مدیران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای البرز حاضر نشدند

    کد خبر :863514
مدیران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای البرز حاضر نشدند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با گلایه از غیبت برخی مدیران دستگاه‌ها در جلسه اضطرار آلودگی هوا گفت: نمایندگان مدیران سلام مرا به آنها برسانند و بگویند جان و زندگی مردم از هر کاری برای مدیران واجب‌تر است.

ابوالفضل فانی در جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا که شامگاه شنبه ۲۹ آبان در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های استان برای رفع موضوع آلودگی هوا اهمیت دارد.

وی افزود: درمورد مشکلات قانونی در خصوص آلایندگی هوا می‌توان از ظرفیت‌های مجلس استفاده کرد.

وی با اشاره به نقش ریخته‌گری‌ها در آلودگی هوا ادامه داد: در مورد ریخته‌گرها باید سازمان صنعت، معدن، تجارت، محیط زیست، شهرداری‌ها و شرکت شهرک‌های صنعتی بررسی کنند و تاریخی برای جابجایی آنها مشخص شود و اگر جابجا نشدند جریمه یا مجوزهایشان باطل شود. اکنون مقدمات جابجایی آنها نیز فراهم است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها مدیران پای کار عملیاتی کردن مصوبات باشند، گفت: موارد آلودگی در شهرستان‌ها پیگیری و پایش شوند. در کرج قرار بود ۵۰ اتوبوس جدید وارد مدار شود و لازم است شهرداری کرج این موضوع را پیگیری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با گلایه از غیبت برخی مدیران در جلسه اضطرار آلودگی هوا گفت: نمایندگان مدیران سلام مرا به آنها برسانند و بگویند جان و زندگی مردم از هر کاری برای مدیران واجب‌تر است.

وی با اشاره به اینکه در سال چند روز اضطرار آلودگی هوا وجود دارد و به دلیل ارتباط آن با سلامت و زندگی مردم از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: مدیران اگر کوتاهی کنند ترک فعل آنها صادر می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توقیف خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در سطح شهر گفت: گزارش عملکرد دستگاه‌ها درباره اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا هر چه سریعتر به دبیرخانه تحویل داده شود.

به گزارش ایسنا، مدیران ارشد برخی ارگان‌های مهم در زمینه آلودگی هوا از جمله صنعت، معدن، تجارت، شهرداری کرج، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در این جلسه حضور نداشتند و نماینده آنان در این جلسه حاضر شده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید