مرگ یک نوجوان ۱۵ ساله در تیراندازی همزمان ۵ افسر پلیس آمریکا/ فیلم و عکس

    کد خبر :792718

۵ افسر پلیس آمریکا که در ایالت اوکلاهما به صورت همزمان ۱۳بار به یک نوجوان ۱۵ ساله شلیک کرده بودند، به قتل عمد متهم شدند.

بر اساس اعلام این نشریه، این نوجوان ۱۵ ساله در ۲۳ نوامبر سال ۲۰۲۰، ۱۳ بار هدف تیراندازی ماموران پلیس قرار گرفت و در نهایت بر اثر شدت جراحات وادره جان باخت.

ماجرا از این قرار بود که این ۵ پلیس امریکایی به منظور رسیدگی به گزارش اقدام به سرقت مسلحانه در یک فروشگاه مواد غذایی در ایالت اوکلاهما به محل مورد نظر رفته بودند؛ اما علیرغم اینکه «استیوین رودریگز» اسلحه خود را به زمین انداخت، به سوی او شلیک کردند.

به گزارش مهر، خشونت های وحشیانه پلیس آمریکا به اینجا ختم نمی شود؛ ۶ اسفند ماه سال جاری وکیل خانواده «آنجلو کوئینتو» (Angelo Quinto) ۳۰ ساله از ایالت کالیفرنیای شمالی اعلام کرد که یک مامور پلیس زانوی خود را به مدت حدود ۵ دقیقه روی گردن او قرار داد؛ حادثه ای که باعث خفگی وی شد.

گفتنی است که در ماه ژوئن (خرداد) و در پی قتل «جورج فلوید» توسط پلیس مینیاپولیس، جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» به راه افتاد و سبب اعتراضات گسترده‌ای در آمریکا شد و موجی از خشم را نسبت به نابرابری‌های نژادی در این کشور به راه انداخت.

با وجود این اما پلیس آمریکا از نوعی ایمنی نانوشته در خصوص مبرا بودن از اتهام خشونت و بدرفتاری با سیاه پوستان برخوردار است و تا کنون در ایالات متحده پلیسی بدلیل بدرفتاری با سیاه پوستان محاکمه نشده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید