مشخصات نسل جدید کیا اپتیما استاندارد و GT اعلام شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۷:۳۸
    کد خبر :662857

کیا مشخصات سدان اپتیما یا K5 مدل ۲۰۲۱ را همراه‌با تصاویر جدیدی از کابین آن منتشر کرد. مدل GT این خودرو، با پیشرانه‌ی ۲/۵ لیتری توربوشارژ و سیستم AWD عرضه می‌شود.

 

پس از رونمایی رسمی کیا K5 یا اپتیما در اوایل ماه نوامبر، هم‌اکنون خودروساز زیرمجموعه هیوندای مشخصات فنی این مدل را هم ​​منتشر کرد. گفتنی است که این اطلاعات مربوط به بازار کره جنوبی هستند، بنابراین مشخصات فنی این خودرو در کشورهای دیگر، می‌تواند متفاوت باشد.

 

 

کیا اپتیما جدید در برخی تیپ‌ها با سیستم تمام چرخ محرک دردسترس خواهد بود ولی مدل استاندارد و پایه دیفرانسیل جلو است.

 

کیا K5 / اپتیما بازار آمریکای شمالی با پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر با ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌شود و پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲/۵ لیتری توربوشارژ هم با ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن‌متر گشتاور در تیپ GT دردسترس است. کیا اپتیما جی‌تی قادر خواهد بود در زمان ۶/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد. کیا همچنین این پیشرانه را با جعبه‌دنده جدید هشت سرعته دوکلاچه یا جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته با مبدل گشتاور ارائه می‌دهد.

 

بسته به بازار فروش، کیا اپتیما همچنین با پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن‌متر در دسترس قرار می‌گیرد؛ نسخه‌ای از این پیشرانه با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ عرضه می‌شود که قدرت آن را به ۱۵۸ اسب‌بخار و گشتاور را به ۱۹۶ نیوتن‌متر می‌رساند. افزون‌براین پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲/۵ لیتری با ۱۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۶ نیوتن‌متر گشتاور نیز در میان گزینه‌ها وجود دارد. این پیشرانه‌ها با جعبه‌دنده خودکار ۶ یا هشت سرعته در دسترس خواهند بود، اما جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته دوکلاچه به مدل GT منحصر خواهد بود. در این خودرو همچنین سیستم‌های محرکه‌ی هیبریدی نیز عرضه خواهد شد، اما کیا هنوز جزئیاتی درباره‌ی آن‌ها ارائه نمی‌دهد.

 

 

جدیدترین مدل کیا اپتیما با پنل پشت‌فرمان دیجیتالی ۱۲/۳ اینچی و صفحه‌نمایش سفارشی ۱۰/۲۵ اینچی سیستم سرگرمی و اطلاعاتی در دسترس است. خریداران می‌توانند صفحه‌نمایش ۸ اینچی هدآپ را نیز سفارش دهند.

 

تعداد زیاد سیستم‌های ایمنی فعال در دسترس کیا اکنون با افزودن پارک هوشمند از راه دور، گسترش می‌یابد. با استفاده از این فناوری، فشار دادن روی کلید باعث می‌شود خودرو به‌طور خودران از محل پارک خارج شود.

 

 

کیا اپتیما جدید نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ در بسیاری از کشورهای جهان به فروش می‌رسد. براساس شنیده‌ها، کیا احتمالاً طرح نام‌گذاری خود را تغییر می‌دهد و این مدل را با کد K5 عرضه می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید