مصطفی میرسلیم: اصلاح‌طلبان ناامیدند مهم نیست چه کسی سرلیست آنها شود

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ۸:۵۳
    کد خبر :630539

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: اصلاح طلبان اساسا امید چندانی به نتایج انتخابات آینده ندارند لذا بعضا سعی می کنند همه را بدنام کنند تا ضعفهای خود را بتوانند بپوشانند.

 

نگاهی به صحنه سیاسی کشور حکایت از ضعف و ناامیدی اصلاح طلبان دارد. گویی آنها برای توجیه شکست از هم اکنون دست به کار شدند.

 

با وجودی که هنوز ثبت نام نامزدها شروع نشده اما شاهد آن هستیم که هر روز نیروهای جریان اصلاحات با مظلوم نمایی عملکرد شورای نگهبان را در موضوع بررسی صلاحیت نامزدها زیر سئوال می برند.

 

سیدمصطفی میرسلیم در گفتگو با نامه نیوز به این رفتار اصلاح طلبان واکنش نشان داد که مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید.

 

 

*یک واقعیت غیرقابل انکار در عرصۀ سیاسی آن است که عملکرد عارف و فراکسیون امید نتوانست انتظارات جامعه را برآورده کند، با این اوصاف آیا عارف رقیب سهل و آسانی برای اصولگرایان است و انتخابات مجلس سرلیستی او جناح اصولگرا را خوشحال می کند؟

 

-بسم الله الرحمن الرحیم. این که چه کسی در رأس فهرست اصلاح طلبان قرار گیرد چندان مهم نیست. مردم عملکرد واقعی آنها را بویژه در شش سال گذشته با تمام وجود خود درک کرده اند و اصلاح طلبان اساسا امید چندانی به نتایج انتخابات آینده ندارند لذا بعضا سعی می کنند همه را بدنام کنند تا ضعفهای خود را بتوانند بپوشانند و بویژه از شعارهایی که دربرگیرندۀ نفی هردو جناح است پشتیبانی می کنند تا مانع موفقیت اصولگرایان شوند؛ این روش نشان دهندۀ استیصال آنهاست.

 

* اصلاح طلبان از ماه ها پیش دغدغه تکراری خود را درباره بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس اعلام می کنند، چقدر از ادعاهای آنها واقعی و چقدر مظلوم نمایی است؟

 

-این ادعایی است که با نزدیک شدن به هر انتخابات مطرح می کنند تا مثلا خود را محق جلوه دهند. اگر واقعا خود را بر حق می دانستند چرا از اکثریتی که در مجلس داشتند و نیز از اختیارات دولتی که در اختیارشان بود استفاده نکردند برای اصلاح بنیادین قانون انتخابات، فرصتها را از شهریور 95 تا کنون ضایع کردند. با اصلاح قانون می توانستند همۀ اقدامات راجع به انتخابات را بهبود بخشند و ضابطه مند کنند ولی وظیفۀ خود را انجام ندادند و راه انحرافی را در پیش گرفتند و آن متهم کردن شورای نگهبان است!

 

*از حضور آقای ناطق در جلسۀ جامعۀ روحانیت، چه پیامی را باید برداشت کنیم، صرفا برای تجدید خاطره و دیدار با دوستان قدیمی بود یا گامی برای رفع اختلافات و تشتت ها در اردوگاه اصولگرایی؟ در واقع بازگشت آقای ناطق نوری به عرصۀ سیاسی جدی است یا موضوعی ژورنالیستی؟

 

-ناطق نوری تصمیم خود را سالهاست گرفته و بعید می دانم در سن 75 سالگی، مانند برخی نوخاستگان، تجدید نظر کرده باشد و حضور او در برخی از مجامع برای جلوگیری از سوء استفادۀ بدخواهان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. البته مواضع ایشان در دفاع از انقلاب روشن است و از جدی بودن ایشان کاسته نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید