرو پیشرانه EF7مجهز به توربوشارژر می تپد که توانایی تولید حداکثر قدرت 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن از دور موتور 2200 تا 4800، عدد 215 نیوتن متر را نشان می دهد که بیانگر کشش قابل قبول این سدان 4559 میلیمتری است.

گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو, دنا پلاس توربو اتوماتیک

 

انتقال قدرت به محور جلو در این محصول از طریق گیربکس شش سرعته اتومات جدید ایران خودرو صورت می گیرد و شتاب 11 ثانیه ای را برای این خودرو به ارمغان می آورد.

دنا پلاس توربو در کنار ابعاد مناسب برای خانواده ها، مصرف سوخت 6.9 لیتر در جاده دارد و در سیکل ترکیبی مصرف آن به 8.1 لیتر می رسد و این در حالی است که بسیاری از رقبای مشابه این خودرو مصرف سوخت بالاتری دارند و این موضوع نشان دهنده فناوری جدید گیربکس و پیشرانه این خودروست.

رینگ دنا پلاس توربو اتوماتیک e1599305173727 ایران خودرو, دنا پلاس توربو اتوماتیک

 

تجهیزات ایمنی و رفاهی

دنا پلاس توربو اتوماتیک نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز رقیبی را در بین خودرو های هم رده داخلی پیش روی خود نمی بیند. این خودرو در بخش ایمنی از 4 کیسه هوا ( راننده، سرنشین جلو و جانبی) بهره می برد و ترمز های عقب و جلوی آن دیسکی است. این خودرو همچنین از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به صورت اتوماتیک بهره می برد.

در بخش فرمان نیز شاهد تغییرات اساسی در این خودرو هستیم چرا که سیستم فرمان برقی روی این مدل نصب شده است . فرمان برقی، در سرعت های مختلف میزان نرمی متفاوتی را ارائه می کند که موجب سهولت فرمان پذیری در سرعت های پایین و مانورها و همچنین ایمنی با سفت شدن فرمان در سرعت های بالا می شود.

این خودرو از سیستم تهویه اتوماتیک بهره می برد و سرنشینان عقب نیز با دریچه ای مجزا می توانند از این سامانه استفاده کنند. کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل این خودرو از روی فرمان صورت می گیرد و نمایشگر تصویری آن به GPS، بلوتوث، بلندگو های جلو و عقب و تیوتر مجهز شده اند.

نمای عقب دنا پلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو, دنا پلاس توربو اتوماتیک

 

سیستم روشنایی

چراغ های جلو و عقب این خودرو با طراحی جدید به لامپ های LED و چراغ روشنایی در روز مجهز شده اند و چراغ مه شکن عقب و جلو نیز از آپشن های استاندارد این سدان جدید به حساب می آید. آیینه های جانبی نیز در دنا پلاس توربو اتوماتیک برقی، راهنمادار و تاشونده هستند.

تریم داخلی این خودرو تک رنگ مشکی است که با تزئینات دکوراتیو طرح چوب همراه شده و با تودوزی مخمل و کفپوش های موکتی حس آرامش در طول سواری را به سرنشیان القا می کند. بهره گیری از نوارهای کرومی دور شیشه های جانبی و دستگیره های کرومی نیز مشخصه دیگری است که به القای جلوه پریمیوم به این سدان جدید کمک بسزایی می کند. تجهیزات ایمنی
این خودرو به سیستم ضد سرقت در کنار سيستم هشدار دهنده مركزي ورود غير مجاز مجهز است و از دوربین و سنسور عقب نیز بهره می برد.

داشبورد دنا پلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو, دنا پلاس توربو اتوماتیک

 

صندلی ها

یکی از مهم ترین بخش های یک خودرو برای حفظ آرامش سرنشینان و ارایه سواری لذت بخش، صندلی های آن است. دنا پلاس توربو در این بخش بنا به سنت قدیمی خانواده دنا، از سیستم تنظیم برقی هشت حرکته صندلی جلو و تنظیم برقی صندلی شاگرد بهره می برد و زیر آرنجی برای سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده است.

صندوق عقب

دسترسی به صندوق عقب 500 لیتری جادار این خودرو نیز مانند مدل های پیشین از داخل کابین میسر است.

سانروف

آپشن محبوب ایرانیان یعنی سانروف به صورت استاندارد روی این خودرو قرار دارد و دنا پلاس توربو اتوماتیک علاوه بر این مورد از کروز کنترل، سیستم روشنایی موقت در محیط های تاریک و نمایشگر دماي محيط بهره مي برد.

مقایسه با رقبا

يكي از مهمترين مولفه هاي خودروي دنا پلاس توربوشارژر اتوماتيك نسبت به رقبایش را مي توان قيمت اين محصول دانست ، در بازاري كه خودروهاي رقبا همچون آريزو 5 ، بسترن B20 ، هيوندای اكسنت و….. با قيمتي بالغ بر 400 تا 600 ميليون تومان خريد و فروش مي شوند، خودروي دنا پلاس توربو شارژ اتوماتيك با قيمت مناسب تر مي تواند انتخاب بهتری باشد چراكه علاوه بر صرفه اقتصادی ، توسط شبکه بزرگی از نمایندگی های خدمات پس از فروش درسطح كشور پشتیبانی می شود تا خاطر تمامي خريداران و مشتريان را نيز از اين حيث آسوده نمايد.

Ad

روی خط خبر

  • زالی: نشانه های جدید از خیز کرونا در تهران
  • هلند؛ سرکوب معترضان کرونایی با گاز اشک آورباز / عکس
  • بازداشت کودک آزار در ملایر همدان / زجر کودک با تسبیح
  • تنبیه دانش آموز در قزوین
  • تایید و صدور مجوز واردات واکسن کرونا بر عهده سازمان غذا و دارو است
  • ادعاهای دیپلمات انگلیسی در خصوص نفوذ ایران در یمن
  • احتمال خاموشی در نیمه شمالی کشور بدلیل افزایش مصرف
  • وزیر کشور: عدم حساسیت افکار عمومی نسبت به انتخابات نگران کننده است
  • انتقاد جهانگیری به سیستم فروش خودروهای داخلی
  • عبور ایران‌خودرو از رکورد تولید سال ۹۷
  • کاهش ۱۴۰ هزار تومانی قیمت سکه
  • ممنوعیت تردد شبانه همچنان ادامه دارد
  • شکر و چای در مسیر افزایش تند قیمت
  • واردات خودروی آمریکایی ممنوع است
  • ستاد کرونا: اولین محموله واکسن کرونا به زودی از کواکس وارد کشور می‌شود
  • آلبرتو گریمالدی، تهیه‌کننده «خوب، بد، زشت» درگذشت
  • با ارزش ترین خودروسازان جهان کدام اند؟
  • قیمت رسمی ۲۴ ارز بالا رفت
  • احمد توکلی مدعی شد؛ غسال آیت الله مصباح ابربدهکار بانکی است
  • تکرار اظهارات خصمانه نتانیاهو علیه ایران
  • صادق زیباکلام بازی را باخت، آنهم مجانی!
  • رامبد جوان ساخت خندوانه جدید را آغاز کرد
  • نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مدت دو روز تمدید شد
  • سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند
  • قیمت نفت خام با گسترش محدودیت‌های قرنطینه‌ای افت کرد
  • تیراندازی در ایندیاناپولیس ۶ کشته برجای گذاشت
  • قیمت جهانی طلا رشد کرد/ هر اونس ۱۸۵۸ دلار
  • خودرو در بازار به زیر قیمت کارخانه رسید/ افت ۱۲۰میلیون تومانی چینی‌ها
  • توقیف نفتکش ایرانی توسط اندونزی
  • پرستاران بیمارستان میلاد بازهم تجمع کردند
  • Ad