مرسدس بنز EQE سدان کامپکت الکتریکی با بهترین فناوری‌ها

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۸:۳۷
    کد خبر :842964

شرکت مرسدس بنز در جریان نمایشگاه مونیخ چندین نمونه برقی یا همان الکتریکی رونمایی کرد و در این بین باید به مرسدس بنز EQE اشاره داشت. مدلی سدان کامپکت با مشخصه الکتریکی که قابلیت پیمایش بالایی دارد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–مرسدس تلاش دارد تا سال 2030، تمامی محصولات خود را به مدل الکتریکی تبدیل کند و از عرضه اتومبیل‌های سوخت فسیلی دوری نماید. در این بین هر از گاهی یک مدل الکتریکی جدید را به سبد تولید خود اضافه می‌کند و حال نوبت به مرسدس بنز EQE رسید.

البته در کنار این مدل، یک خودرو 2022 AMG SL Roadster هم رونمایی شد. یکی از ویژگی برجسته محصول جدید مرسدس، کابین کاملا مدرن و آینده نگرانه بوده که بخش کاملی از داشبورد را نمایشگر لمسی دربرمی‌گیرد. محصول جدید برقی در کنفرانس IAA Mobility 2021 رونمایی شد و چندین محصول الکتریکی منحصربفرد نظیر جی واگن الکتریکی، میباخ شاسی بلند الکتریکی و برخی دیگر هم در این کنفرانس رونمایی شدند.

این مدل نسبت به EQS تنها 3.5 اینچ کوتاه تر بوده و در مقایسه با EQS هم قیمت کمتری دارد، زیرا بخشی از سری E کلاس مرسدس بوده که همیشه با قیمتی کمتر نسبت به سری S عرضه می‌شوند. صفحه نمایش داخل داشبورد جدید مرسدس به hyperscreen شناخته می‌شود و تمام داشبورد را دربرمی‌گیرد، از این رو به آن صفحه نمایش همه جانبه گفته می‌شود.

فرمان محور جلو نیز به عنوان یک آپشن در دسترس است که باعث می‌شود بتوانید در فضایی تنگ به راحتی پارک کنید. مدل پایه دارای یک باتری 90 وات ساعتی است که مدل پایه این خودرو را دربرمی‌گیرد. با شارژ کامل این خودرو 660 کیلومتر مسافت را طی می‌کند. همچنین 288 اسب بخار قدرت دارد که کمتر از 516 اسب بخار در EQS چهار چرخ محرک است. مرسدس می‌گوید نسخه دوم به زودی عرضه خواهد شد اما اشاره به قدرت بیشتر نداشت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید