مسافران شمال برای اقامت در سفر چه گزینه‌هایی دارند؟

    کد خبر :766553

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که باید پیش از سفر شمال در موردش تصمیم گرفت مسئله اقامت است. هیچ فرقی نمی‌کند که شما چه نوع اقامتگاهی را بری سفرتان در نظر گرفته‌اید. چه بخواهید در هتل بمانید و چه بخواهید در یک خانه محلی اقامت داشته باشید باید از چند روز قبل برای رزرو اقامتگاه با صاحب ملک تماس بگیرید و یا از طریق سامانه‌های رزرو آنلاین برای انجام مراحل رزرو و اجاره اقدام کنید؛ اما چرا مسئله اقامت تا این اندازه اهمیت دارد؟

از آنجایی که اجاره اقامتگاهی مناسب تأثیر مستقیمی بر کیفیت سفر ما دارد و بخش زیادی از هزینه‌های سفر هم مربوط به هزینه‌های اقامت است این مسئله تا این حد اهمیت پیدا کرده است. اگر تجربه سفر در تعطیلات را داشته باشید حتماً برایتان پیش‌آمده که در شرایطی خاص به دنبال پیدا نکردن یک اقامتگاه مناسب با قیمت متعارف مجبور به کنسل کردن سفرتان شوید، یا شاید بارها مجبور شده باشید برای ادامه دادن سفرتان مبلغ زیادی برای اجاره یک اقامتگاه بسیار معمولی بپردازید. گاهی پیش‌آمده که بعضی مسافران به جای پرداخت هزینه‌های بالا و دریافت خدمات بی‌کیفیت به خوابیدن در چادر و یا در ماشینشان رضایت می‌دهند.

حالا اگر یک شهر شمالی مقصد سفر باشد مشکلات این‌چنینی چند برابر می‌شود. نوار شمالی ایران از توریستی‌ترین مناطق کشور به حساب می‌آید و در تمام فصول سال میزبان مسافرانی است که از شهرهای مختلف ایران و به خصوص از پایتخت راهی ساحل دریای خزر و طبیعت شهرهای شمالی می‌شوند.

در چنین شرایطی اگر می‌خواهید سفر راحت و بی‌دردسری به شمال کشور داشته باشید باید پیش از هر کاری برای رزرو و اجاره اقامتگاه تصمیم بگیرید؛ اما سؤالی که معمولاً برای اکثر مسافران شمال پیش می‌آید این است که برای اقامت در سفر شمال به جز هتل‌ها چه گزینه‌های دیگری پیش رو دارند؟ با ما همراه باشید تا گزینه‌های مختلف برای اقامت در سفر شمال را با هم بررسی کنیم.

  1. اجاره ویلاهای جنگلی

یکی از گزینه‌های پیش رو برای اقامت در شمال انتخاب ویلاهای جنگلی است. این گزینه در شهرهای ساحلی آن‌قدرها طرفدار ندارد؛ چون مسافران ترجیح می‌دهند به جای ویلای جنگلی در یک ویلای ساحلی اقامت داشته باشند. هزینه اجاره‌بها برای رزرو ویلاهای جنگلی با توجه به موقعیت، مسیر دسترسی، چشم‌انداز و امکاناتی که دارند متفاوت است. حتی در بعضی موارد هزینه‌های اقامت در این ویلاها از هزینه‌های اقامت در هتل‌ها هم بیشتر می‌شود. البته می‌توان در میان آن‌ها گزینه‌های ارزان‌تری هم پیدا کرد.

برای مثال شهر ماسال از آن ییلاق‌های شمالی است که اجاره ویلاهای جنگلی در آن خیلی طرفدار دارد. گاهی هزینه‌ها برای اجاره ویلا ماسال تا شبی 600 هزار تومان و حتی بیشتر هم می‌رسد، در حالی که می‌توان در همان نزدیکی‌ها ویلاهای جنگلی با اجاره‌بهای 200 هزار تومان هم پیدا کرد.

میهمان شو به عنوان یک سامانه اینترنتی رزرو و اجاره ویلا اطلاعات کاملی را در مورد اجاره چنین ویلاهایی در ماسال و دیگر شهرهای شمالی در اختیارتان قرار می‌دهد.

  1. ماندن در اقامتگاه‌های بوم گردی

راه سوم برای اقامت در سفر شمال ماندن در اقامتگاه‌های بوم گردی است. اگر به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های سفرتان هستید این گزینه پیشنهاد بسیار ارزانی برای اقامت در سفر شمال است. هر اقامتگاه بوم گردی قوانین و امکانات مخصوص به خودش را دارد.

بعضی از این اقامتگاه‌ها یک سوئیت کامل را در اختیارتان قرار می‌دهند و به نسبت دیگر اقامتگاه‌های بوم گردی اجاره‌بهای بالاتری دارند؛ اما بعضی دیگر در ازای اجاره تنها یک اتاق پول کمتری از مسافر دریافت می‌کنند، در چنین اقامتگاه‌هایی استفاده از آشپزخانه و سرویس‌ها با سایر مهمان‌ها مشترک است.

تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی در شهرهای ساحلی توریستی مانند بندرانزلی خیلی کم است؛ اما باز هم می‌توان از طریق سامانه‌های رزرو آنلاین سوئیت و ویلا مانند سامانه اینترنتی میهمان شو برای رزرو این نوع اقامتگاه‌های ارزان اقدام کرد. مثلاً روی این سایت علاوه بر اجاره ویلا در بندرانزلی مواردی هم برای رزرو اتاق در اقامتگاه بوم گردی بندرانزلی به کاربران پیشنهاد داده می‌شود.

 

  1. اقامت در ویلای ساحلی و متل‌ها

و اما آخرین گزینه برای اجاره ویلا در شمال اقامت در ویلاهای ساحلی یا متل‌هاست. طبق آمارها مسافران شمال معمولاً بیشترین درخواست را برای اجاره چنین مواردی دارند، به همین دلیل همیشه پیدا کردن یک ویلای ساحلی تمیز که قیمت خوبی داشته باشد در ایام تعطیل و شلوغ سخت است.

از آنجایی که تمایل مسافران برای اجاره این نوع اقامتگاه بیشتر است دلالان اجاره ویلا هم سودشان را در اجاره دادن چنین اقامتگاه‌هایی می‌بینند. همین باعث می‌شود تا مسافران برای اجاره حضوری و تلفنی ویلا و سوئیت‌های ساحلی با مشکلات و دردسرهای زیادی از جمله قیمت‌گذاری‌های سلیقه‌ای، نامناسب بودن فضای داخلی، امکانات کم و بی‌کیفیت، وضعیت بهداشتی نامناسب و حتی جعلی بودن هویت بعضی ویلاها روبرو شوند.

چطور ویلا و سوئیت‌های ساحلی را بی‌دردسر رزرو کنیم؟

روبرو شدن با مشکلاتی اقامتی در سفر برای هیچ‌کس خوشایند نیست. در حال حاضر با گسترش خدمات اینترنتی سایت‌های زیادی می‌توانند برای رزرو و اجاره آنلاین ویلا در شمال به شما کمک کنند. البته از آنجایی که اعتماد بی‌جا به هر منبعی در فضای مجازی می‌تواند مشکلات خاص خودش را برای کاربر به دنبال داشته باشد نباید هر سایتی را برای دریافت خدمات اینترنتی انتخاب کنیم.

سایت میهمان شو یکی از معتبرترین سایت‌های در زمینه اجاره سوئیت و ویلا در سراسر کشور است که می‌توان با خیال راحت برای رهایی از مشکلات و دردسرهای اجاره حضوری ویلا در شمال به آن اعتماد کرد. این سایت خدمات اجاره سوییت و ویلا را به اشکال مختلفی ارائه می‌کند. در این روش دایره انتخاب شما به چند مورد محدود نمی‌شود و دست شما در انتخاب از میان ویلاهای لوکس و لاکچری تا ویلای ارزان‌قیمت و حتی اجاره سوییت و خانه‌های شخصی باز است.

برای رزرو ویلا از طریق سامانه آنلاین میهمان شو کافی است امکانات درخواستیتان را روی صفحه خرید این سایت مشخص کرده و بعد ویلای موردنظرتان را برای تاریخی مشخصی رزرو کنید. مثلاً برای اجاره ویلا در متل قو کافی است نام متل قو یا سلمان شهر را در نوار جستجو وارد کرده و اطلاعات مربوط به تاریخ سفر و تعداد نفراتتان با اضافه کنید. میهمان شو تمام موارد موجود برای اقامت در متل قو را به شما نشان می‌دهد. همچنین در صفحه معرفی اقامتگاه‌های متل قو می‌توانید با استفاده از فیلترهایی که در بالای صفحه قرار دارد جستجوی نهایی خود را به دقت و مطابق با خواسته‌هایتان انجام دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید