مرد کانادایی به دلیل عوارض واکسن “آسترازنکا” بخشی از روده کوچک خود را از دست داد!

مرد کانادایی به دلیل عوارض واکسن "آسترازنکا

طبق گفته مقامات بهداشتی کانادا یک مرد 43 ساله از استان “بریتیش کلمبیا” پس از ایجاد لخته خون مرتبط با واکسن کرونای “آسترازنکا” بخشی از روده کوچک خود را از دست داد.

پایگاه خبری “newsweek” در این باره نوشت “شان مولدون” 43 ساله در 22 آوریل واکسن کرونای خود را دریافت کرد و پس از آن علائمی از جمله تهوع، سردرد‌، تب و استفراغ پیدا کرد.

هفته‌ها بعد در تاریخ 8 مه, مولدون در استفراغ و مدفوع خود علائمی از خون را مشاهده کرده و به همین علت به بیمارستان مراجعه کرد؛ پزشکان دریافتند که وی در شکمش لخته خون ایجاد شده و عمل جراحی اورژانسی را در مولدون انجام دادند؛ وی گفت که پزشکان توضیح دادند که او قربانی یک سندروم غیرمعمول و شدید مرتبط با واکسن کرونای “آسترازنکا” شده است.

پزشکان به دلیل لخته‌های خون ایجاد شده در روده کوچک او مجبور به برداشتن بخشی از آن شدند و او مجبور است تا مادام‌العمر با این نقص زندگی کند.

روز پنجشنبه مقامات بهداشتی کانادا تایید کردند که “مولدون” یکی از دو نفری است که در “بریتیش کلمبیا” مبتلا به این سندروم شده و بخشی از روده کوچک خود را از دست داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ مولدون و همسرش تارا مولدون گفتند که مدیران شرکت “آسترازنکا” نتوانسته‌اند به اندازه کافی از خطرات احتمالی مرتبط با واکسن این شرکت به آنها اطلاع دهند.

مولدون در پستی در شبکه‌های اجتماعی از مردم خواست قبل از انتخاب واکسن، اطلاعات بیشتری در مورد آنها کسب کرده تا با چنین اثرات نامطلوبی رو‌به‌رو نشوند.